Mitä maidotonta+munatonta tarjolle iltakahville ?

Vierailija

Sukulaisperhe on tulossa kylään perjantaina. Heidän juuri 2-v täyttänyt tyttönsä on allerginen maidolle ja kananmunalle. Mitä kaikkea keksisin tarjolle? Kaupasta ostan ainakin Carneval-keksejä ja itse leivon pullan ilman maitoa ja kananmunaa. Mitäs muuta pöytään? Vinkkejä? Yritin googlettaa lisäksi nettisivuja, jossa olisi reseptejä ko allergikoille esim piiraisiin tms, mutten löytänyt...

Kommentit (15)

Vierailija

ja suurimpaan osaan se munakin on ihan turha.... että ihme itkua asiasta...

MAidon voi korvasta: vedellä, mehulla, kauramaidolla, riisimaidolla, soijamaidolla........

Muna vaan jätetään pois ja sillä siisti. Mutta googlaappa sana munaton niin tulee miljoooooona reseptiä.

Olen myös sitä mietlä että kaikille samat ruuat tarjolle... Oli sitten mitä rajoitteita tahansa.

Kyllä uusavuton täytyy olla jos ei saa tehtyä samoja kaikille ilman ihme munia ja maitoja ym....

Vierailija

Aika ikävää olla aina se, joka jää ilman.

Ja maidoton&munaton dietti ei ole oikeasti edes mikään vaikea toteuttaa (jos siis on halua).

Vierailija

Vaikka meilläkin moniallerginen lapsi. Yleensä itse tuon ruuat tullessani ja sanon ettei tarvitse mitään erikoista lapselle(tosin meillä on myös viljat ja monet muut kiellettyjä). Helppohan se on äidin tehdä tai ostaa jotain kun tietää jo valmiiksi mikä käy. Mutta tosiaan, munatonta ja maidotonta on ihan helppo tehdä. Esim. mustikkapiirakan voit tehdä vaan jättämällä munan pois ja tekemällä maidottomasta margariinista(sininen Keiju ja Flora ovat ainakin maidottomia).

Vierailija

sillä hänen tyttärensä haluaa aina sitä mitä muutkin ja saa raivokohtauksen jos ei saa maistaa.

Kiitos vinkeistä kuitenkin :)Nuo valmispiirakkataikinat kuulostavat helpoilta.

ap

Vierailija

saat ainakin sitä munatonta sinne iltakahville. Maidottomana kelpaisin minä, on nuo implantit jättäneet imetyksen pois joten olen ilmeisesti siis hakemasi "maidoton"

Vierailija

Kaverisi on sitten kasvattamassa hyväkäytöksistä ja mukavaa lasta! Tarjoa kiusallaan vaan riisikakkuja ja väitä ettet muistanut mille lapsi on allerginen, etkä uskaltanut laittaa muuta tarjolle.

nro 3

Vierailija

2-vuotias on luultavasti ihan tottunut siihen että ei saa syödä mitään herkkuja. Olin itse lapsena munaton+maidoton ruokavaliolla, eikä mua haitannut vaikka kavereiden synttäreillä pystyin syömään vaan suolatikkuja tai sipsejä jos niitä oli tarjolla. Kavereiden äidit paniikissa sulatteli pakastemarjoja ja yritti keksiä jotain herkkuja.

2-vuotias ei muutenkaan välttämättä saa syödä herkkuja. Pulla riittää varmasti. Tytölle voisi tehdä voileivän ja vaikka varata hedelmiä ja rusinoita. Ja sitä paitsi vanhemmatkin saattaa tuoda jotain mukanaan lasta varten.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat