Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lomautus ja veroprosentti

Vierailija

Pää lyö tyhjää. Yritän pähkäillä, kenelle korkovähennykset asuntolainasta kannattaisi ensi vuodeksi laittaa (minulle vai miehelle vai puoliksi), kun miehellä on kaikella todennäköisyydellä tiedossa ainakin kolmen viikon lomautus ensi vuoden aikana (ja muutenkin normaalia heikommin hommia...palkka perustuu tehtyyn työmäärään). Minulla taas tiedossa varma kuukausiansio koko vuoden.

Antakaahan vinkkiä...laitanko vain puoliksi...vai olisiko jotain perusteiota laittaa esim. kokonaan minulle? Viime vuonna ollessani lasten kanssa kotona, vähennykset laitettiin kokonaan miehelle. Blaah...

Kommentit (4)

Vierailija

Mies tienaa normaalisti enemmän mutta jos tulee huono vuosi (kuten nyt näyttää) ja lomautus, niin minä tienaan kyllä enemmän. Ehkäpä kannattaa laittaa sitten minulle, niin on ainakin tietty varma palkkatulo kuukaudessa, jossa on mahdollisimman pieni vero.

Vierailija

Eli siis kannattaa sittenkin jakaa, jos eniten tienaavan enimmäisvähennysmäärä ylittyy eikö? Enimmäisvähennysmäärä on 1400 e/vuosi (+lapsikorotukset max 800 e)....

Uusimmat

Suosituimmat