Hajoaako äitien pää oikeasti jos eivät pääse matkalle ilman lastaan? (ov)

Vierailija

Viitaten tuohon toiseen ketjuun. Itse en kyllä ymmärrä, että siihen "hajoamisenestoon" tarvitaan ihan lomamatka.

Meillä lapset on aina mukana lomamatkoilla, nauttivathan hekin uusista kokemuksista. Toki välillä lapset ottaa aivoon, mutta kyllä sitä lepoa saadaan muutenkin järjestettyä kuin lomamatkalla.

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

jos aikoo viettää lomansa lasten leikkipuistossa. Kauhea ekologinen jalanjälki ja kuitenkin saa vain laatuaikaa leikkipuistossa mitä saisi kotonakin.

Vierailija

Lainaus:

ja sille joka kirjoitti että lapset nauttivat matkustelusta: eivät nauti jos isä ja äiti ovat koko ajan stressaantuneita siitä miten käytännön asiat sujuu.

Haloo, ei tulisi mieleenikään matkustaa pienten lasten kanssa kauemmas! Siinä sitte istut illat hotellihuoneessa (tai kuljet yksin kun mies on hotellihuoneessa) kun natiainen nukahtaa klo 20.

Kyllä vanhempien pitää osata olla itsekkäitä kohtuullisesti! Ei ihan kaikessa tarvitse yrittää olla superäiti, kyllä joskus saa ajatella itseäänkin.

Me ollaan käyty ton meidän lapsen kanssa kaupunkilomilla, eikä meillä ole ollut stressaantuneita vanhempia matkassa. Ollaan kaikki nautittu reissuista, oltiin sitten museossa tai lasten leikkipuistossa. Meidän lapsi tykkää lentokoneista, junista, laivoista ja busseista joten kyllä mä väittäisin että se tykkää matkustaa. Jos mä nyt sanoisin sille että huomenna lähdetään lentokoneella, niin se haluaisi lähteä kentälle saman tien :D

Vierailija

Lainaus:

jos aikoo viettää lomansa lasten leikkipuistossa. Kauhea ekologinen jalanjälki ja kuitenkin saa vain laatuaikaa leikkipuistossa mitä saisi kotonakin.

niin liukumäestä saa vaikkapa Vituksen katedraalin... Mietipä niitä lomailijoita jotka laittaa lapsensa etelän lämmössä uima-altaaseen kun lähiuimalakin on olemassa...

Vierailija

Reissut ilman lapsia ovat olleet todella nautittavia, vaikka siis kyllä matkustelemme paljon myös lasten kanssa. En silti sanoisi että pää hajoaa ilman lapsettomia lomia - yksi pitkä viikonloppu vuoteen tai pariin on riittänyt meille mainiosti.

Mutta kyllä aika ilman lapsia tekee meille hyvää. Parisuhteemme oli paljon huonommassa jamassa ennen kuin teimme periaatepäätöksen käydä yhtenä iltana viikossa harrastamassa yhdessä, kun lapsilla on hoitaja. Sen jälkeen parisuhde on taas alkanut kukoistaa ihan uudella tavalla.

Vierailija

Lainaus:

lentokoneista. Sitä vaan tarkoitan. Ja toiset kun haluaa matkustaa ilman lapsia tai isompien lasten kanssa. Mitä sun oma kristallipallosi kertoo, sitäkö että jos SINÄ haluat tehdä jotain niin muutkin haluavat?

Lainaus:

Mitä muuta sun kristallipallo kertoo? Vai mistä sä tiedät että me ei olla reissattu 1-vuotiaan kanssa?

miten niiden pitää lomansa viettää? Mä olen kertonut miten meillä on ja mitä meidän lapsi meinaa matkustamisesta. Se mitä muut tekee ei mua kiinnosta oikeastaan ollenkaan.

Vierailija

Mulla ei hajoa :)

En edes haluaisi tehdä pitkää (=viikon) lomaa ilman lasta, koska tiedän, että hänkin nauttii matkustelusta. Mielestäni on normaalia lapsiperheen elämää, että ihan kaikkea, mitä voi tehdä ilman lapsia, ei voi tehdä lasten kanssa. Mielestäni sen valinnan on tehnyt, kun on lapset halunnut, ja lomatkin voi valita sen mukaan, mikä on lapsille sopiva paikka ja tekeminen.

Parisuhdetta on meillä hoidettu niin, että on oltu miehen kanssa ilta pois kotoa ja muutaman kerran yhden yön reissuja. Ja hyvin on niillä pärjätty. Kyllähän sitä suhdetta hoidetaan ihan siinä arjessakin, ei se kunnossa pysy, jos siihen satsataan vain viikko vuodessa.

Vierailija

Lainaus:

Tuommoiset kaupunki lomat ei lasten kanssa toimi. Me kierrämme ja kuljenne kilometri tolkulla päivittäin ei lapset jaksaa samaa.

loman pituudesta. Mä ymmärrän sun pointin kun kyseessä on parin yön reissu ja kaikki pitää nähdä mahdollisimman nopesti.

Vierailija

mutta en silti lähtisi useammaksi päiväksi lomalle ilman niitä. Viikonloppumatka joo niin että olisivat isällään, mutten sen pitemmäksi aikaa.

Hoidan sitä pään hajoamista nämä pikkulapsivuodet pienemmin keinoin. Sanon miehelle että pääni hajoaa jos joudun vielä kerran tänä iltana lukemaan sadun kolmesta pienestä porsaasta, ja linnoittaudun makuuhuoneeseen viinilasin, kirjan ja suklaalevyn kanssa sillä aikaa kun mies passaa lapsia olkkarissa.

Vierailija

Itselläni ei tulisi mieleenikään matkustaa noin pienen kanssa noin kauas, 10x mieluummin matkustaisin miehen kanssa kahdestaan. Mutta hienoa jos matkustaminen teillä sujuu. Se on vaan täysin eri asia matkustaa lasten kanssa kuin kahdestaan, kyllä varmaan ymmärrät sen.

Vierailija

Ei tarvitse lähteä viikoksi on vaikka pidennetyn viikonlopun vaikka Pariisissa, Roomassa......

Tuommoiset kaupunki lomat ei lasten kanssa toimi. Me kierrämme ja kuljenne kilometri tolkulla päivittäin ei lapset jaksaa samaa.

Toisaalta rantaloma lasten kanssa on aivan ihana siinä on paikka lapsille jossa pulikoida ja välillä voidaan vähän käydän kaupunkia kiertelemässä.

Vierailija

ja 4 vuotta on kotona oltu. Tarkoitus olisi lähteä heti kun raha tilanne antaa myöden, viikoksi "aikuisten matkalle". Aivan erilailla tulee rentouduttua kun molemmat saa tehdä mitä haluaa ja yhteinen aika on sitä kuhertelua. Odotetaan mahdollista matkaa jo kovasti!

Ei meillä kumpikaan odota 10 tai 18 vuotta että alkaa parisuhteeseen panostamaan. Ero siinä tulisi ja toisen puoliskon etsintä. Ja molemmat ollaan perhekeskeisiä. Itsekäs täytyy olla hieman.

Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Jos teidän suhteessanne toinen haluaa mennä niin päästä. Kaikilla on erilainen mieltymys ja tahto.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat