Kummiksi pyytämisestä - noloa vaivata?

Vierailija

Minun pitäisi pyytää lähiaikoina lapselleni kummeja, mutta jotenkin vaan tuntuu ikävältä sälyttää tällaista "riesaa" kenenkään harteille, kun tietää, että ihmisillä on muutakin tekemistä kuin ylimääräisten lahjojen osteleminen. Koska sitähän se kummius nykyään taitaa pääasiassa tarkoittaa. Näettekö asian samoin vai ajattelettko oikeasti, että se on yksinomaan ihanaa, jos joku pyytää kummiksi?

Kommentit (2)

Vierailija

Jos olette pyytämässä ystäviä ja sukulaisia, niin he varmasti suhtautuvat teihin tasaveroisina aikuisina. Silloin he osaavat kauniisti kieltäytyä jos kokevat sen vaivaksi ja riesaksi.

Ei kai kukaan niin tollo ole, että suostuisi kummiksi vastoin tahtoaan???

Kyllä mun mielestä ihmiset nyt yleensä ajattelevat, että vau, tuo arvostaa minua niin paljon ihmisenä, että pyytää kummiksi.

Eri asia sitten jos olisitte pyytämässä jotain puolituttua julkkista, koska olisi hienoa, että lapsen kummina olisi julkkis. Se olisi noloa vaivaamista.

Vierailija

Mun sisarusten lapset on syntyneet, kun itse olen ollut teini ja muutenkin ollaan aika löyhä suku. Ja ilmeisesti ei olla oltu tarpeeksi hyviä kavereita kellekään, kun kukaan ei ole pyytänyt kummiksi. Mutta olisin tosi iloinen, jos jostakin saataisiin kummilapsi, ottaisin hoitoon, ostelisin lahjoja ja olisin oikein kummitätien kummitäti. Miehen sisko saa lapsen ensi kesänä, saas nähdä päästäisiinkö sitten kummittelemaan:)

Eli mä olisin ainakin ihan otettu, jos joku pyytäisi kummiksi. Mutta ymmärrän kyllä, että ehkä viides tai kuudes kummilapsi alkaa jo nyppiä---

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat