Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättäisitkö 1-vuotiaan viikoksi hoitoon esim. isovanhemmille?

Vierailija

Ollaan suunnittelemassa lomamatkaa, ja on ollut miehen kanssa vähän epätietoisuutta siitä että voitaisiinko tehdä viikon matka vai pelkkä pitkä viikonloppu. Lapsi viihtyy hyvin isovanhempiensa kanssa, mutta vähän arveluttaa jättää noin pientä viikoksi ilman äitiä ja isää.

Mitä mieltä te olette?

Sivut

Kommentit (62)

Vierailija

Viikonloppukin on jo pitkäaika 1 vuotiaalle! Yksi yö per ikävuosi riittää. Miksi teitte lapsen jos ette ole valmiita ottamaan sitä mukaan?

Vierailija

Kun emme saaneet varahoitoa ja hoitaja oli lomalla.

Hyvin meni se aika pojalla ja isovanhemmilla.. meidän oma ikävä oli vain ihan kauhea. Mitään en ole pojassa huomannut(reilun 2vuoden jälkeen) että olisi jotenkin häneen vaikuttanut. Hyvin on jäänyt senkin jälkeen viikonloppu hoitoon ja hyvin viihtyy kun ollaan koko perhe kylättelemässä mummilassa.

Mikä tekee erilaiseksi hoidosta.. että onko se pakon edessä.. sairaalassa olo vai vanhempien loma matka.. ei lapsi ymmärrä sitä onko hänen nyt pakko olla viikko mummilassa sen takia että äiti/isä on sairaalassa vai että vanhemmat ovat etelän auringossa..samalla tavalla lapsi tulee varmasti hoidettua iso vanhemmilta.

Itse kyllä harkitsisin jättäväni lapsen hoitoon jos/kun vain hoitajiin pystyy 100% luottamaan ja yleensä vanhempiinsa pystyy..

Onhan se lapsenkin kannalta hyvä että vanhemmat pääsee joskus akkuja lataamaan ja suhdetta vaalimaan.. vai?

Joku voi nyt ajatella että voi v..ttu onpa tuokin lapsia maailmaan pykränny kun ei niiden kanssa jaksa/viitsi olla (ikävä kyllä näihin kommentteihin olen tulen törmäämään)

Mutta mutta.. joo niin olen pykränny ja tulen lisää tekemäänkin ja hiton ylpeä äiti olenkin vaikka välillä jätänkin lapsen viikonlopuksi mummille hoitoon.

Vierailija

Järkyttävää että edes kehtaatte sellaista harkita! Yksivuotias ei vielä ymmärrä missä äiti ja isi on ja luulee teidän hylänneen hänet.

Hyi miten itsekkäitä olette! Ei teillä voi olla tarvetta olla viikkoa ilman lasta, jos on ihan pakko olla yö erossa niin sitten vklmatka.

Vierailija

esim. kultaisella 70-luvulla.

Itse olen taipuvainen luottamaan uusimpaan tietoon sen sijaan, että eläisin menneisyydessä...

Jos tilanne on niin onnekas, että isovanhemmat ovat lapsen elämässä mukana päivittäin ja ovat näin ollen kuin toiset vanhemmat lapselle, niin toki lapsen voi siinä tapauksessa jättää hoitoon hyvillä mielin. Mutta onko jollain näin onnekas tilanne? Itse en ainakaan tunne ketään, jonka lapsella olisi näin osallistuvat isovanhemmat.

Lainaus:

Mikä tekee nykyajan äideistä niin hemmetin korvaamattomia, että kukaan maailmassa ei osaa hoitaa heidän lastaan yhtä viikkoa aiheutamatta traumoja lapselle. Monelle isovanhemmat ovat kuin toiset vanhemmat. Eri asia jättää lapsi jollekin puolitutulle.

Vierailija

Ja vielä vähemmän tänäpäivänä!

En myöskään voi ymmärtää, miksi sitä pientä ei voi ottaa mukaan pidemmälle reissulle. Onhan se maisemanvaihdos lomaa kaikille sanan varsinaisessa merkityksessä, kahdenkeskisten reissujen aika on sitten, kun lapset ovat vanhempia ja ymmärtävät paremmin syy-seuraussuhteita

Jo yön tai parin kahdenkeskinen loma tekee varmasti hyvää, joten miksi ihmeessä tällaienen ei riitä teille arjen katkaisijaksi???

Vierailija

Lainaus:

panettelua! Te jotka, ette missään tapauksessa jättäisi, olette sellaisia ihmisiä joilla ei ole siihen edes mahdollisuutta! Sitten kateellisena syyllistätte niitä äitejä jotka jättäisivät lapsensa hoitoon.

Itse olemme lapsettomuushoitojen ja monien vaikeuksien kautta lapsemme saaneet ja silti jätämme lapsemme viikoksi hoitoon ton Malediivien reissun ajaksi. Ja kyllä rakastamme lastamme suunnattomasti!!!

heh taidatpa itse tuntea piston sydämessäsi,kun jätät pienen noin pitkäksi ajaksi hoitoon ja lähdet itse LOMAILEMAAN.lapselle se nimittäin ei ole lomaa vaan ihan täyttä hoidossa oloa,olkoonkin kuinka tutut isovanhemmat.

Vierailija

jättämässä miehen kanssa meidän poika keväällä (on silloin 1v9kk:tta) reiluksi viikoksi isovnahemmille hoitoon.

Lähdemme viikoksi Malediiveille. Jokainen tekee omat päätöksensä ja mielestäni kennelläkään ei ole oikeutta kritisoida niitä päätöksiä.

Poika on ollut eka kerran yöhoidossa vajaan 2 kk:n ikäisenä. Et repikääpä siitä!!!! Ja ei oo mitää traumoja jäänyt:)

Vierailija

1-vuotiaana oli 2 yötä mummolassa, ja 2,5-vuotiaana oli viikon mummolassa kun olimme häämatkalla. Riippuu paljon siitä miten läheisiä isovanhemmat on ja miten paljon lapsi on tottunut olemaan ilman vanhempiaan. Jos 3-vuotias ei ole ikinä ollut pitkiä aikoja erossa, on viikko aivan liian pitkä aika, mutta esim. meillä tyttö on tottunut olemaan mummolassa ja pärjää siellä mainiosti. Riippuu paljon myös isovanhemmista, meillä mummo ja vaari ovat vielä nuoria (5-kymppisiä) ja jaksavat molemmat tarjota virikkeitä lapselle.

Itse en kyllä jättäisi 1-vuotiasta viikoksi, ehkä 3 yötä on mielestäni maksimi JOS lapsi on tottunut isovanhempien kanssa oloon ja ollut aikaisemmin erossa vanhemmistaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat