Minkä ikäisten lasten kanssa on mukavinta tehdä ulkomaanmatkoja?

Vierailija

Eli koitteko, että tietyn ikäisinä lapsenne nauttivat eniten matkailusta?

Meillä on kolme alle kouluikäistä lasta, joista yksi on vielä vauva. Olemme suunnitelleet, että kun lapset ovat pieniä matkailemme kotimaassa ja kun kasvavat, niin on erilaisten ulkomaanelämysten aika.

Mietityttää, että lähteäkö ulkomaille porukalla kaksi aikuista ja lapset, vaiko enemmän aikuisia? Minne? Varmaankin jokunen aurinko-lepo- ja jokunen kaupunkiloma ja erilaisten kuklttuurien pariin.

Ennen lapsia matkustimme Euroopassa ja P-Afrikassa.

Kommentit (14)

Vierailija

on 3- ja 6-vuotiaat, jotka käyvät vähintään kaksi kertaa vuodessa ulkomailla (lähinnä Euroopassa: toinen kaupunkiloma sukulaisten luonan, toinen rantakohteessa) ja molemmat kyllä nauttivat kovasti. Rankin ikäkausi matkailun kannalta oli varmaan noin 1,5-2-vuotiaana, jolloin molemmilla on ollut kovat uhmat. Tahtoa on ollut paljon, mutta ymmärrystä vähän. Mutta nyt matkustelu on tosi helppoa noiden kanssa. Ovat niin tottuneita lentomatkaajiakin. Yleensä valitsemme ilta-/yölennot, jolloin lapset nukkuvat lähes koko lentomatkan.

Vierailija

en ikinä unohda sitä matkaa. Heidän perheen isä innostui juhlimaan ja mun mies juoksi heidän 3 vilkkaan pojan perässä,vaimon hoidellessa vauvaa. Nyt jo naurattaa,muttei naurattanut silloin kun oma loma meni ihan pilalle. Käytännössä siis minä olin yksin meidän lasten kanssa. meni vähän ohi..

Vierailija

Ekalla matkalla meidän esikoinen oli juuri täyttänyt 3 ja kuopus oli 9kk. Ystäväperheen lapset oli 6, 4 ja 2. Oltiin Kanarian saarilla Teneriffalla. Meillä oli ihan mahtava loma. Lapsista oli seuraa toisilleen ja meidän pienin oli vielä niin pieni, että tyytyi istumaan rattaissa päivät pitkät. Aivan ihanat muistot on tuosta reissusta.

Seuraavan kerran matkustettiin porukalla Legolandiin. Meidän lapset oli 4 ja 1,5. Tosi mukava reissu oli sekin vaikkei meidän nuorimmainen vielä Legolandista paljon ymmärtänytkään.

Sitten reissattiin taas etelään kun meidän lapset oli 5 ja 2. Kohteena jälleen Kanaria, tällä kertaa Lanzarote. Tosi kiva reissu oli edelleen, mutta vahtimista oli enemmän kun tuo meidän 2v oli aika arvaamattomassa iässä. Karkaili ym, joten joka sekunti piti olla silmissä.

Vierailija

ja täytyy kyllä sanoa, että nyt kun ovat molemmat jo kouluiässä niin matkustaminen kaikista helpointa.... Tuolta 5v eteenpäin alkoi helpottamaan, kun molemmat osasi uida eikä tarvinnut ihan jokaista askelta katsoa perään.

Vierailija

Enkä suosittele ;) Meni vähän ohi sekin "loma".

Mun mielestän kaikenikäisten kanssa voi matkailla, mutta kannattaa ottaa niitä lisäkäsiä matkaan jos on kovin työläältä vaikuttava poppoo. Matkalla monet kodin itsestäänselvyydet voivat olla hankalampia. Pikkujuttuja, jotka kotona helpottavat arkea, mutta lomakohteessa sitä ei olekaan. Me esimerkiksi totesimme, että olisi pitänyt ottaa vanha vedenkeitin mukaan -> oltaisi saatu pussipuuroista nopeasti lapsille iltapuurot / välipalat. Veden keittäminen oli oma hommansa ja hidasta.

Vierailija

7 ja 3 vuotiaiden lasten kanssa Thaimaassa ja Dominikaanisessa Tasavallassa, sekä Legolandissa.

Ihanat reissut kaikki, lapset tykkäsi kovasti, kaikilla hyvät muistot reissuista, ja ei ole lapset liiaksi rutiinien armoilla enää tuossakaan iässä, lomalla voidaan mennä loma-aikataulujen mukaan.

tosin kai me on aina oltu vähemmän kiinni rutiineissa muutenkin.

Vierailija

Luulen, että tuo neljävuotias osaa jo nauttia matkasta ja varmasti muistaa sen pitkään. Kuopus saisi ehkä olla hiukan vanhempi, mutta kyllähän hänkin jo osaa nauttia uimisesta yms. Luulen, että tämän ikäisten kanssa on ihan kiva matkustaa, koska enää ei olla minkään asian suhteen niin aikatauluihin sidottuja. Myös ruokailun suhteen on helpompaa, kun voivat ja syödä mitä vain.

Vierailija

Koko ajan ollaan matkusteltu ja aina on kivasti mennyt. Kaikenikäisten kanssa kulkemisessa on puolensa! Toki siinä 1,5 v.kieppeillä on aika rasittava vaihe kun paikallaan olo ei lapsia huvittaisi.

Vierailija

Tykkäävät kovasti myös kaupunkilomista. Mutta toki Disneylandit, Legolandit ja erilaiset vesipuistot ovat niitä, joihin aina hinkuvat.

Vierailija

Ja lapsilla ollut ikää ekoilla reissuilla alle 2. Nyt viime alkukesän matkalla lapset olivat 6 ja 8 ja täytyy sanoa että joka loma on tullut helpommaksi ja mukavammaksi. Nyt jo saatoin itse lököillä aurinkotuolilla ja lukea kirjaa kun aikaisemmin piti istua altaan reunalla valmiina pulahtamaan jos jonkun pää katoaa liian pitkäksi aikaa veden alle. Luulenpa että seuraavilla lomilla on vielä helpompaa mutta sitten sen lasten aito innostus ja hersyvä ilokin alkaa kääntyä teinien velttouteen. Siis oikein mukava matkustaa noin 5-9 vuotiaiden kanssa sanoisin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat