Vauva kuoli hiihtoretkellä Saariselällä

Vierailija

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200901058865498_uu.shtml

Miettiikö kukaan muu samaa kuin mä... Paljonhan on ollut pakkasta?

Sivut

Kommentit (69)

Vierailija

pohjoisen olosuhteista ja tavoista tietämättömien kannattaa ehkä jättää arvailut olosuhteita paremmin tunteville. Pulkan saa myös lämpimäksi taljoilla/lampaankarvalla tai sitten vaunun kopan voi vaikkapa nostaa siihen kyytiin, jos ei nyt mitenkään kovaa aio hiihtää, vaan pikemminkin "hiihtelee" hitaasti ja nauttii maisemista.

Vierailija

niin he ovat maksaneet siitä nyt pahimman mahdollisimman hinnan. Siinä ei tarvita enää kenenkään meidän paheksuntaa, moitetta tai kauhistelua. Voidaan kaikki olla ihan hiljaa vaan.

Vierailija

että jos pieniä pakkasrajoja uskoo, ei pohjoisen talvessa pystyisi vauvaa lainkaan nukuttamaan ulkona. Viikkokaupalla saattaa olla parikymmentä astetta. Kyllä itse olen nukuttanut, mutta tietysti pukenut extralämpimästi ja käynyt useammin lasta katsomassa/kokeillut, että onko kylmissään. Mutta noin pariakymmentä olen kyllä pitänyt itselleni rajana...

Vierailija

pitää laittaa se harso siihen eteen ja vaunu suojaa tosi hyvin. Eli lasta pidetty noissa tapauksissa kylmässä liian kauan ja liian vähissä vaatteissa. jos tosia ovat, mitä vähän kyllä epäilen. Ellei kyseessä joku sairas vanhempi, kuten yhden jutun muistan aikanaan lukeneeni jostain psyykkisesti sairaasta äidistä.

Vierailija

" Lääkärinlausunnon mukaan kuolema oli LUONNOLLINEN. Sillä, että kuolema tapahtui hiihtoretkellä, EI OLLUT VAIKUTUSTA tapahtuneeseen, toteaa rikosylikomisario Jukka Haataja Lapin poliisilaitokselta."

Mitä ette tästä ymmärrä?

Kyllä tämä ketju alkaa olla se viimeinen pisara että palstailu loppu. Kiitos ja näkemiin.

Vierailija

Minä varmaan en.

Mutta vaikea sanoa yhtään mitään, kun ei tiedä miten oli puettu, kuinka kauan hiihtivät jne..

Osanotto vanhemmille.

Vierailija

Lainaus:

Jos vauva kuolisi hypotermiaan niin ilman muuta poliisi suorittaisi tutkinnan.

Mutta tässä tapauksessa poliisi ei epäile rikosta, joten epäilevät luultavasti kätkytkuolemaa.

Lakatkaa nyt korpit nokkimasta vanhempia kun ette tapauksesta mitään tiedä.

Kyllähän se samalla tavalla tutkitaan. Ei vanhempia epäillä rikoksesta, vaikka kuolinsyy olisikin hypotermia. Ellei nyt sitten ihan ilkosillaan ole vauvaansa tieten tahtoen pitäneet.

Vierailija

10-15ºC välillä.. eli AP voit unohtaa ainakin sen mitä ajattelin.. mua alkoi lähinnä itkettämään tämä juttu.. ajatelkaa nyt niitä vanhempia, ei se kuolema aina tarkoita vanhempien väliinpitämättömyyttä!

Vierailija

Vauva oli isän selässä rinkassa hiihtoretkellä. Vauvan jalat paleltuivat pakkassäässä, ja ne jouduttiin amputoimaan.

Tätä uutta tapausta en lähde kommentoimaan, kun vielä ei tiedetä faktoja.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat