painon noususta kysely kaikille :D

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

kun nyt si itse aloin miettii et paljonko painoa pitäs olla täs vaihees tulla jo..kun mulla rv 24+5 ja paino menny lähtöpainosta 2-3kg miinukselle...

kun tyttöjä (4kpl) oottanu niin muistelisin et painoa tullu pikku hiljaa kumminki... tää asukki masukki poika.

mitä te muut ootte saanu painoa kasaan.. ?? hahah oonko taas yli huolestunu..neuvola on 16pvä vasta

kitti vastauksista...

Kommentit (6)

Vierailija

... paino tippui koko raskauden ajan. Synnytyksen jälkeen painoin -20kg vähemmän, kun ennen raskautta. Vauva kuitenkin ihan normaalin kokoinen. Ylimääräistä painoa minulla oli kyllä reilusti eli oli varaakin lähteä.

Vierailija

Viikkoja vasta 15 + 5 ja painoa tullut jo 5-6 kg. Näin on ollut aiemmissakin raskauksissa, joita siis takana kolme. Kolme poikaa syntynyt ja jos nyt pitäis tän oman painon kehityksen perusteella arvioida niin poikahan se sieltä taas tulossa on. Mulla kuitenkin aika alhainen tuo lähtöpaino ollut jokaisen raskauden kohdalla, joten tuntuu että aika runsaasti niitä kiloja on aina raskauden aikana kertynyt. Ekassa raskaudessa tuli 30 kg, tokassa reilut 20 kg ja kolmannessa vain(?) 17 kg.

En nyt kyllä ehkä olis siltikään sinuna mitenkään erityisen huolissani vaikka paino olis pari kiloa matalampi kuin lähtöpaino, jos vauva on muuten kasvanut ja kehittynyt ihan niin kuin pitää. Voithan soittaa neuvolaan ja jutella asiasta terveydenhoitajan kanssa, jos olet tosi huolestunut.

terkuin myy09 ja pieni rv 15 + 5

Vierailija

soittelin neuvolaan tänään...kuulemma jos sikiö liikkuu jne..ei pis olla hätää.. nyt saanu siis kilon lisää painoon... jei.. rv 26 alkaa just..

noh ehkäpä asiat viel selvii..ihmeissäni oon kun edellisistä kumminki tullu kiloja koko odotuksen aikana se 15kg...

Vierailija

Mulla oli lähtöpaino 68kg, nyt paino noussut JO 85:teen...Tavoitteenani oli, ettei ainakaan yli 20kg nouse!

Jadmiras ja tyttönen 37+5

Vierailija

Mulla lähtöpaino oli 62kg (168cm) ja tähän mennessä on tullut 5,5 kg.

Harmittaa kun painoa näyttää tulevan mutta onneksi omat vaatteet mahtuu vielä mutta todennälöisesti ei kovin kauan.

Viikkoja 24+5

:)

Vierailija

Mulla lähtöpaino oli n.53 kg (pituus n.160cm) ja nyt jo vähän reilu 68kg, eli siis n.15kg tullut lisää. Huomenna tulee täyteen 32rvk. Neuvolasta on annettu jo ruoka ja liikunta vinkkejä, kun mukamas liikaa tullut painoa. Liikun kuitenkin säännöllisesti ja syön normaalisti, mutta painoa vaan tulee. Kaikki on tullut kyllä masuun, ettei siis oikein muualle, mut vauva on normaalikokoinen, ei kuitenkaan liian iso. Joten turhaa vaivaan päätäni jos kiloja tulee enemmän, kun neuvolan "suositusten" mukaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat