En haluaisi katsoa lahjahevosta suuhun, mutta...

Vierailija

Mietityttää vähän, onko meidän toisen lapsen kummit suuttuneet meille jostain vai mistähän oikein tuulee... Kummilapselleen olivat laittaneet ihan kivan lahjan, mutta meidän toiselle lapselle ei mitään ja meidän vanhempien lahja oli tyyliin kahvipaketti. Ei me tietenkään mitään erikoista edes odoteta, mutta tuli vaan sellanen olo, että melkeinpä tahallaan oli jätetty panostamatta.

Meillä kyllä itsellä oli pari vuotta sitten ihan kauheat lahjat kaikille, koska kaikenlaista tapahtui elämässä eikä kerta kaikkiaan voimia tai varoja riittänyt kovin kummoisiin. Ja ylipäätään ollaan ajateltu, ettei aikuisille ystäville menevien lahjojen tarvi olla mitään kauhean kallista tai erikoista. Mutta kuitenkin jotain pientä kivaa, jossa olisi ajatusta mukana... Ehkä ei pitäisi tehdä mitään tulkintoja, mutta tuli vaan vähän sellanen tympeä olo...

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Heh, olenkohan mä teidän lapsen kummitäti ;) Tosin en muista, mitä sain teiltä pari vuotta sitten lahjaksi, hmm? Vaan nyt me ei annettu kummilapsen vanhemmille edes sitä kahvipakettia!

Kummilasten määrän kasvettua minä olen rajannut lahjoja saavaa joukkoa, joten pikkuveli ei meiltä siksi pakettia saanut. Ehkä keskustelemme ensi vuonna suoraan ennen joulua ja pyydän, että ettette muistaisi itse meidän lapsiamme ollenkaan, koska eivät ole edes kummilapsia teille.

Vierailija

mutta mitenkäs ihmeessä sulle on muodostunut sellainen kuva, että lastesi kummien pitäisi muistaa TOISTA lastanne, saati TEITÄ VANHEMPIA? Sairasta....

Vierailija

emmekä vanhemmille. Omiakin on neljä. Ostamme aikuisille lahjoja vain omille vanhemmille, isovanhemmille, omille sisaruksille ja toisillemme.

Vierailija

Mellä kummit ostaa vaan kummilapsilleen lahjat, ei siis vanhemmille tai kummilapsensa sisaruksille. Ihan ok mielestäni mutta jos teillä on aikaisemmin ollut eri meininki ja nyt kävi näin niin kaipa siinä jotain on...

Vierailija

heillä sisaruksia yhteensä 12 eli meidän pitäisi ostaa lahjat 18 lapselle ja heidän vanhemmilleen.

Sisarusten lapsiakin meillä on jo 6, joille lahjat ostettava.

Jee, mahtavaa,kun ostaisin lahjoja 24 lapselle vanhempineen...

Käytkö ap ihan täysillä?????

Vierailija

on ystävältä kierrätettynä saatu kirja - siis ystävän omasta lapsuudesta. Poikani sai sen yksivuotiaana joululahjaksi, ja ainakin tälle yh-äidille tuli omistuskirjoituksen myötä tippa linssiin. Kirjaa on luettu ahkerasti, huolimatta siitä, ettei meidän "Saaralta" kysytty etukäteen, kelpaisiko hänelle sattumoisin sellainen ja tällainen lahja. Phuhhhuh....

Lainaus:

Lapsi sai papaltaan (isän isä) ja tämän avopuolisolta joululahjaksi lastenkirjoja, jotka eivät takuulla ole uusia. Eihän siinä mitään, mutta kun niistä puhuttiin, että tässä "Saaralle" kivoja uusia kirjoja. Vaikka ne näyttivät kellastuneilta, vanhanaikaisilta ja varastossa olleilta, joskin käyttämättömiltä. Painovuodet niissä oli 1986. Tällä pariskunnalla ei ole mitenkään erityisen köyhää eikä tiukkaa, joten miksi ei sitten suoraa voi sanoa, että löydettiin kaapista tai kirpparilta tällaisia, haluaisiko Saara lukea niitä. Tiedän, pienet on mulla murheet.

Vierailija

Ovat siis eri ihmisiä nämä kummit, eri lasten kummeja. Ei tullut edes joulutervehdystä, ei minkäänlaista.. saati sitten sisaruksille, sitä nyt en edes odota.

sanottakoon vielä, että nuorempi lapsista on vasta 3kk, ensimmäinen joulunsa..

huono tuuri?

Vierailija

Kaikki eivät halua rahatilanteistaan toitottaa ympäriinsä. Kulisseja saatetaan pitää loppuun asti, vaikka rahatilanne 0. Ihmiset voivat luulla (vaikkapa kulissien vuoksi), että jollain pyyhkii hyvin, totuus voi kuitenkin olla vallan muuta.

Kenties ko. kummit ovat saaneet tiedon lomautuksista tai irtisanomisesta, sairautta tms.

Joku marmatti vanhoista kirjoista. Eikö ole hyvä asia, että kierrätetään! Minä olisin ylpeä tuollaisista isovanhemmista, jotka antavat jotain käytettyä, mutta käyttökelpoista. Eihän kaiken tarvitse olla uutta! Ja muutenkin koko lahjatouhu on mennyt älyttömäksi. Ei tee enää mieli ostaa lahjoja, jos niistä vaan valitetaan.

Vierailija

Lapsi sai papaltaan (isän isä) ja tämän avopuolisolta joululahjaksi lastenkirjoja, jotka eivät takuulla ole uusia. Eihän siinä mitään, mutta kun niistä puhuttiin, että tässä "Saaralle" kivoja uusia kirjoja. Vaikka ne näyttivät kellastuneilta, vanhanaikaisilta ja varastossa olleilta, joskin käyttämättömiltä. Painovuodet niissä oli 1986. Tällä pariskunnalla ei ole mitenkään erityisen köyhää eikä tiukkaa, joten miksi ei sitten suoraa voi sanoa, että löydettiin kaapista tai kirpparilta tällaisia, haluaisiko Saara lukea niitä. Tiedän, pienet on mulla murheet.

Vierailija

Jos jaetaan "joulutervehdyksiä" tuttavaperheille, niin ne on tyyliin kahvipaketti, joulukukka tmv.

jos kummilapsi olis vaikkapa siskontyttö niin antaisin kummitytölle isomman lahjan ja muille pienemmän.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat