Miten YLElle palautetta? Eilinen Hercule Poirot järkytti lasta. OV

Vierailija

Vaihdoin vahingossa tv1:lle kun Hercule Poirotissa verinen nainen kuvassa pidemmän aikaa. 4v lapsi järkyttyi, meni ihan lukkoon ja laittoi kädet silmille. Alkuun ei halunnut edes jutella näkemästään, useamman yrityksen jälkeen suostui hieman puhumaan. Kyseli mm. tuleeko uniin?

Ohjelmassa ei ollut edes ikäsuositusta. Olen ymmärtnyt, että ikärajattomia ohjelmia voi näyttää, mutta niissä ei saa mässäillä väkivallalla. Ei tässäkään näkynyt teko, mutta pitkään kuvasivat jälkiä. Kello oli 20.45.

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

jollain kanavalla pariskunta jyystämässä peitto lanteilla. Onneks muksu ei hokannut. Kai se vaan olis pitäny sanoo 3v:le että setä ja täti jumppaa.....

Vierailija

no, ensinnäkin klo 20.45 tuli jo uutiset, eli ohjelma tuli kyllä aiemmin, katsoin sitä itsekin.

toiseksi, mikset kääntänyt heti kanavaa pois, jos vahingossa vaihdoit sinne, niin oisit pikaisesti räpännyt toiselle kanavalle - jos olisit näin tehnyt, et voisi tietää, että verinen nainen oli kuvissa "pidemmän aikaa". tai olisit sulkenut tv:n

Kolmanneksi, juu, naisella oli verta käsissä, ja itki, olisitko voinut itse hysterisoimatta selvittää lapselle, että "täti on loukannut kätensä, siitä tulee verta ja siksi hän itki, tiedäthän, itkettäähän sinuakin jos sinulle tulee pipi, onneksi ne paranee pian" - sen sijaan, että tenttasit lasta useamman kerran ja kyselit miltä tuntuu.

Tuollainen "näky" on asia, jota lapsi ei osaa ymmärtää muuna kuin esim, pipinä kädessään, ellei hän ole itse joutunut esim väkivallan kohteeksi, tai muuten nähnyt sitä paljon. Jos näin ei ole, niin todellakin, kannattaa vaan selittää tuollainen pipi juttu tyynenrauhallisesti, sulkea tv ja kääntää huomio positiivisiin asioihin, eikä jäädä vatvomaan lapsen kanssa asiaa ja tuleeko se uniin ja mihin tästä voi valittaa jne.

Vierailija

Monesti olen kaivannut Poirotin ikärajasuositusta. eikä ap sanonut katsoneensa 4-vuotiaan kanssa ohjelmaa. Sisarus vaihtoi kanavalle jossa tämän kohtaus juuri tuli.

Vierailija

Ei meillä ole tv auki kuin lastenohjelmien aikaan, paitsi, jos ukko katsoo jotain jääkiekkoa, mäkihyppyä tms. urheilua. Jos illalla tulee jotain, jota haluan katsoa, tallennan digiboxille, ja katson lasten nukkumaanmenon jälkeen.

Mutta sitä olen itse miettinyt, kuinka kamalia ohjelmia mainostetaan jo ihan alkuillasta. Syksyllä tallensin usein bb-extran, ja niiden mainoskatkoilla mainostettiin Terminaattoria sun muita ohjelmia. Silloin mietin, että miten tuohon aikaan (19.-19.30) saa näyttää tuollaisia mainoksia, koska monissa perheissä varmaankin lapsetkin katsoivat sitä. Ja mainostihan Katajakin aina ohjelmaa "perheohjelmaksi".

Vierailija

jos äiti tietää ohjelman olevan lapselle sopimaton ;D Kello 17 jälkeen voi tulla alle 11-vuotiailta kiellettyjä ohjelmia ja kello 19 jälkeen alle 13-vuotiaille sopimattomia.

Lainaus:

Vääntäisitkö minulle vielä rautalangasta, miten IKÄRAJAsuositus olisi estänyt ap:ta vaihtamasta vahingossa kanavaa???

Vierailija

Eihän kanavilta tule järkevään aikaan enää juuri mitään katsottavaa, niin poistetaan vain ne loputkin. Turha siinä sitten ylen itkeä kun kukaan ei enää suostu maksamaan lupamaksuja.

Vierailija

Minäkin ensin houkuttelin 11v lastani katsomaan minun ja mieheni kanssa ohjelmaa. Aiemmin ei ole mitään murhajuttuja nähnyt. Pian kuitenkin huomasin (tyttöjen painajaiset), ettei taidakaan olla vielä sopivaa katsottavaa. Jotenkin näissä tämän tyylisissä "pehmomurhajutuissa" on niin kauhealla tavalla toteutettuja otoksia murhatuista.

Ikärajaa olisin minäkin ohjelmaan kaivannut. Kesken ohjelman sitä Aamulehdestä turhaan yritettiin hakea.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat