Minulle tulee täällä aina lopulta paha olo.

Vierailija

se ilkeys, suvaitsemattomuus, vanhoillisuus, ääriuskonnollisuus jne. mihin täällä usein törmää on kauhistuttavaa.

Tuttuihini ei edes kuulu ihmisiä jotka ilmoittaisivat vihaavansa arabeja tai mustaihoisia, inhoaisivat homoja, vastustaisivat aborttia kaikissa tilanteissa, tahtoisivat lakkauttaa sosiaaliturvan kokonaan, ajattelisivat, että lapsen olisi ollut parempi olla syntymättä kuin joutua päivähoitoon, leimaisivat ihmisiä menestyjiksi ja white trashiksi, uhkailisivat maailmanlopulla ja löisivät raamatulla päähän...

luulin ettei tuollaisia ole. Ainakaan nuorissa naisissa. Oksettaa...

Kommentit (15)

Vierailija

Et taida olla kovin fiksu, kun et tiedä, että nettikeskustelut (Varsinkin nimimerkittömät) ovat tietysti 1000000 kertaa kärjistetympiä kuin face to face -keskustelu. Ehkäpä tuttusi vielä välttävät puhumasta suoraan seurassasi, jos tiedät, kuinka herkkä olet.

En minä ole varmaan koskaan puhunut white trashista ääneen, mutta täällä useastikin. Ja tapasinpa muuten kyseisen luokan edustajan tänään viimeksi kaupassa.

Vierailija

trollaan surutta joskus ihan törkeästi vaikka en olisi yhtään sitä mieltä kuin väitän. Monissa ennakkoluuloissa on pientä perää, vaikka jokainen täysijärkinen ymmärtää yleistysten ongelmat.

Vierailija

että anonyymi nettikeskustelu houkuttaa ihmisistä esiin ties mitä aggressioita. Ja provoissa tulee sanottua asioita, joiden takana ei seiso IRL.

Mutta on myös niin, että sosiaaliset ryhmät eroavat arvoiltaan ja mielipiteiltään. Jos ap (kuten minäkin) liikkuu sivistyneissä, monikulttuurisuutta arvostavissa piireissä, siellä ei tosiaan aidosti välttämättä hyväksytä äärikonservatismia tai rasismia. Täällä taas liikkuu sakkia hyvinkin erilaisista sosiaalisista ryhmistä, joten myös mielipiteet liikkuvat laajalla kirjolla.

Eli ei ketjuissa nyt sentään PELKÄSTÄÄN rasistisia kirjoittajia ole...

Vierailija

Erityisesti hämmentää huomio, että suomessa on amerikkalaistyylisiä fundamentalistikristittyjä. Tyylin aids on jumalan kosto homoile ja aborttilääkärit pitäisi tappaa. :( En usko että ne kaikki on provoja tai trolleja.

Vierailija

voin kyllä joskus laukoa rasistisia kommentteja myös IRL, ja ulkomaalaiset olen toivottanut hevon kuuseen monta kertaa vaikka olen yhden kanssa naimisissakin. En muuten yleensäkään tarkoita kaikkea sanomaani otettavan täydellisen tosissaan. Ajatuskin on pelottava.

Vierailija

Toisaalta uskon, että suurinosa kirjoittajista on todella nuoria vielä itse. Kyllä täältä joskus saa ihan oikeasti lukea fiksujakin ajatuksia. Nuoret (alle 30-v.) ovat usein niitä kaikista mustavalkoisimpia mielipiteissään, kun ei ole elämänkokemusta ehtinyt vielä kertyä tarpeeksi.

Iän myötä ennakkoluulot vähenevät usein, ei tätäkään voi tietysti voi yleistää.

Vierailija

Minun kriteereilläi sinä et ole kovin fiksu jos käytät ko. termiä.

White Trash-nimitys on kaiken lisäksi rasistinen. Jos koetaan tarpeelliseksi mainita erityisesti "valkoisuus", mitä se tekee pelkästä Trashistä? Värillistä.

Eli yleensä roskasakki on värillistä, harvoi valkoisia siksi pitää korostaa kyseessä olevan VALKOINEN roskaväki. Tosin en usko kenenkään olevan roskaväkeä.

ap

Vierailija

Googlaapa vaikka, jos osaat.

Ja vituttaa tuollainen naiivi paskanjauhanta, ettei kukaan ole roskaväkeä. Mitä muka on esim. maha pystyssä röökiä vetävä ämmä, jonka 2-vuotias etsii keskellä yötä äitiään baarista. Roskaväkikin on liian kaunis termi kuvaamaan tuollaista pohjasakkaa.

Vierailija

Miksi pitää olla niin ilkeä aina ja ajatukset tuntuu monella pyörivän vain oman navan ympärillä. Joskus kannattaa miettiä asioita toisen näkökulmasta: "Ei sovi minulle, mutta hänen elämäänsä sopii." tai "Itse en pidä, mutta antaa kaikkien elää niinkuin parhaaksi tuntee."

Kaikki voivat sanoa mielipiteensä ja olla rankastikin eri mieletä, mutta ketään ei silti pidä väheksyä.

Vierailija

pätee eri säännöt kuin kasvokkaiskeskustelussa. Eivät taida olla kovon valveutuneita ainakaan.

Huolettaa myös niiden ihmisten mielenterveys ja kykenevyys huolehtia lapsistaan, jos jostain nettikeskustelusta voi pahoittaa mielensä.

Vierailija

tissinkantimissa? Rintaliiveissä siis..

Mene ja tiedä, kurkkaappa seuraavankerran vessassa käydessäsi peilillä persreikää, sieltä saattaa löytyä vastaus kantimeen

Vai viittaatko kantimella "vitunkantotelineeseen" eli naiseen

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat