Mitä mieltä olette sellaisesta, että opettaja sanoo koko luokan

Vierailija

kuullen 4-luokkalaiselle, että huolellisuutesi laskee kuin lehmän häntä? Lapsella oli jäänyt ensimmäistä kertaa syksyn aikana läksyt tekemättä. Onko nolaavsati sanottu vai ok? Soittaisitteko rehtorille tms.

Kyseessä siis sellainen ujo ja kiltti tyttö, jolla käytös hyvä.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Olen itse opettaja eikä tuo nyt kovin hirveältä kuulosta. Huolimattomuutta siinä vain harmiteltiin, ehkä ihan vitsikkääksi kommentiksi tarkoitettu. Ehkä opettaja oli oikeasti pettynyt, kun ennen niin skarppi oppilas pisti läskiksi.

Itse uskon yleensä omien lasteni opettajien kertomuksia tapahtumista kuin lasten itsensä...

Vierailija

Eikös kasvatuksessa tule huomoida lapsen luonteen laatu, joku ronski poika vain nauraisi tuollaiselle.

Kyllä olisi pahemmin pitänyt sanoa ja useammin jos ei lapsi tuota kestä. Kyllä elämä ja maailma vielä opettaa kuinka tuollaisen huomautukseen pitää suhtautua. Missä pumpulissa lapsenne on kasvanut?

Vierailija

pyhimyksinä. Juuri juteltiin kavereiden kanssa omista kouluajan opettajista ja siihen joukkoon mahtui kyllä jos minkälaista hörhöä, varasta ja suoraansanottuna todella pelottaviakin tapauksia (mm rehtori joka läpsytteli oppilaita takapuolelle jne). Samoja tapauksia näyttäisi olevan vieläkin töissä.

Vierailija

Eikä itke opettajan sanomisista. Eli varmasti täällä muiden vastaajien mielestä se puolensa pitävä ja maailman kolhujen opettama lapsi...

Mutta lapset ovat todella erilaisia. Ei kaikki ole niin kovapintaisia ja muualla kuin "pumpulissa" kasvaneita. Ap:na varmaan juttelisin lapsen kanssa ja kysyisin mitä hän on itse mieltä asiasta ja miettisin yhdessä lapsen kanssa miten asiaan suhtautua. En ainakaan herkän suorittajatytön kanssa alkaisi miettimiään opettajan "vaikeaa elämää", ettei tytöstä tule vain toisten ymmärtäjä joka ymmärtää enemmän toisten tuskaa kuin omaansa.