Laihduttaminen ja raskaus? Sano mielipiteesi!

Vierailija

Eli siis laihdutan parhaillaan massiivista ylipainoa, kokonaisurakka 40-45 kiloa. Nyt olen yli puolet laihduttanut mutta n. 15-20 olisi vielä matkaa normaalipainoon.

Suunnitelmissa on raskaus. Ikää alkaa olla (30 tulossa) ja laihduttaminen on hidasta.

Painoa tiputan normaalilla ja terveellisellä ruokavaliolla ja liikunalla. Eli kaikinpuolin terveellisesti ja oppikirjojen mukaan.

Voinko aivan normaalisti laihduttaa jos tulen raskaaksi? Syön paremmin kuin koskaan ja ravitsemusterapeutti on auttanut vähän tässä urakassa, katsonut listat läpi yms. ja on sitä mieltä että syön mallikelpoisesti.

Se vaje minkä jätän energiantarpeestani on vain muutama sata kaloria päivään eli en siis isolla vajeella laihduta. Painoni tippuu 1-2 kiloa kuukaudessa.

Onko turvallista ja jos ei niin miksi?

Kommentit (6)

Vierailija

Joskus muistan lukeneeni että läskistä vapautuisi haitallisia kemikaaleja yms. laihduttaessa joten siksi ei raskaana ollessa voisi.

Mutta tosiaan syön ja elän muutenkin nykyään mallikelpoisesti ja tajusin juuri itsekkin että mitähän mä sitten söisin jos en näin sitten raskaana ollessa. Edellinen raskaus meni vähän kurjemmalla ruokavaliolla mutta terve ihminen siitäkin seurasi.

Ei mulla odotuksia ole painon suhteen jos raskaudun, kunhan ei vaan nouse hurjasti. On tuota massaa vieläkin niin paljon.

Kiitos teille vastaajille.

Vierailija

Pääasia että syö terveellisesti ja monipuolisesti. Välttämättä et kuitenkaan laihdu raskausaikana. Siitä ei pidä kuitenkaan olla huolissaan vaan pitää huolen ettei paino nouse liikaa ja imettäessä jos jatkat tuota terveellistä ruokavaliota laihdut varmasti ja saat kiinni sen minkä olisit laihtunut ilman raskautta.

Vierailija

Varsinkin kun noin järkevästi ja maltillisesti olet painoa tiputtanut. Vauvan tarvitsema lisäenergia ei kovin paljon ole ja jos jo nyt olet ollut ravitsemusterapeutin seurannassa, saat siltä taholta vastaisuudessakin apua. Onnea!

Vierailija

Siis jos laihduttaa tervellisellä ruokavaliolla ja liikunnalla.

Itse myös laihdutin raskaana ollessa. Lääkärin suosituksesta. Olin aloittanut jo vähän ennen kuin tulin raskaaksi.

Järjetöntähän se olisi ollut muuttaa ruokavalio takaisin epäterveelliseksi raskauden takia.

En laihtunut raskaana ollessa mutta en lihonutkaan. Kun vauva oli 2 viikkoa painoin 10 kg vähemmän kuin raskaaksi tullessa.=)

Vierailija

sun laihduttaminen kuulostaa järkevältä. Terveellinen ruokavalio ja liikunta on pelkästään hyväksi, kunhan muistat syödä tarpeeksi ja monipuolisesti. Onnea :) Lisäksi ylipaino vaan lisää ongelmia raskauden loppuvaiheessa, sokeritasapaino horjuu ja selkäongelmia ym..

Mutta tämä on vain minun mielipiteeni enkä ole koulutettu asiantuntija, juttele vielä neuvolassa :)

fanny

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat