miksi miehet on niin vaikeita?

Vierailija

olen pyytänyt miestäni lähtemään monta kertaa kodistamme aikä ole elettäkään tapahtunut. silti viettää yönsä toisen naisen nurkissa (akka 18v ja asuu kotona) mieheni 25v ja majailee sen luona. olen sanonut että muuttas sen akan luo kokonaan, ni ei kuulema ilkeä!! mitä vittua teen? en jaksa enää! meillä yhteinen 6kk lapsi enkä sen kanssa halua muuttaa pois omasta kodistamme. mies omistaa vain tv.n ja tietsikan joten ne on hyvin helppo kantaa ulos mutta kun ei tajua!

Kommentit (13)

Vierailija

En ole koskaan moista itse kokenut, mutta pitäähän se vuokrasopimus olla siirrettävissä sinun nimiisi. Ihmisiä eroaa ihan avioliitostakin jatkuvasti.

Poliisi kyllä auttaa, jos joku punkeaa yksityisasuntoon ikkunasta, usko pois.

Lainaus:

kum hän ei ole väkivalatinen tai muutenkaan poikkeava?

mitä isännöitsiä auttaa kun vuokrasopimus on molempien nimissä? voiko minä sanoa miehen irti asunnosta vaikka itse jään siihen?

Vierailija

siis sinun itsesi miehellesi antama ultimatum, ei varmaankaan oikeudellisesti onnistu noin nopeasti. Kysy asiaa vuokranantajalta!

Tilanne ON ongelmallinen, jos ja kun miehesi aikoo harata vastaan. Voi olla, että asunnon vaihto olisi sinulle silti helpompaa. Netistä löytyi avioero.fi -palstalta tällainen ratkaisu riitaisessa erotilanteessa:

"4) Hakemus yhteiselämän lopettamiseksi

Avioliittolaissa on erikseen säädetty yhteiselämän lopettamisesta. Hakemuksella yhteiselämän lopettamiseksi voidaan hakea tuomioistuimen ratkaisua siitä, kumpi puolisoista saa jäädä asumaan perheen yhteiseen kotiin. Tämä ratkaisu ei ole sidottu siihen, kumman nimissä yhteisen kodin omistusoikeus tai vuokrasopimus on, vaan ensisijaisesti tarveharkintaan eli siihen kumpi puolisoista tarvitsee enemmän asuntoa. Ratkaisuun vaikuttaa erityisesti se, kumman vanhemman kanssa lapset jäävät asumaan. Lasten tuttu ja turvallinen koti pyritään säilyttämään myös erotilanteessa.

Hakemus yhteiselämän lopettamiseksi on tarkoitettu erityisesti riitaisiin yhteiselämän päättämistilanteisiin. Toisaalta lainsäädännön tavoitteena on ollut myös taloudellisesti heikommassa asemassa olevan puolison turvaaminen. Asuntoasioissakin suositellaan ensisijaisesti sopimusmenettelyä."

Vierailija

Jos vuokrasopimus on sinun nimelläsi, miehellesi on helppo antaa kenkää. Kenen nimissä vuokrasopimus siis on?

Anna miehellesi vaikkapa nyt 1 kk aikaa ja ilmoita tietty päivämäärä, johon mennessä kamojen on häivyttävä nurkista. Hommatkoon uuden kämpän yhdessä uuden naisensa kanssa, jos ei naisen vanhempien huusholliin halua.

Ole jämäkkä. Älä ala neuvotella, sanot vaan, että tarvittaessa hommaat apua isännöitsijältä ja poliisilta.

Vierailija

soittaa vuokranantajalle ja kysästä saanko sanottua miehen irti asunnosta sit sillä ois kuukaus aikaa häipyä..(irtisanomisaika) sitten jos saan sen ilman miestä irtisanottua niin sitten varmaan joku taho auttaa että se hommautuu myös pois sen kuukauden aikana!?!

Vierailija

ilman valtakirjaa = sitä tuskin mieheltäsi heltiää. Samalla vaivalla mies voisi sanoa oman osuutensa sopparista irti, mutta jos ei ole halukas, sano sinä irti oma puolikkaasi ja jätä mies makselemaan asuntoa.

Ei mitään järkeä tuollaisessa touhussa. Jotta pääset uuden elämän alkuun, ota yhteys omistajaan, puhu hänen kanssaan ja kerro miehelle että joko tekee paperit oman puolikkaansa irtisanomisesta HETI tai sinä sanot oman puolesi irti = mies jää maksuvelvolliseksi asunnosta.

Poliisi ei kanna miestä ulos kämpästä niin kauan kun hänellä on nimi papereissa.

Vierailija

ja mies haukkuu asuntoa paskaksi yms.(vaikka on erittäin siisti ja hyväkuntoinen) ja puhuu että haluaa tästä pakasta pois.. mutta silti ei ole tehnyt elettäkään lähtteäkseen. olen sanonut että.. jääkö se sitten tähän asuntoon jos minä muutan pois niin vastus on ei.. että on vaikeeta tää elämä!

siis se kuukusi on koko asunnon irtisanomisaika..eli uskoisin että se on myös yhden ihmisen..en tiedä.

Vierailija

Jos yrittäisit olla mahdollisiman ärsyttävä siellä kotona, niin miestä alkaa vaan vituttaa hengailla siellä. Siis kuuntele hänen inhoamaansa musiikkia riittävän kovalla, valita koko ajan joka asiasta ja mitä nyt keksitkään. Tai pakkaa hänen kamansa ja vie ne ullakolle, kai se jossain vaiheessa kyllästyy roudaamaan niitä aina takaisin.

Vierailija

sopimus on molempien nimissä..valitettavasti! ja arvaa olenko monta kertaa sanonut poistumis päivämäärän enkä tosiaankaan neuvottele mistään! en tee enää muuta kun olen puhumatta tai haukun sitä..tuntuu että tekee kaiken tahallaan hankalaksi!

Vierailija

kum hän ei ole väkivalatinen tai muutenkaan poikkeava?

mitä isännöitsiä auttaa kun vuokrasopimus on molempien nimissä? voiko minä sanoa miehen irti asunnosta vaikka itse jään siihen?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat