Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ALKUVUODEN YRITTÄJÄT :)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moikka!

Mitäs kaikille "vanhoille" sekä uusille, tervetuloa ketjuun, kuuluu??

Täällä siis jatketaan hoitoja ja yrittämistä..

Vois ihan ensi aloittaa esittelyllä, jos seuraavat tekisi saman niin pysyttäs asioissa perillä :)

ANEN 25+M28, Y(yritystä) 11/03 asti, hoidoissa 02/06 alkaen 21.9.06 plussa-tytär 05/07, pikkukakkosesta hoidoissa 05/08 3 inssiä-negoja. Jatkokeskustelu aika 13.1. Syy: PCO

Mulla oli kumma juttu tässä ed. kierrossa...TAISIN MEINAAN 99% VARMUUDELLA OVULOIDA!! IHAN ITSE!! ILMAN APUJA!!

Oireet oli sen mukaiset, mut en tikutellu. Ja sitten menkat alkoi kun nakutettu kp29, mitä ne ei ikinä ole tehneet!! Kierto vähintään 35-60 ilman avustusta!!

Ja nyt vuodan kun seula..en oo koskaan ees vuotanut näin!! Mitähän on tapahtunut?!!?

Hoitotauolla siis siihen saakka, kun kuullaan mitä ensi vkolla sovitaan.

Nyt menossa kp2.

Sivut

Kommentit (119)

Vierailija

Tänä aamuna ajattelin, etten jaksa enää tän vuodon kanssa ja haluan lopullisen selvyyden. Marssin labraan ja soittivat äsken, että nega oli odotetusti. Eli pp12 sitten murskasi loputkin unelmat. Eilen olin tosi maassa, mutta nyt ei edes itketä vaan jotenkin ehdin jo eilen päästä pahimman yli.

Aloitamme PAS-hoidon heti tästä kierrosta eli klinikka soittaa apteekkiin lääkkeet ja haen ne tänään. Pillereitä alan popsimaan heti, kun vuoto alkaa kunnolla eli todennäköisesti pian, kun Lugeja ei tarvi enää ottaa. Miehen kanssa puhuttiin sitäkin, että jos tämä PAS epäonnistuu, niin sitten pidetään edes 1-2 kk:n tauko. Joka tapauksessa hoitoa mennään niin, että nämä neljä pakkasalkiota sulatellaan kaikki jossain vaiheessa ja sitten nollataan tilanne ja mietitään taas, mitä jaksetaan ja mitä tehdään. Nuo piikityshoidot ei ole mitään helpoimpia...

Vierailija

Vähän tietoja eli minä 25 vuotta ja miehelläni on myös ikää 25-v. Takana lapsettomuutta jo lähes 5 vuotta. Meillä todettiin selittämätön lapsettomuus, joskin miehen simpoissa pientä hitautta. Meille on tehty yksi IUI "luomusti" ilman lääkkeitä, mutta tuloksetta. Nyt uusi vuosi edessä ja opiskelut takana, joten on enemmän aikaa lapsettomuushoidoille.

Kuukautisia odottelen ja aloitamme ensimmäisen inseminaation lääkkeillä (clomifen + puregon) tässä kuussa jos vain päivät menevät kohilleen. :)

Vierailija

Kohtalaisen kirkasta tuli vessapaperiin ja Lugea tunkiessa tuli sormet punaiseksi. Ei mitään megavuotoa, mutta kuitenkin... Niin, toivo alkaa olemaan mennyt. Testiäkään ei ole kaapissa, joten huomenna ei pääse edes testaamaan, vaikka virallinen testipäivä olisi pp14 eli keskiviikkona. Kuinkahan monta testiä olen elämässäni ostanut? 15, 20 vai 30?

Masentaa just nyt. Tottakai mahkut plussaan on vielä olemassa, mutta jotenkin tää täydellinen oireettomuus ja nyt sopivasti pp11 alkanut tuhru ei oikein anna toivoa.:(

Vierailija

Anen, ihan samoja juttuja minäkin olen pähkäillyt. Jotenkin sitä ajattelee, että lapsettomuuspolit olis sellasia "lapsivapaita" alueita, vaikka eihän se tietysti niin ole - varsinkin, kun me ollaan hoidossa julkisella puolella nimenomaan synnytyssairaalassa! Itse en koskaan muiden lapsia kadehtinut tai mitenkään vältellyt pikkulapsiperheitä, mutta tiedän, että se on kai aika yleistäkin, kun suru omasta lapsettomuudesta on niin pinnalla. No, ainakin nyt tuon huomisen käynnin osalta lapsenhoito on järjestyksessä ja eiköhän ne muutkin käynnit jotenkin saada järjestymään.

Raitanen, mulla alkoi sumuttelut vasta 30.12. ja koska viime vuoden puolella ei ollut lääkekatto lähelläkään täyttä, otin aluksi vain pikkupullon Synarelaa ja viime viikolla hain sitten melkein kuudensadan euron satsin lääkkeitä ja aloitin silloin sitten ison Synarelan. Musta on vähän hassua, että lääkepakkauksessa käsketään merkitä ylös sumutusten määrät ja vaihtaa uuteen pulloon, vaikka pullo ei vielä tyhjä oliskaan ja sitten kuitenkin lääkärit käskee käyttää pullon loppuun asti. Minäkin olin viimeksi välillä epävarma, että tuliko sieltä pullosta kunnon satsi vai ei. Millä annoksella sä oot pistellyt? Ja oliko sulla Puregon käytössä vai mikä? Nyt alkaa jo pikkusen jännittää, että pääseeköhän sitä huomenna pistelemään...

Tsemppiä myös Pablo1:lle! Odottelu on hermoja raastavaa...

Vierailija

RVSR, miten tuo lasku politiikka yksityisellä menee, kun nuo summat on noin hurjia..että siis saako niitä maksella erissä?!

vai koko potti kerralla!?

Ja hoidosta, kuinka pian lasku tulee?

Aivan kauheita summia..mut SEN ARVOSIA!

Jaksuja piinailuun kaikille piiniksille!

Vierailija

ANEN, 25+M28, Y(yritystä) 11/03 asti, hoidoissa 02/06 alkaen 21.9.06 plussa-tytär 05/07, pikkukakkosesta hoidoissa 05/08 3 inssiä-negoja. Jatkokeskustelu aika 13.1. Syy: PCO

RIZZA, 27 ja mies 29, yritystä 4/06 alkaen, hoidoissa 4/07 alkaen, km 5/07 rv 5+3, 10 kiertoa menty clomeilla, joista saatu aikaiseksi säännöllinen kierto, vuonna 08 tehty kolme inssiä, joista kaikista nega, 1. IVF helmikuussa 09. Lapsettomuuden syynä ovuloimattomuus.

SKIPPO, kohta 30 (!) ja mies 34. Meillä 08/01 syntynyt poika, raskaus alkoi ekasta clomi+tero kierrosta. Siitä lähtien oltu ilman ehkäisyä, enemmän ja vähemmän yritystä. Mutta siis tuloksetta.

TEDDY, 36v., mies 40v. Lapset 2001 ja 2003, clomeilla( 4. kierrolla plussa molemmilla kerroilla) kolmonen toiveissa n. 2005 lähtien, hoitoihin uudelleen 02/07, tuloksena tm 07/07 ( 4. clomikierrolla) ja km ,1/08(3.clomikierrolla) ..lähes koko viime vuosi siis hoidoissa taukoa, ei huvittanut yhtään, syksystä metut käyttöön ja nyt eka clomikierto menossa, mutta vaan 1tbl:n annostuksella (mulla toiminut vaan 2 tbl annostus), mahdollisesti kun metut tehostaa clomien vaikutusta..torstaina follikkeliultra, jos ei tulosta niin annosta nostetaan kahteen takasin. Ja siis pco mullakin, kuten ehkä jo arvasittekin ja miehellä ei ihan priimat kaverit, joten näillä siis mennään ja viimeistä kertaa, kävi miten kävi...toivottavasti hyvin tietty, meillä kaikilla =)

Päivitin listaa, oltiin näköjääs yhtäaikaa teddyn kanssa linjoilla :) TERVETULOA!

Vierailija

Voimia täällä todellakin tarvitaan on tätä projektia kestänytkin ihan tarpeeks kauan että toivois jo tälle jonkinlaisen pisteen se "oma käärö" olis toivoituin tulos olisin enenmän kuin onnellinen jos saisin itselleni edes yhden "paaperon" mutta pisteen joka tapauksessa mahdollisesti tänä vuonna tälle projektille jotenkin tuntuu että on henkisesti jo ihan romuna mutta katotaan mitä se elämä tuo tullessaan pieni "toivon pilkahdus" löytyy viellä... Plussa tuulia teille kaikille, toivotaan ettei haikara eksy ja tulee se "elämän paras lahja"... :)

Vierailija

Voi itku rvsr :( Tosi ikävää, että tällä kertaa ei tärpännyt, mutta hienoa, että saitte kuitenkin alkioita pakkaseen ja pääsette nopeasti yrittämään uudelleen! Nyt vaan nollaat ajatukset tässä välissä ja sitten uusin innoin yrittämään. Tsemppiä ihan hirmuisesti, pettymys on tietysti valtava, vaikka sitä kuinka yrittäisi olla liikoja toivomatta...

Tervetuloa uusille ketjulaisille! Tämä on siitä mukava palsta, että täällä on vähän kaikenlaisia yrittäjiä (tarkoitan siis eri hoitomuotoja, heh...), joten vertaistukea ainakin löytyy.

Mites Raitasen uusimmat kuulumiset? Meinaatko tosiaan jaksaa testaamatta loppuviikkoon asti...? Meidän hoitopaikassa on sellanen käytäntö, että tasan 2 viikkoa punktiosta tehdään verikoe eli meidän tapauksessa se on pp11.

Itselläni ei oo mitään tuntemuksia lukuunottamatta ihan satunnaisia vihlaisuja alavatsassa, mutta nekin saattaa olla mielikuvituksen tuotetta ja eipä tässä vaiheessa (pp3) voi vielä mitään todellisia oireita ollakaan.. Elämäni ainoan plussan kutakuinkin ainoa oire oli ihan järkky flunssa ja oon kuullut, että muillakin on ollut flunssan oireita ihan alkuraskaudesta eli flunssaa tässä siis toivotaan ;) Jatkan pinailua...

Vierailija

Sori, nyt tulee kyllä pelkkää omaa napaa. Olin tänään lääkärillä, joka katsoi ultralla, että oma hormonitoiminta oli lepotilassa ja pistoshoidon voi aloittaa. Siihen saakka kaikki oli siis kunnossa, mutta siihenpä ne hyvät uutiset sitten loppuivatkin. Mies vei kk sitten uuden siemennestenäytteen ja edellisellä lääkärikäynnillä pari viikkoa sitten lääkäri sen tuloksia jo vähän huokaili, mutta oli kuulemma samanlainen näyte kuin pari vuotta sitten, jolloin siis saatiin tuo pikkumies alulle. No, tänään olikin sitte uudet tiedot :( Kuulemma jos näyte on punktiopäivänä yhtä huono (ei lainkaan liikkuvia siittiöitä), munasolujen hedelmöittäminen ei onnistu edes icsillä. Lääkäri sanoi, että hoidon voi keskeyttää tähän tai sitten katsotaan loppuun saakka miten käy ja niin tässä nyt sitten tehdään, kun lääkkeetkin on jo hankittu valmiiksi. Miehen pitää käydä viemässä ensi viikolla vielä ylimääräinen näyte ja jos siitä löytyy liikkuvia siittiöitä, ne pakastetaan punktiopäivää odottamaan.

Kieltämättä veti mielen aika matalaksi, kun taitaa olla ihan turhaa tämä kaikki sumuttelu ja piikittely, mutta toisaalta olen kyllä entistäkin kiitollisempi tuosta ihmelapsestamme. Eipä meille kukaan viimeksikään minkäänlaisia onnistumistoiveita antanut, mutta niin vain sitkeä sissimme vetelee hirsiä pinniksessä, joten ei tässä nyt vielä heitetä kirvestä kaivoon!

Vierailija

Tsemppiä Christinelle, että olisikin vain kiinnittymisvuotoa! :)

Meilläkin oli suunnittelukäynti tänään takana ja sain kouraan kuusi eri reseptiä lääkkeitä. Nyt vuodon alettua aloitan ehkäisypillerit niin, että saadaan seuraavat menkat alkavaksi 25.2. ja siitä sitten seuraavana päivänä alkaa pistokset. Punktio olisi sitten kuulemma viikolla 11. Voi vitsit, miten mahtavaa! :)

Rizza kp 32/37

Vierailija

Ilman muuta vertaisjoukkoon mahtuu aina :)

Tästä joukosta teemmekin monta plussaa tänä vuonna, EIKS NII?!

Huiskuttaja, kysyit fiiliksiä...vaikka yritän olla positiivinen nyt, niin sisimmissäni pelkään ettei meille tule pikkukakkosta, tai että sen oottaminen kestää tooodella kauan ja menee siihen pisteeseen, että rahat loppuu.. :(

Onhan tämä todella eri asia kun ekaa yrittäessä, ainakin omalla kohdallani!

Se oli silloin HIRVEEN PALJON PAHEMPAA!!

Nyt sitä "vain" toivoisi toiselle sisarusta...itse olen kokenut sisaruksesta suunnattoman tuen, kun meidän elämä käänsi kaiken päälaelleen suuren menetyksen sattuessa..

Mutta toki olen suunnattoman onnellinen ja ilonen "vain" hänestäkin!! Eli sitä en tarkoita :)

Voimia siskot!

Vierailija

Ilmoittaudun mukaan ketjuun :)

Olen kohta 30 (!) ja mies 34. Meillä 08/01 syntynyt poika, raskaus alkoi ekasta clomi+tero kierrosta. Siitä lähtien oltu ilman ehkäisyä, enemmän ja vähemmän yritystä. Mutta siis tuloksetta.

Lapsettomuuden syynä on miehen huono sperma ja minun PCO. Nyt olen syönyt yhden kierron clomia, terot aloitin vahingossa 5 päivää liian aikaisin, tais mennä systeemit sekaisin. Vuotoa ei ole vieläkään tullut kunnolla, nyt kp 35.. Meinaan tuplata clomit ensi kierrossa.. Jos ei tämä toimi, gyne lupasi "lisää paukkuja", eli tarkoittaa vissiin jotain piikitystä?? Inssi sit kans varmaan kans on edessä jos ei näillä tule..

Mutta parempaa vuoden alkua kaikille, toivottavasti tämä on se meidän vuosi!!!

Vierailija

Raitanen ja rvsr, tosi hienot punktiosaaliit teillä kummallakin! Joko klinikalta on soitettu, miten hedelmöittyminen on onnistunut? Tuo on kyllä tosi kiva, että soittavat väliaikatietojakin. Meidän hoitopaikassa (julkisella) on sellanen käytäntö, että soittavat vain jos tulee jotain häikkää, eikä siirtoon päästä suunnitelmien mukaan. Meille se soitto on tullut kummallakin aiemmalla hoitokerralla, eikä hyvältä näytä siis nytkään.

Mistä pääsenkin sujuvasti omaan napaan. Eilen piti käydä verikokeessa, jonka perustellaan päätettiin jatkaa samalla piikkiannostuksella kuin tähänkin saakka ja mies vei samalla reissulla taas yhden näytteen, joka pakastettiin punktiopäivää odottamaan. Tänään saatiin sikäli hyviä uutisia, että eilisessä näytteessä oli ollut sentään jonkinverran liikkuvia siittiöitä, joten toivotaan, että saatais edes muutaman solu hedelmöitettyä ensi viikolla.

Yhden ja kahden alkion siirrosta on ollut puhetta. Meille on tosiaan kummallakin kerralla siirretty 2, sillä alkiot ovat aina jakaantuneet hitaasti, eikä suunniteltuna siirtopäivänä ole päästy siirtoon lainkaan. Kolmantena päivänä punktiosta on siirretty on 2kpl 4-soluista alkiota, sillä niitä ei ole kannattanut pakastaakaan, kun todennäköisesti eivät olisi sulatuksesta selvinneet. En sitten tiedä miten tekevät, jos on jo ennestään yksi lapsi.

Vierailija

mirggu,

mukaan vaan, tervetuloa!

Meillä ekalla kierroksella (IVF:ää silloinkin, 3 v sitten) käytiin ekassa suunnittelutapaamisessa toukokuussa, jolloin sovitiin, että hoidot aloitetaan seuraavan vuoden alussa. Ilmeisesti klinikalla oli ruuhkaa alkusyksyn, ja pitivät tietysti kesälomatkin siinä välissä. Julkisella siis oltiin. Silloin sanottiin, että pitäisi soittaa ja ilmoittautua kuukautta ennen aloitusta. No, tein niin kuin käskettiin, eli soitin sitten joulukuussa. Hoitaja, joka puheluun vastasi, tyrmäsi sitten täysin sen, että pitäisi alkuvuodesta aloittaa jo hoidot, olisi kuulema _pitänyt_ ilmoittautua jo rutkasti aikaisemmin syksyllä! Tuli jo kylmä hiki pintaan kun siinä sitten selvitettiin aikatauluja, meille kun oli neuvottu ihan toisin. No, oli miten oli, ylimääräisinä sitten meidät kai sisään otettiin, hoidot aloitettiin silloin helmikuussa.

Olette ilmeisesti julkisella nyt tekin? Kannattaa sinne kuitenkin soittaa ja varmistaa että muistaavat teidät. :) Tuo tuollainen, mitä meille silloin tapahtui, ei juuri mieltä lämmittänyt siinä tilanteessa, päinvastoin. Toki oli vain yksittäistapaus, mutta varmistuksen varmistusta on hyvä tehdä, ja itse olla hyvin aktiivinen.

marine,

te tuutte sit viikko meidän jälkeen punktiossa :) Täällä punkteerataan viikolla 4, eli jo ensi viikolla. Näillä näkymin maanantaina, jos ei mitään suuria muutoksia loppuviikosta tule tilanteeseen.

Juuri kävin ultrassa, jossa munasarjoja taas ihasteltiin. Tilanne on ihan hyvä, solut ovat kypsyneet ihan odotettavasti, jopa pitää hieman jarrutella, lääkemäärää hieman laskea ettei liian kiire tule. Mutta loppuviikko siis vain kypsytellään lisää. Alavatsassa välillä vähän kipuilee, mutta se lienee hyvä merkki vain!

Tsemppiä kaikille palstalaisille!

Vierailija

ANEN, päivitin tota listaa tän kuluvan alkuvuoden osalta.

alkuvuoden yrittäjät:

ANEN, 25+M28, Y 11/03 asti, hoidoissa 02/06 alkaen, 21.9.06 plussa-tytär 05/07, pikku2:sesta hoidoissa 05/08 3 inssiä-negoja. Jatkokeskustelu aika 13.1. Syy: PCO

RIZZA, 27+M29, Y 04/06 asti, hoidoissa 04/07 alkaen, km 05/07 rv 5+3, 10 kiertoa clomeilla, joista säännöllinen kierto, vuonna 08 3 inssiä-negoja, 1. IVF 02/09. Syy: ovuloimattomuus.

SKIPPO, 30+M34. 08/01 syntynyt poika, clomi+tero kierrosta. Y siitä lähtien.

TEDDYMAMA, 36v+M40v. Lapset 2001 ja 2003, clomeilla( 4. kierrolla molemmissa) pikku3:n toiveissa Y n. 2005 lähtien, hoidoissa 02/07 asti, tm 07/07 ( 4. clomikierrolla) , km 01/08(3.clomikierrolla) syksystä metut, nyt eka clomikierto,vaan 1tbl (mulla toiminut vaan 2 tbl annostus), 8.1 follikkeliuä, jos ei tulosta niin 2tbl. Syy: pco, miehellä ei ihan priimat kaverit, joten näillä mennään viimeistä kertaa.

OMPPU, 26+M25. Poika 09/05, jota tehtiin 1,5 vuotta; ekasta clomikierrosta. Pikku2:sta Y 1v, ekasta clomikierrosta keskenmenon 10/08. Seuraava clomikierto negaa ja nyt luomusti. Syy: tuntematon. Jotain PCO:hon epäilty, ei diagnosoitu.

PABLO1, 25+M25v. Y lähes 5 vuotta. Syy: selittämätön lapsettomuus, miehen simpoissa pientä hitautta. Tehty yksi IUI "luomusti" ilman lääkkeitä, neg.

SIMPUKKA76, 32,+M44, tytär 02/08, kolmen inssin ja yhden IVF:n jälkeen tuoresiirrosta. Pakkasessa alkioita, PAS suunnitelmissa.

RAITANEN, 33+M32, 1.IVF vuonna 2006,nega, pakkaseen ei mtn. Nyt 2. yritys, pitkä IVF/ICSI, Synarela aloitettu joulukuussa, punktio suunnitteilla viikolle 4.

HUISKUTTAJA, 30+M30. Ed. kierrokselta tyttö 02/08. Silloin inssi x 3 - negaa, IVF/ICSI:n tuoresiirto nega, 3. PAS plussa ja lapsi kotiin saakka.Siinä erona edellisiin oli pitkäviljely ja lääkkeelinen kierto.Nyt soittelin uuden kierroksen aloitusta varten aikaa, parin vkon päästä suunnittelukäynti.

MIRGGU, 24+M30. Y 07/07, terolut aloitettu 12/07. Jatkuu edelleen, clom hexal oli mukana muutaman kk:en (tuloksetta), lapsettomuus tutkimukset aloitettu syksyllä-08. Nyt odotellaa kutsua lapsettomuus hoitoihin.

MARINE, menossa 3. icsi. Tokasta hoidosta poika 10/07, nyt toiveissa pikkukakkonen. Aloitin Synarela-sumutuksen vuodenvaihteessa,punktio suunnitteilla viikolle 5.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat