Mieheni suosii keskimmäistä lastamme ja syrjii esikoista

Vierailija

Keskimmäinen on miehen lellikki, jolle hän puhuu aina kauniisti ja ymmärtää kaikenlaista käytöstä. Myönnetään, että keskimmäinen onkin tavanomaista rauhallisempi ja herttaisempi, tulevaisuuden menestyjä.

Pieni on vielä sen verran pieni, että kiukuttelu miehen mielestä on joskus hyväksyttyä. Esikoinen on vilkas, äänekäs, uhmakas ja helposti ärsyyntyvä, mutta hyvällä päällä olleessaan erittäin mukavaan ja rentouttavaa seuraa.

Mies on täysin kyllästynyt esikoiseen, sanonut, että odottaa vain, että muuttaa kotoa (sanoi näin lapselle itselleen) ja näkee koko ajan vain virheitä ja huonoa käytöstä.

Asia stressaa minua ja asetttaa mielestäni lapset kilpailuasemaan. Esikoinen ei voi kuitenkaan lievine oppimisvaikeuksineen esim. koskaan menestyä koulussa yhtä hyvin kuin esikoinen, jolla oppiminen on erittäin helppoa.

Kommentit (4)

Vierailija

Mies ollut perheessä se, jolta vaadittu enemmän. Sisko on aina päässyt vähemmällä. Ei mies tätä ihan myönnä, mutta näkee sen vielä tänä päivänäkin. Ja mies ja sisko eivät ole toisensa kanssa missään tekemisissä muutoin kuin pakolla

Vierailija

Tosin meidän vanhempi on todella vaikeassa iässä, teini-ikäinen. Jotenkin ymmärränän, mutta sitten en kuitenkaan. Teinille vaan huutaa, syyttää ja etsii niitä vikoja, tuntuu että ei tosiaan mitään hyvää näe tällä hetkellä siinä lapsessa.

Mä olen jopa ajatellut erota asian takia, mä en jaksa katsoa kun yhtä lasta syrjitään ja toinen on "kultalapsi".

Vierailija

Meillä mies "suosii" tyttöä, kun taas pojalle on huomattavasti ankarampi. Tai en tiedä onko suosia oikea sana. Aivan varmasti rakastaa molempia yhtä paljon, mutta ei osaa oikein suhtautua riehakkaaseen ja vaativampaan poikaan. Kun taas rauhallisempaan ja aurinkoiseen tyttöön hänen on helpompi suhtautua. Meillä mies ei oikein tajua, että lapset ovat lapsia vaan odottaa heiltä lähes aikuisen käytöstä monessa tilanteessa.

Oletko puhunut tästä miehen kanssa? Olisiko mahdollista että menisitte yhdessä (tai mies yksin) vaikka perheneuvolaan, sillä jos tilanne jatkuu noin koko ajan niin pakostihan se lapsikin sen huomaa.

Voimia, toivon että saatte apua tilanteeseen.

Vierailija

Kyseessä voisi olla myös peritty toimintamalli? Ehkä miehesi lapsuudenperheessä on ollut samaa kuviota. Yhden tätini perheessä kävi juuri näin, ja tädin sisarusten piti huomauttaa hänelle asiasta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat