Lasketun ajan muuttaminen, auttakaa viisaammat

Vierailija

Voiko yksityisen lääkäriaseman gyne muuttaa laskettua aikaa vielä vkon 30 jälkeen?

Minulla vauva on viikkoa edella lasketusta ajastani ja kahden sektion, yhden muun kohtuun tehdyn leikkauksen ja kohdun suun edessä olevan istukan vuoksi alatiesynnytys ei tule kuulookaan.

Suunniteltu sektio on 39+4 viikolla eli silloinhan minulla olisi menossa 40+4 mutta ä-polin tohtori ei suostu muuttamaan aikaa, vaikka itse vastasi kysymykseeni normaali synnytyksen mahdollisuudesta, että ei missään nimessä, liian riskaabelia.

Ja hetken päästä, kun vauvaa mittaili ultralla ja totesi olevan viikkoa edellä, sanoi että tämä pieni ihminen tuleekin maailmaan sitten viikkoa luultua aikaisemmin.

Kuinkahan on, saanko yksityisen kautta oikean ajan vai mennäänkö loppuun saakka kieli keskellä suuta, että ehditäänkö leikkuriin ennen, kun pää näkyy vai mitä ihmettä tälläisissä tapauksissa on tehty.

Kommentit (3)

Vierailija

Ja tätä tämä lekuri polilla kummasteli, että miksi näin on toimittu, koska viime viikolla ultrassa vauvan mitat ovat ihan selkeästi edellä, kuin mitä nykyisillä raskausviikoilla voisi olla.

Lääkäri vain sanoi, että vauva on vanhempi mitä papereihin merkattu mutta asialle ei tässä vaiheessa tehdä enää mitään, syntyy sitten vain aikaisemmin.

Minulle siis sillä ei ole merkitystä, viikko sinne tahi tänne, ei mitään väliä mutta nyt onkin kyse siitä, että kun minun synnytys tapani on vain ja ainoastaan sektio, normi synnytystä ei edes ajatella, liian riskialtista ja se tehdään päälle 39. viikolla ja jos silloin on oikeasti menossa jo 40+ niin mitenhän asian kanssa toimitaan, jos vauva onkin jo maailmassa, kun minua oltaisiin vasta leikkaamassa?

Ei mitenkään ilmeisesti, rapatessa roiskuu ja niin edelleen.

Mennään sitten talla pohjassa, pakoputki punaisena sairaalaan, että keritään vielä leikkuriin tarpeeksi ajoissa.

No, olen nyt jokatapauksessa menossa 4D ultraan ja ihmetellään sitten loppuun saakka miten tässä käy. Vauva sieltä maailmaan toki tulee vaikka vapaalla tyylillä.

Vierailija

Silloin saa sen kirjallisena yksityiseltä ne tarkat viikot....

Tuossa vaiheessa vauvoissa on jo niin paljon yksilöllisiä eroja, etttä on mahdoton sanoa ehkä noin tarkkaan........

Etkä pysty puhumaan asiaa?? Todistamaan etttä ovis oli viikon aikaisemmin vai mistä tässä on kyse???

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat