Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joillekin ihmisille 6-kirjaiminen sana KIITOS voi olla täysin tuntematon?

Vierailija

Todella ärsyttää kaveri, joka ei koskaan viitsi kiittää mistään!

Jätin heidän autokatokseensa meille ylimääräisen käyttämättömän rattikelkan, kun hän valitteli miten ei raaski ostaa kallista kelkkaa ja lapsensa sitä niin toivoisin. Eipä ole taaskaan kiitosta tullut.

Eikä kyse voi olla siitä, että joka kerta joku pöllii tavarat, on lomalla, tekstari tai maili ei tule perille. Ilolla olen lapselleen vaikka mitä antanut, koska pidän lapsestaan ja tästä kaverista. Ärsyttää vaan tosissaan käytöstapojen puute, että mistään ei osaa kiittää.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

</p> <p>[quote kirjoitti:

Meillä loppu siihen kun annoin heille astianpesukoneen, heillä ei omaa aikaisemmin ollut. Muutettiin ja uuden asunnon astianpesukoneen siis lahjoitin heille, ei mitään kiitosta. Mutta parinkuukauden kuluttua soitti ja suunnilleen huusi puhelimessa kun kone oli mennyt rikki. Ihan kuin se suunnilleen olis ollut mun vika tai että siinä koneessa olisi ollut joku mun antama elinikäinen takuu. Loppujen lopuksi kone ei ollut edes rikki!!

Tuo on kyllä kiittämättömyyden huippu. Miten reagoit - kysyitkö kuivasti, että miksi minulle huudat, pitäisikö minun se sinulle ilmaiseksi korjauttaakin sen lisäksi, että annoin sen sinulle?

Vierailija

miksi sitä ei voi kysyttäessä kohteliaasti kieltäytyä? Miksi pitää ottaa asia yläpuolelle asettumisena?

Lainaus:

Lainaus:

mutta on kyllä olemassa oikeastikin huonokäytöksisiä ihmisiä, jotka eivät osaa vastata toisen ystävällisyyteen samassa tyylilajissa.

Lainaus:

jos itse olet epäkohtelias, ollaan sullekkin epäkohteliaita

NÄIN SE VAAN ON!

Siitähän tällaiset valitukset juuri johtuvat, että ihmiset eivät osaa/ymmärrä toisen erilaista tapaa käyttäytyä. Eli että vaikka joku on mielestään hyväkäytöksinen ja ystävällinen, toinen vastaa tyystin toisella käytöksellä. Joskus kyse voi olla erilaisista käytöskulttuureista, joskus väärinymmärryksestä.

Mutta olen minäkin törmännyt ihmisiin, jotka eivät vaan osaa tai viitsi vaivautua.

Kyllä mua ainakin sapettaisi, jos joku jättäisi vaan pihalleni tavaroita.

Ja näin nostaisi itseään epäkohteliaasti minua ylemmäs.

"Siinä maan matonen nyt muutama almu". Kyllä mulla riittää patäkkää vaikka sinunkin perheen elättämiseen.

Selvää varpaille astumista ja VITTUILUA AP:llä :(

Vierailija

Mitä jos näin tekstiviestien kulta-aikaan laittaisitte kiittämättömille kavereille viestin tekstarin? Mahdollisimman neutraalisti ilmoittaisitte, että ' tuntuu vähän tympeältä antaa yeille tavaroita, kun en kuule sanaa kiitos. Vastapalveluksia en odota, ekä tietenkään rahaa, mutta olisi kiva kuulla,että arvostatte saamianne tavaroita'. Jotain tuohon tyyliin.

Itse tekisin noin, jos asia risoo. Ei tarvitsisi vasten naamaa napauttaa, jos siitä tulee kiusallinen tilanne. Todella moukilta kuulostavat ns. kaverinne.

Jos joku tuollaisesta tekstarista suuttuu, saisi mielestäni välit laittaa suosiolla poikki.

Vierailija

Mulla on yksi mammakerhotuttu, jonka kanssa käydään puolin ja toisin kylässä silloin tällöin. Hän tekstaa ja kutsuu kylään, mutta on kuin sitruunan syönyt kun mennään heille. Ekalla kerralla luulin, että oli sattunut jotain vakavaa kun nainen ei reagoinut meidän tulleen paikalle luki vaan sohvalla lehteä! Siinä sitten juttelin lasten kanssa ennenkuin kaveri viitsi puhua mitään. En nyt mitään käsipäivää tervehdystä ootakkaan, mutta voishan tuota ees moikata. Kaveri ei siis ollut suuttunut, väsynyt tms, vaan reagoimaton.

Jos tavataan sattumalta perheen kanssa jossain, nainen on hiljaa, seuraa sivusta juttelua ja saattaa joskus olla tosi tympeä/hapan. Sitten kun pääsee vauhtiin, on kuitenkin ihan ystävällinen ja vitsailee. Mies on vaivautunut vaimonsa käytöksestä. Jotenkin tulee sellanen "myötähäpeilevä" olo itellekin..

Vierailija

Lainaus:

mutta on kyllä olemassa oikeastikin huonokäytöksisiä ihmisiä, jotka eivät osaa vastata toisen ystävällisyyteen samassa tyylilajissa.

Lainaus:

NÄIN SE VAAN ON!

Siitähän tällaiset valitukset juuri johtuvat, että ihmiset eivät osaa/ymmärrä toisen erilaista tapaa käyttäytyä. Eli että vaikka joku on mielestään hyväkäytöksinen ja ystävällinen, toinen vastaa tyystin toisella käytöksellä. Joskus kyse voi olla erilaisista käytöskulttuureista, joskus väärinymmärryksestä.

Mutta olen minäkin törmännyt ihmisiin, jotka eivät vaan osaa tai viitsi vaivautua.

"Siinä maan matonen nyt muutama almu". Kyllä mulla riittää patäkkää vaikka sinunkin perheen elättämiseen.

Vierailija

heille olen syytänyt todella paljon hyvää tavaraa, lastenvaatteita, kalusteita, vauvatarvikkeita jne. välillä ostanutkin uutta kun sopivasti tulee vastaan. Kyllä kyselevät, mahtaisiko meillä olla tarvikkeita mitä kaipaavat, mutta kiitosta en ole tainnut kuulla vielä kertaakaan.

Nyt alkaa jo kyllästyttää, ja luulenpa, että meidän lapsen vanhat tarvikkeet menee mieluummin myyntiin. Tosi monen satasen edestä olen antanut ja mieluummin otan jatkossa ne rahat oman perheen käyttöön.

Vierailija

postissa laittanut tai postilaatiikkoonsa, portaille, autokatokseen tai muualle jotain jättänyt. Olen yleensä jopa laittanut jälkikäteen sähköpostilla tai tekstarilla viestin, että jätin teille sitä ja tätä, kun ette olleet kotosalla. Koskaan ei mitään reaktiota.

Vierailija

Ap:n kaveri on haikaillut ko. tavaraa ja ap on kysynyt, huoliiko, jos tuo sellaisen, koska itsellään on käyttämättömänä. Ja kaveri on sanonut huolivansa.

Ja ap on erikseen vielä ilmoittanut jättäneensä ko. jutun kaverin pihaan, koska kaveri ei sattunut olemaan kotosalla.

Minusta se ei voi olla tulkittavissa vittuiluksi. Tarvetta ja lupaa on kysytty. Ei kukaan järkevä ihminen ajele edestakaisin kelkan kanssa, jos kaveri ei satu olemaan paikalla.

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

NÄIN SE VAAN ON!

Vierailija

jotain ääneen toivomaansa vai onko se valittaminen ja ääneen kadehtiminen sittenkin se kivoin juttu heille?

Mun tarkoitus ei todellakaan ole brassailla enkä ole mikään ökyrikas hyväosainen, mutta miksi en laittaisi hyvää kiertämään, jos mulla joskus kerrankin on jotain toisen haluamaa itselle ylimääräistä?

Vierailija

kun taaskaan ei ole kuulunut yhtään mitään.

Vaikka lahja ois kuinka typerä tai tylsä, niin voihan sitä sanoa kiitos ja laittaa sitten kiertoon tai roskiin, jos ei miellytä.

Ja miten tavaran kierrättäminen voi olla vittuilua-ei tsiisus sentään!!!

Vierailija

epäkohteliaisuus epäkohteliaisuutta! Miten joku aikuinen voi noin luulla?

Osa ihmisistä on oikeasti vain niin huonokäytöksisiä tai välinpitämättömiä, että eivät osaa sanoa kiitos. Mistä muuten tulisikaan sananlasku, että kiittämättömyys on maailman palkka. Se on hirveän surullista, mutta näin vain on.

Ostin kerran kirpparilta entiselle työkaverille, joka harrasti vanhoja nukkeja, sellaisen 60-luvun aidon hyväkuntoisen paperinukkejulisteen, jossa sattumoisin oli nukke nimetty tämän työkaverini mukaan (ERJA, terkut sulle). Lähetin julisteen Erjalle, enkä koskaan saanut kiitoksen sanaakaan, vaikka tiesin, että juliste osui kuin nenu Erjan päähän. opin silloin aikuisena kertalaakista, että turha on odottaa ainakaan kiitosta, jos jotakuta haluaa auttaa tai ilahduttaa. Nykyään mietinkin aina kaksi kertaa, kannattaako auttaa/ilahduttaa vai ei, sillä niin usein saa itselleen pelkkää mielipahaa.

Vierailija

Lapsuudenystävä, joka on vähän hemmoteltu, mutta iän myötä aina vaan vaikeampi kestää. Olen lapsensa kummi. Viime kesänä lähetin lahjan synttäriksi, ei kiitosta. Syksyllä soittelin pariin kertaan ja aina iloisena aloittaa: "pitikin soitella..." Joo, etpä sitten soitellut. Nyt lähetin taas joululahjan. Ei ole kuulunut mitään. Asutaan tällä hetkellä 700 kilometrin päässä toisistamme, joten nähdään harvoin. Minusta edes se tekstari ja kiitos lahjasta olisi normaalia, mutta eipä näköjään jaksa sitäkään vaivaa nähdä. F-bookissa kyllä tuntuu aktiivisesti liikkuvan, mutta sitä kauttakaan ei viitsi sitä yhtä sanaa laittaa tulemaan. Aivan sama. Olen todella pettynyt ja vuosia tämä on jatkunut, enkä kauaa enää jaksa olla aina mukava ja iloinen, ja paikalla, kun on huolia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat