hohoii kissaihmiset!

Vierailija

Meille tuli uusi kissanpentu taloon. Ennestään on vuoden ikäinen kolli. Kauheeta pomotusta tältä vanhemmalta. Viime yö meni valvoessa, kun jouduin oleen erotuomarina noille kisuleille. Meneeköhän tuossa kauan, että ne tottuu toisiinsa? Ei jaksais koko ajan vahtia nuita elukoita. Meidän ylisulonen rauhallinen kollikissa on ollut vuorokauden aivan mahoton tuon pennun takia.

Kommentit (6)

Vierailija

Lainaus:

Tosin se meni toisin päin, pieni pelkäsi isoa ja antoi sille selkään, isompi oli ihan stressissä. Olin jo surussa, että mitä olen meidän esikoiskissalle tehnyt, kun olen ottanut toisen tänne tyrannisoimaan.. :/

Mutta pakotettiin pieni ja iso samaan huoneeseen, jossa itse oltiin, ja muutamassa päivässä ne tottui toisiinsa ja pussailivat. Ovat nykyään ihan ylimmät ystävykset ja nukkuvat päällekäin. ;)

tuon takia minäkin otin toisen kissa meille, että niistä olisi seuraa toisille eikä pelkästään tappelukaverit. Jospa se päivä meillekkin koittais :)

Vierailija

Taisitte tehdä vahingon... meillä ainakin meni kahden eri ikäisen pennun toisiinsa totuttamiseen kaksi viikkoa niin, että nukkuivat eri huoneissa jne... TOSI varovaisesti ja pikkuhiljaa! Jos kolli onnistuu kehittämään kunnon raivon pentua kohtaan se ei välttämättä ikinä hyväksy sitä.

Vierailija

ja sanon vielä, että jos ne tappelee paljon, niin pitäkää eri huoneissa yöt ja silloin kun ette ole itse kotona. Lisäksi eläinlääkäriltä voi kysyä feromoneja jotka rauhoittaa kissaa. Niitä on semmoisia, jotka laitetaan sähköpistokkeisiin, ja ne jotenkin sieltä levittävät semmoista tuoksua mitä ihminen ei haista, ja se rauhottaa. Lisäksi on suihketta, jota esim. eläinlääkärit laittaa käsiinsä ennen kissan tapaamista, ja kissa käsiä haistellessaan ymmärtää ne ystävän käsiksi. Olisikohan siitä apua.

No, ottakaa rauhassa vain. En usko mihinkään pysyvään riitaan. Oma kolli (leikattu) oli jo 4-vuotias kun sai "pikkusiskon", ja kaikki meni lopulta tosi hyvin. Kollin elikä Maunon (tai Taunon) luonne vähän muuttui ihmiskissasta kissakissaksi kun sai kissa seuraa, se tuntuu hyvältä ja luonnolliselta.

Vierailija

pentu nukkui eri huoneessa, en uskaltanut yöksi jättää niitä kahdestaan. Aika pian se siitä lähti menemään, ja jo parin viikon päästä olivat ylimmät ystävykset. Nyt juoksevat kahtasataa ympäri taloa, välillä toinen on "hippa" ja välillä vaihdetaan vuoroa :). Pesevät toisiaan, nukkuvat toistensa kainalossa jne. Suloista :). Kyllä kissalle on hyvä, että on lajikaveri!

Vierailija

Tosin se meni toisin päin, pieni pelkäsi isoa ja antoi sille selkään, isompi oli ihan stressissä. Olin jo surussa, että mitä olen meidän esikoiskissalle tehnyt, kun olen ottanut toisen tänne tyrannisoimaan.. :/

Mutta pakotettiin pieni ja iso samaan huoneeseen, jossa itse oltiin, ja muutamassa päivässä ne tottui toisiinsa ja pussailivat. Ovat nykyään ihan ylimmät ystävykset ja nukkuvat päällekäin. ;)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat