Asumuserosta ja vuokra-asunnosta

Vierailija

Ihan avioreo tässä pitäis ottaa, mutta ajattelin, että jos ensin muutettais vaan lasten kanssa pois ja sitten kun saan voimia kerättyyä laittaisin eronkin vireille.

Katselin kuntamme nettisivuja ja siellä käsketään täyttää hakemus. Mutta ainoa vaihtoehto, joka osuu lähelle on avioero ja sitä en nyt ensin aio hakea. Toiseksi meillä on yhteinen omakotitalo ja sen arvo pitäis laittaa hakemukseen jne. Onko vuokra-asunnon saaminen tosiaankin noin vaikeaa. Minulla on melko vaikea masennus ja tuntuu etten jaksa täytellä tuollaisia lappusia, mistä löydän kaikki tiedot jne. Mutta pois miehen luota tarviis päästä.

Kommentit (9)

Vierailija

Mistä tuon talon arvon saa tietää?

Haluasin hakea tätä asuntoa salassa mieheltä, koska tiedän, että asiasta nousee kamala sota ja minä saan kärsiä.

Vierailija

Kaipa niillä nyt aiemminkin on ollut ihmisiä vastaavassa tilanteessa? Sanot ettet halua mitään välittäjiä katsomaan kämppääsi kun et halua vielä miehesi tietävän asiasta yhtään mitään. Meillä pankki kävi aikoinaan omin nokkinensa katsomassa taloa ulkopuolelta (tyyliin ajoivat ohi talon) ja sen perusteella arvioivat asunnon mahdollista lainansiirtoa varten.

Siellä on ihan normaalia ihmisiä töissä kunnalla/kaupungilla ja varmaan jotain ymmärtävätkin kunhan soitat sinne ensin. Ei kannata antaa noitten lauseiden "ei käsitellä mikäli ei hakemus ole täydellinen" estää itse asunnonhakua!

Mutta jos yksityiseltä sitä haet niin etuovesta tai oikotieltä voit löytää. Mutta yksityiset haluavat nykyään tehdä vuoden sopimuksen kerralla joten siitä voi olla hankalampi päästä eroon.

Tartu rohkeasti luuriin, kyllä se siitä!

Vierailija

Siellä oli vaihtoehtona myös asumusero. Avioerotodistuksista oli jotain mainintaa, mutta olin sitä mieltä ettei asumuseron takia kenenkään pidä avioeroa hakea ja jätin ne huomioimatta. Silti tarjottiin alle viikon sisään vapautuvaa asuntoa.

Näin Oulussa ja Sivakalla.

Vierailija

mutta mä luulisin että saat asunnon helpommin Satolta, Vvolta, yksityiseltä, tms vuokranantajalta. Ne ei kaiketi kysele mitään sen kummempia tietoja (esim. Helsingin kaupunki haluaa paperin lasten huoltajuudesta ennen kuin antaa asunnon).

Vierailija

Asumuseroa ei ollut vaihtohtoina, mutta vois kai sen kirjoittaa. Mutta sitten pitäis mm. laittaa se omakotitalon arvo jne. ja lopussa lukee, että puutteellisillä tiedoilla varustettua hakemusta ei käsitellä

Vierailija

Silti tarjottiin asuntoa. Kaipa siinä jotkut tukikämpät menee ohi? Mutta soita sinne asuntotoimistoon ja kysy, miten kannattaa täyttää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat