TAMMIKUISET -08! Uusi taaperoviikko 5.1 -

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

moi!

En löytänyt uutta aloitusta, joten kiiruhdin tämän naputtelemaan.

Tässä edelliset jutut:http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_...

Jatkan, kun luoja suo :)

Ametisti

Sivut

Kommentit (52)

Vierailija

Taidanpa hetken viivähtää parissanne. Huomenna tulee talon täydeltä eskari-ikäisiä ja en nyt just jaksa ajatella sitä rumbaa. Pakenen siis teidän seuraanne.

Meidänkin viimeisten joukossa täyden vuoden täyttänyt neitokaisemme käytettiin neuvolassakin. Vaikuttavat mitat 9130g ja 72 cm. Meillä ei kunnolla kävellä, mutta nyt ennätys taitaa olla jo kuusi askelta. :)

Ipu & Aksiina: Ei meillä Oivariinia osteta. Halvinta rainbow'ta vaan ja muutenkin käydään siinä halvemmassa kaupassa eli Prismassa tai s-marketissa. Ei muuten tee mieli ajatella niitä ruokalaskuja vanhassa rahassa. Käyn usein eskarilaista viedessä tai hakiessa Alepassa hakemassa jotain pientä. Pari maitoa ja joku leipä tai makaronipussi tms. ja aina menee sielläkin kymppi, vaikkei osta "mitään".

Valokuvaan emme ole vieneet ketään lapsista. Päiväkodissa ja koulussa tulee kuvia. Kunnon kuvaamossa haluaisin joskus otattaa kunnon kuvat koko perheestä (jos saisin itseni ensin kampaajalle ja meikkiin -> epärealistinen kuva, mutta so what) ja lapsista ilman aikuisia.

Facebook on tainnut voittaa äänestyksen jatkopaikasta. Tarttee mennä katsastamaan se ja tutkimaan sen rekisteriperiaatteita.

Frimmy: Kyllä tämä meidän arkirumba ottaa välillä mullakin aika koville. Toisaalta sitä on kuitenkin suht tottunut siihen, että aina joku haluaa musta jotain. Lapset tietysti myös jo tottuneet siihen, että aina ei palvelu pelaa eikä puheenvuoroa ole tarjolla. Huumorilla tämä on pakko ottaa. (nimim. puolessa tunnissa ehtii hyvin tehdä voileipiä, auttaa soittoläksyissä, etsiä kasaan pelikamat tuoreine juomavesineen ja puhua pari puhelua (aamuisin puoleen tuntiin pitää mahtua vielä paljon enemmän))

Kyllä mä olen tyytyväinen, että mulla on mahdollisuus olla vielä kotona. Hirvittäisi ajatella, kuinka pienenä pojat on päiväkotiuran aloittaneet, jos ei olisi tuossa nähtävänä, että ihan hyviä ja ilmeisesti suhteellisen täysijärkisiä nuo pojat ovat silti. Tsemppiä päivähoidon aloitukseen Siiricatalle ja Justukselle. Aika nopeasti siitä elämä stabiloituu.

Nyt nukkumaan!

Strutsi ja neiti vuoden vanha

Vierailija

Moi!

Strutsi: Kiitos kysymästä, juhlatmenivät hyvin. On näköjään kuitenkin erilaista viettää synttäreitä talvellä kuin kesällä. Näin talvella kaikkien pitää kiiruhtaa iltapuuhille ja nukkumaan. Olemme tottuneet viettämään juhlia aina pitkään ja hartaasti. Nyt oli vähän väkeä ja kakkukahvit vaan. Ehkä ensi vuonna siirrymme teidän malliin, oikeana päivänä omalla porukakka kakku ja seuraavana viikonloppuna sukulaiset ja kaverit kylään.

Kiitos s.postikutsusta. Vastasin jo siihen. Ehdottelin sitä aamuaikaa? Esim. klo 10. Vai nukkuvatko kaikki taaperovauvat vielä aamupäikkärit?

Olavilla on taas nuha, ollut jo viisi päivää, nyt on myös vähän lämpöä. Sama kaava jatkuu lähes joka kuukausi. Nyt vaan puuttuu yskä. Olavi nukahti aamulla puuron jälkeen mun syliin, oli siis tulossa kipeäksi.

Mitäs teille muille kuuluu? Tulkaa vaan kirjoittelemaan :). Joku olisiko ollut Miikaro oli kirjoittanut tuohon edelliseen ketjuun.

Hyvää viikonloppua!

Ametisti ja Olavi 1v.

Vierailija

Kaikki varmaan touhuavat synttärijärjestelyjen kanssa... Hullua ajatella että viikon päästä Sisukin on jo 1v!!! Poika rakastaa imuria ihan älyttömän paljon (outo?), joten ostimme hänelle lahjaksi sellaisen Dusty puhuvan pölynimurin. Se on yli 2-vuotiaille, mutta eiköhän se ole ihan sopiva.

Hieno kuva Olavista, oikea joulufiilistelijä :) Ihmettelen tosiaan sitä, että kuusi sai meilläkin olla melko rauhassa. Hyvä niin.

Jooh, kyllä siitä koiranpennusta tosiaan työtä tulee olemaan. I've seen that, been there... Mutta onneksi mieheni saa siitä isyyslomaa, joten ekat pari viikkoa menee mukavasti. Ei meillä montaa mattoa ole nytkään lattialla, joten helppo kerätä loputkin.

Alkaa tämä pitkä pyhäkausi käydä mun (=esikoisen) hermoille. Onneksi kerhot alkaa tällä viikolla, poika alkaa olla jo ihan mökkihöperö, Se ei haluaisi lähteä ulos, ainoastaan mädäntyä sisällä ja virta alkaa kasautua. Nyt raahaan sen tuonne ulos sateeseen (yäk, en ole ulkoilmaihminen) kun saan jätkät ruokittua.

Kun seuraan äitejä täällä päin, huomaan olevani varmaan ainoa, joka vihaa ulkoilua. Koko naapurusto on puistossa jo klo 9 ja minä irvistelen asialle vielä iltapäivällä. Kammottaa ajatuskin mennä tuonne märkään tihkusateeseen ja kun palaan, hiukset on kähertyneet muodottomiksi ja ripsivärit valuu poskille. Turhamainen, minäkö?

No joo, kai on mentävä laittamaan ruokaa noille karpaaseille. Taaperotreffit ei kai ole edenneet suuntaan tai toiseen. Palataan asiaan kun kutsujaosapuoli ilmoittaa ajan :)

ipu

Vierailija

Arki alkoi taas, ihanaa saan olla Olavin kanssa päivät kahdestaan. Tänään Olavi nukkui vain yhdet päikkärit; ulkona 3h. Isänsä yrittää nukuttaa häntä jo näin aikaisin.

Strutsi: Ilmoitin esikoisen myös kouluun, netin kautta kävi kätevästi. Meille ei tosiaan käy se 13.1, on tuota järjestelyhässäkkää. Perjantait ei ole nyt tammi-helmikuussa hyviä. Mut kandee varmasti lyödä vaan jokin päivä taas kiinni ja mammerot taaperoineen sitten järkkäävät vapaata :). Mikäli treffaamme iltapäivällä niin mun täytyy varmasti ottaa eskarista tuo esikoinen mukaan. Hänet täytyy hakea pois jo klo 15.30. Sitten taas maaliskuussa perjantait olisivat parhaita. Mut sovellan menoja sitten kun tapaamispäivä on selvillä.

Toukomaa: Tervetuloa ja onnea 1v. synttäreiden johdosta. Missäpäin asut?

Miukkis: Onnea 1v. Millalle! Ekat synttärit on ihanat! Hyvä, että et koulukiireittesi takia ole tätä tarkeintä unohtanut, palstailua meidän kanssa. Kolmaspyörä tuo aina lisää vipinää ;).

Emem: Onnea plussasta! Älä meitä nyt kuitenkaan hylkää!

Ipu: Teillä on kyllä iso karpaasi ja hänellä taitaa olla äidin silmät (kuva). Kyllä se yksi labbis työllistää kuin vauva. Vielä noista lorvipäivistä. Olen myös ollut sitä mieltä, että ensin pitäisi saada hommat tehtyä ja sitten vasta löhöillä. Se ei vaan onnistu! Tekemättömien, isojen ja pienien töiden määrä on loputon. Mies (kerrankin oikeassa?) sanoi, että täytyy vaan välillä levätä ja sitten jatkaa taas, koska loppua ei näy.

bough: Onnea myös teille 1v. synttäreiden johdosta!Meillä on myös nämä kaksi lasta 12v. työn tuloksena. Tervetuloa tänne 40+ hyvään vaiheeseen.

Kakkupohja: Kananmunat + inkkarisokeri (sama määrä molempia) + mahd vanilliinisokeri vaahdotetaan todella hyvin. Sitten lisätään spelttijauhot+leivinjouho. Laita vähemmän spelttijauhoja kuin tavallisia vehnäjauhoja. Jätä taikina löysäksi. Tuolla synteemillä on kakkupohja onnistunut. Aluksi tein niin, että laitoin osan tavallisia vehnäjauhoja ja tavallista sokeria.

Hip, hei Olavi nukahti jo ja näin nopeasti!

TV-ilta kutsuu!

Ametisti ja Olavi 13.1

Vierailija

En edes uskalla mennä vauvapuolelle katsomaan, kun sinne on uudet tammivauvat tulleet... Haikea olo, mutta toisaalta erittäin onnellinen. Meillä kun tuo vauvavuosi tuntuu olevan rankka, valvomisen vuoksi en muista kummankaan vauvavuodesta kauheasti...

Onnenhalaukset Ememille plussasta!!! Hieman olen kateellinen ja toivoisin itsekin samaa, mutta taas toisaalta en. Hirveän ristiriitaiset fiilikset. Mun fysiikka ja psyyke ei kestä enää yhtään vauvaa, joten gate is closed. Jotkut huurut aina vain sekoittaa pään kun joku alkaa odottaa. Sitten muistan kaiken sen huudon ja itkun ja epätoivon ja palaan järkiini.

Ja saan minä sitä hoivaviettiäni taas toteuttaa kun se nelijalkainen vauva meille tässä keväällä tulee. Ametisti joskus kyselikin, että onko se sakemanni vai labbis, no se jälkimmäinen.

Ametisti kertoi viettävänsä En-Tee-Mitään -päiviä. Voi kun minäkin osaisin. Jossain verenperinnössä on tuo, että laiskana ei saa olla. Aina "pitää" tehdä jotakin hyödyllistä. Se on raivostuttavaa. Mies osaa kyllä lonottaa laiskana vaikka maailman tappiin, mutta mulle se on vaikeaa. Koko ajan mietin mitä pitää tehdä. Sitten rauhoitun kun saan tehtyä.

Joulukoristeet ja kuusi lähtivät eilen. Sisukin antoi kuusen olla ihan rauhassa, mitä nyt palloja joskus varasteli sieltä.

Onnea kaikille 1-vuotiaille! Millallakin valtavat bileet :))) Kiitos Miukkis niistä unisäteistä. Parina yönä niitä tuli perille. Viime yö ei kuulunut siihen joukkoon...

Sisun synttärit on 19.1. ja juhlimme niitä vasta sitä seuraavana viikonloppuna. Isovanhemmat ja kummit tulevat paikalle. Anoppi(!) tekee kakun, tilasin sellaisen 1 muotoisen.

Strutsin tyttö konttailee housut puhki... oikein mietin että koska jouduimme tuon meidän karpaasin kanssa luopumaan äitiyspakkauksen viimeisistäkin kuteista... siitä on kauan. Jätkä käyttää tätä nykyä 86 ja 92 kuteita. Pituutta ei ole kuin noin 80 cm, mutta se on niin iso ja jämäkkä, että 80 cm kuteet ei enää mahdu.

Strutsi ja muut puhuitte niistä nimikoinneista. Minäkin tilasin esikoiselle nimilappuja kun aloitti päiväkodin. Mutta jäivät sitten siinä tohinassa kiinnittämättä, niitä lojuu varmaan sadoittain tuolla kaapissa :D. Tekstiilitussi on nopein ja helpoin, laiskan äidin malli...

Tapaaminen sopii minulle, olisi hienoa nähdä näitä palleroita kuinka ovat kasvaneet ja kehittyneet. Me lähdemme reissuun ensi viikolla kolmeksi päiväksi, joten 13. ja 16. eivät sovi meille. Sen jälkeen mieluummin. Ja Magda tai Strutsi, kumpikin sopii.

Hyvää viikon jatkoa ja pyritään nyt jatkamaan tätä yhteydenpitoa!

ipu

Vierailija

Ketkäs huomenna ovat tulossa Strutsille?

Olavi nukkuu päikkäreitä ulkona. Hän nukkuu yleensä 3-4h. Yöllä hän on levoton. Alkuillasta hän huutelee unissaan. Sitten jossain vaiheessa hän herää niin paljon, että hän hyppää sängyssä seisomaan. Jolloin tulee siirto äidin kainaloon.

Esikoinen on ollut kuin ihmiset, siis lähes. Taitaa tuo 6v. taitos olla ohi. Kauankohan tätä auvoisuutta kestää :).

Kuoleekohan tämä pino pystyyn? Pitäisikö siirtyä facebookin puolelle ja luoda sinne oma ryhmä tammimammoille 2008? Sinnehän voi rekisteröityä vaikka nimellä ruohonleikkuri tai omalla nimellään.

Lunta sataa! Kävin oikein hiihtämässä lauantaina. Piti tehdä latuja esikoiselle.

Voikaa hyvin!

Ametisti ja Olavi

Vierailija

Uusi vuosi, uudet kujeet.. Nyt on joulu- ja synttärihulinat vietetty ja arki taas alkaa. Meillä on molemmilla tytöillä synttärit joulukuussa, joten tiedän leiponeeni ja siivonneni ja syöneeni herkkuja.

Ametisti, voisitko kertoa reseptin speltti-intiaanisokru-kakkupohjaasi. Yritin kerran leipoa kakkua juuri noilla aineksilla, mutta siitä tuli täysin pannukakku.. Sinäkö kyselit ikääni (kun viime viestissäni vauvakuumeilin)? Olen vastikään täyttänyt 40, joten taidan olla tämän ketjun senioreita kanssasi :).

Emem, suuret onnittelut teidän perheelle!! Ja voimia raskauteen. Teen itse töitä sen ajatuksen kanssa, että meille ei varmaan enää vauvoja synny. Olemme onnistuneet kahdentoista vuoden 'yrityksellä' saamaan kaksi ihanaa tytärtä, joista olen äärettömän kiitollinen. Silti täytyy oikein olan takaa yrittää luopua siitä vuosikymmenten mielikuvasta, jossa olen suurperheen äiti.

Meillä päiväunirytmi hakee uusia uriaan. Tyttö ei malttaisi millään nukkua, harjoittelisi vaan kaikkea uutta. Hän ei ryöminyt lainkaan, vaan lähti konttaamaan noin 10 kuukauden iässä, nousi samalla seisomaan ja nyt harjoittelee kovasti ilman tukea seisomista ja kävelee vauhdilla tukea vasten. Joitakin sanoja tulee, hassua kyllä, useampia isän kielellä, joka on saksa.

Nyt yritän saada tuota väsy-Iitaa nukkumaan,

Voikaa hyvin!!

bough ja tyttö, s.17.12.07

Vierailija

Minä myös kannatan naamakirjaa, hyvä paikka =)

Yksivuotiskuvauksessa käytiin, neitiä ei huvittanut...joko oli tuppisuuna hiljaa tai sitten huuti. Pari hymynhäivähdys kuvaa tais saada.

Koira ja taapero asiaan sen verran, että meillä ainakin on mennyt hienosti. Kolme vanhaa koiraa onkin jo ennestään tottunut lapsiin ja tämä pienin (enää iältään pienin =) rotikka on myös ollut helppo lasten kanssa. Tekee pelisäännöt selviksi koiralle ja lapsille. Vähän tuo ipana välillä käy Ainon varpaita maistamassa, mutta muuten ok. Ainoa kiinnostaa lähinnä koirien nappulat. Koirille kun alkaa sapuskaa laittamaan niin neiti kävelee huom!!!KÄVELEE =) perässä ja kuuluu nam nam. Eli Aino oppi viikko sitten kävelemään =)

Töihin lähtö edessä tiistaina =/ ei huvita, ei kiinnosta, harmittaa jo valmiiks. Rahallisesti pakkorako. Ei ole säästöjä ja täällä ei edes saa kuntalisää.

nyt täytyy käydä nukkumaan, aamulla aikainen herätys.

-Siiricata ja Aino 7.2.-

Vierailija

Hyvä, että oli hauska reissu Ememillä vaikka hässäkkääkin oli. Sitähän se elämä aina tuntuu olevan. Kun vaan itse osaisi nauttia niistä rauhallisemmista hetkistä.

Frimmy: Tuollainen vuorottelu töissäkäynnin kanssa kuulostaa tosi hyvältä! Pätkä- ja keikkatöitä aina haukutaan, mutta jotain hyvää sentään niissäkin. :)

Justus: Mullakin tulee ihan samanlaisista "pitäisi"-asioista kamala ahdistus. :( Olis kiva osata unohtaa se tekemättömien asioitten lista välillä. Meillä on tarjottu lasten synttäreillä usein esim. kasviksia ja dippikastiketta (myös lapset syö yllättävän hyvin kun on valmiita pieniä paloja porkkanaa, paprikaa, kukkakaalia, kurkkua), cocktail-piirakoita (pakastealtaasta) ja munavoita tai valmiita pieniä pasteijoita, "kohoja" eli basilikanlehtiä lautaselle ja siihen päälle hammastikkuun puolikas kirsikkatomaatti ja pieni mozzarellapallo. Pullaa on ollut myös, kerran myös oli lastenkutsuilla pullasta tehty "kakku"; kelpasi paremmin kuin kermakakku tai jätskikakku. Hmm, mitäs muuta. Suolaisia piirakoita on tehty itse tai ostettu Amicasta tai muusta työpaikkaruokalasta.

Mitäs tykkäisitte, jos tehtäis vähän pidempiä pinoja välillä? Taitaa arki iskeä monella jo sen verran pahasti, että kirjoitukset vaikka koko kuukaudelta ei vielä tee liian isoa pinoa. Vai mitäs olette mieltä?

Mies kävi kaupassa ja toi hyvää melileipää, joten taidanpa mennä sitä maistelemaan - ellei lapset jo syöneet sitä kokonaan.

Strutsi ja neiti 31.1.

Vierailija

Muistaako edes kukaan meitä :-) Mutta täällä sitä yhä ollaan.

Miukkis: meillä on kans melko pieni tyttö: viime punnituksessa oli 7800g ja 70cm. Jännityksellä odotan tuota yksivuotisneuvolaa. Siihen on vielä viikko. Meillä lopettivat tarkkailun 10kk:n jälkeen kun tasaisesti kasvoi omaa käyräänsä. Olin jo ihan hermona neuvolan hätäilystä. Sitten rokotetutkimuksessa vanhempi hoitaja ihmetteli, että vieläkö näistä vouhkataa kun selvästi on tasaista kasvua ja terveempää lasta ei ole hetkeen nähnyt. Iloinen ja kaikkea, lopetin stressaaminen siihen.

Meillä neuvolassa käskettiin lopettamaan yöimetys kun menee hampaat. Muahahahaa, niin mitkä hampaat :-D Meillä on kaks ihan pientä nysän alkua alhaalla ja siinä se. Jos ei tule lisää niin saa sitte tekarit ens jouluna. Kumma juttu kun tuolla uudemmat tutkimukset näyttäis sitä, että laktoosi yksin ei hammasta rasita jos muuten pitää hammashygieniasta huolta eikä saa makeaa. Oisko taas niitä nuijasodan aikaisia ohjeita. Ei voi tietää.

Hampaita on valvoskeltu meilläkin 8-) Ensimmäiseen 9kk:een ei valvottu yhtäkään yötä, nyt sitten niitä levottomuuksia on täälläkin esiintynyt, tuntuu että joka ilta toimii eri konstit. Varsinkin nyt pneumokokki-rokotteen jälkitunnelmat on melko vauhdikkaat.. Kaippa se tästä.

Teillä on kaikkia ihania kuvia ollut täällä. Vitsit, että jotkut tammikuiset näyttää Isoilta. Kannatan ite muuten sitä Facebookiin liittymistä paristakin syystä.

Täällä on kans taukoamaton höpötys käynnissä ja sanoja on jo ihan reilusti. Neiti nousee pystyyn seisomaan, mutta ei ole vielä ollut yritystäkään ottaa askeleita. Mutta on vaan aivan mahtava ikä: ilmeet, temput ja kaikki. Ihania nämä pienet taaperoiset. Näitä lisää! :-) Onnea kovasti teille, joilla on jo tiedossa vauvan tuoksua lisää.

-Finnanna ja neiti 5.2.

Ps. kuvassa leivotaan ekaa kertaa pullaa. Hauskaa oli.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=af40a5fa-ebaa-11dd-b95d-9...!

Vierailija

Hittolainen kun kutittaa niskaa. Tyttö repäisi yhden luomen rikki, poistatin sen sitten varmuuden vuoksi. Nyt haavateippi - tai siis sen liima - kutittaa niin vietävästi. Kunhan mies kotiutuu kakkosen salibandymatsista, niin saa kiskoa teipit pois. Toivottavasti ehtii ennenkuin multa äly lähtee.

Wau, Ememillekin tulossa lisää vauvoja! Onnea!!! Siitäkin tietää, että nämä tammikuiset on jo aika isoja, kun kerran alkaa saada pikkusisaruksiakin. Meille tuskin enää viidettä tulee ainakaan tarkoituksella. :)

Ipu: Eipä Sisu sitten ole kuin "vaan" liki kymmenen senttiä meidän neitiä pidempi. Meillä on kaikki lapset olleet (ja ehkä ovat vieläkin) enemmän rääpäleitä kuin karpaaseita, mutta tämä neitokainen on vielä pikkuisempi. Ei meillä vaan vielä oikeeta puhetta ole neidillä. Se paljon käytetty äitikin on nyt tainnut unohtua. Kiljahtelu on kivempaa...

Ametisti: Vai teilläkin oikein pikkukakkonen tulossa. :) Meillä synttäreitä vietetään ei kenenkään syntymäpäivänä eli yhdet juhlat kaikille mummeille ja kummeille ja päivämäärä joku viikonloppu noitten neljän päivän tietämiltä. Lastenkutsut sitten ovat yleensä sinä oikeana päivänä.

Tämä viikko ei näyttänyt sopivan tapaamiseen oikein kellekään ja ensi viikollakin taisi olla se mulle sopiva päivä ainakin Ametistille hankala. Sanotaan sitten vaikka niin, että kahden viikon päästä tiistaina 27. päivä kahdelta alkaen voitaisiin tavata meillä. Niille sopii joille sopii. :D Osoitteen saa sähköpostilla tai puhelimella. Jotkut mun meiliosoitteen ja puhnun jo tietääkin. Yritän saada aikaiseksi jonkin sellaisen meiliosoitteen, jonka voin antaa täällä. Yhden forwardin jo hommasin, mutta joko se on toooodella hidas tai sitten se ei jostain syystä pelitä. *mur*

Nyt tarttee mennä kaivelemaan varastoja ja tutkimaan onko meillä kolmoselle sopivia luistimia ja suksia. Kyselevät eskarista moista asiaa. Vettä tuolla taas sataa ja luistelukentät on mennyttä, mutta ehkäpä sitä luistelukeliä vielä tulee.

Strutsi ja neiti 31.1.

Vierailija

Löysin vasta tämän ketjun, ja olisin mielelläni liittynyt joukkoonne, mutta taidatte olla siirtyneet muualle :/ Olisi ollut mukava vaíhtaa ajatuksia muiden tammikuisten mammojen kanssa..

T.Tammis08

Vierailija

Äh, nyt alkoi kuitenkin kiinnostaa muiden jutut omien yöunien uhalla täällä.. Joihinkin viimeisimpiin yritän kommettia heittää... Ihanan erilaisia mutta jossainmäärin samanlaisia nämä meidän vekarat.

Siiricata: Onnea Ainon kävelystä! Meilläkin sujuu koiran kanssa oikein hyvin, vaikka iso koira meillä onkin. Ohto käy aina halaamassa ja taputtelemassa koiraa, kuten kissojakin. Aiemmin koira aina karkasi tilanteesta kun ei kai osannut oikein suhtautua, mutta nykyään on oikein mielellään taputettavana. Kissat karkaa välillä yhä, koska Ohto välillä mun opastuksista huolimatta yrittää taputella niitäkin, ne kokee sen vielä välillä liian kovaksi. Mutta hyvin Ohto on oppinut ettei repiä saa, välillä se kyllä meinaa unohtua. Kaikenkaikkiaan hyvin tulee lemmikit toimeen. Ainut ongelma on vesikupit, joissa Ohto haluaisi kielloista huolimatta läträtä.

Onnea töihinmenoon siiricatalle! Meneekö Aino sitten hoitoon, minne?

Justus: Teilla taas on sairasteltu...voih. Toivottavasti ei pahemmin kuitenkaan?

Aksiina: Me ei käytetty 1v kuvassa, oma kamera sai riittää, ei ole varaa muuhun. Ja ihan hyvä kuva tuli mielestäni.

Meillä on muuten tosi hyvä juttu tk:ssa. Siellä on joka arkiaamu sh, jolle voi ihan ilman ajanvarausta käydä näyttää korvat yms, eikä oo ees ihmeemmin jonoja.. Aika monesti oon joutunut ne jo tarkistamaan kun Ohton itkuihin ei aina löydy syytä. Mut helpottaa kun tietää ettei se johdu ainakaan korvakivusta. Sit tietty on taas kurja jos jotain korvissa näkyis, meidän paikallis tk:ssa kun ei ole lääkäriä ollenkaan, pitää sit varata aika pääterveysasemalle..

Ipu: Onnea uudesta perheenjäsenestä! Ihan hyvin se varmasti menee, siinä samalla vahtimisella..ehkä? Koiranpennut voi toki lapsen mielestä olla aluksi pelottavan innokkaita(ainakin Ohtosta varmaan olisi), mutta äkkiä ne varmaan toisiinsa tottuu. Selkeät säännöt kaikille on kaiken a ja o, niin mä opin kun 5-lapsinen tuttavaperhe viimekesänä koiranpennun otti..

Ja ihana on tuo sisu-kakku!

Strutsi: Onpas teillä ollut synttäreitä! Muutenkin teidän perhe-elämä harrastuksineen kuulostaa joltain mistä mä en vielä toistaiseksi selviäisi! Mutta kai se elämä opettaa hyvää organisointikykyä tarvittaessa.. Onnea kuopuksen askelista.

Ametisti: Ai teilläkin järjestellään kestovaippoja.. Meillä Ohtolla on nykyisin lattialla ihan oma "rättiloota" pieniä lisäimuja mitä ei enää käytetä, niitä mätetään kilpaa laatikkoon ja pois. :D

Niin, ja siihen miksi taapero ei nuku, mulla EI ole valitettavasti vastausta.. Niillä on liian kiire?

Tuo touhun paljous voi vaikuttaa nukkumiseenkin...ei malta.. Neuvoa en kyllä osaa!

Ihana kylpykuva muuten!

Miukkis: Ihanan mini-tyttö teillä. Mä oon kyllä ollut vielä minimpi. Ja nykyään ihan täysikokoinen.

Emem: Auts, pahan näköinen kyllä Mikaelin iho. Onko jo parempi? Ja joko Mikael on keksinyt jostain rohkeutta kävellä enemmänkin? (meillä tää vaihe kyllä kesti varmaan yli kuukauden..)

Raskasta varmaan miettiä onko uutta pienokaista tulossa vai ei, toivotaan parasta.

Finnanna: Muistan minäkin teidät. Ihana kuva! Ja ihanan pikkuinen tyttö, mikä kiire sitä nyt on heti kasvaa. Itsekin olen ollut 4v-kokoinen kirppu kouluun mennessäni, mutta niin vain olen aikuisena aivan keskivertopituinen, jopa pidempi, suomalaiseksi naiseksi.

Miikaro: Onnea uuteen kotiin! Ihania kuvia Mikaelista. Meillä 1v mitat taisi olla (about, en jaksa tarkistaa) 10,05kg ja 78cm. Meillä jo käytössä bodeissa enimmäkseen koko 80/86, housuissa vielä 74/80. Kestovaipat tuonee asiaan tuon parin sentin lisän, viralliseen kokoon verrattuna.

Frimmy

Vierailija

Strutsille kiitos eilisestä! Mukava tavata kohtalotovereita ja Olavilla on vertaistuekea! Teillä on mukavat pojat, neiti saa kunnon menoa veljesten kelkassa :).

Tavataanko aeuraavaksi Sellossa? Siellähän me tavattiin ekan kerran, kohta vuosi sitten? Mikähän systeemi olisi paras näille keskusteluille? Miukkiksen arsebook ei avautunut.....Mulle helpoin olisi Facebook ja sinne oma ryhmä meille mammoille ja taaperoille.

Emem: Toivottavasti vauva vielä löytyy sieltä masusta. Se varhainen sydämen syke on vaikea löytää. Melkoinen rokko teidän pojalla, näytti aika hurjalta. Paranemisia!

Miukkis: Face on ihq, sä oot kalkkis :). Olavi nukkuu yöllä n. 9h ja päivällä yhteensä sen 4h, eli tuon normi 13h. Eilen illalla hän jaksoi taas viuhtoa sängyssä tunnin ennen nukahtamista. Mies kyllästyi kitinään ja lähti vaan pois. Olavi oli nukahtanut itsekseen ihan heti.

Saan tässä rauhassa kirjoitella, koska Olavi järjetelee kestovaippoja tuossa lattialla. Hän saattaa viihtyä niitä pinoten vaikka tunnin.

Voikaa hyvin!

Ametisti ja Olavi 1v.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat