Haluaisin oppia pelaamaan pokeria, mistä kannattaisi lähteä liikkeelle?

Vierailija

Mies pitää kerran kuussa pokeri-iltoja ja haluaisin yllättää hänet joskus liittymällä porukkaan mukaan. En halua oppejani siis mieheltä. Perussäännöt toki jotakuinkin tunnen, mutta haluaisin oppia jotain pelitaktiikoita ja ns kunnon pokerin säännöt.

Kommentit (2)

Vierailija

Heippa, tässä muutamia vuosia ollaan pelattu miehen kanssa pokeria vapaa-aikanamme. Lapset ovat isoja, joten aikaa jää ja mikäs sen kivompaa yhteistä tekemistä kuin pelaaminen.

Aluksi pelasimme vain pelimerkeillä, joita on ostettu. Kun minulla meni pelissä vähän heikosti, niin laitoin loputkin sipsit miehen voitettavaksi että pääsen uuteen peliin ja uusiin merkkeihin, - jos olisi parempi tuuri! Siihen mies sitten puuttui ja sanoi että aletaanpa pelaamaan tiskivuoroista tai muusta, niin enköhän ala pelaamaan tosissani kun jotain voi hävitä.

Näin ollaan pelattu ja parasta on se yhdessä olo. Lapsetkin joskus mukana ja käymme tuttavilla joskus pelaamassa.

En pidä ollenkaan texasista, kaksi korttia kädessä (tai pöydän reunassa ne tulisi pitää) ettei muut näe ja viisi pöydässä. Saa käyttää viittä valitsemaansa korttia.

Minusta siinä kahdessa kortissa on niin vähän mahdollisuuksia, että pelataan mielikseni ohamaa. Ohamassa jaetaan neljä korttia käteen ja viisi tulee lopulta pöytään. Pöydästä käytetään kolmea ja kädestä vain kahta, jolloin yhteensä viisi korttia. Viime aikoina ollaan pelattu "seitsemän sökön" peliä. Siinä jaetaan aluksi kaksi korttia käteen muilta piilossa. Sitten molemmille kerätään kierroksilla kortteja yhteensä neljä näkyviin pelaajien eteen. Edelleen ne kaksi, vain itse tietää ja näen mieheni neljä ja hän näkee minun neljä, miettien mitähän minulla mahtaa olla jne. Lopuksi vielä tulee yksi kortti pimeenä kummallekin, ja näytettäväksi otetaan yhteensä viisi,Kädestä osa tai kaikki, sekä omat avoimena olevat neljä korttia. Näistä seitsemästä valitaan viisi, joilla uskoo voittavansa.

Olen tulostanut netistä sivun, jossa näkyy paremmuus oikeassa järjestyksessä. Sitä katselin alkuun että muistan voittaako suora kolmoset, onko täyskäsi parempi kuin väri jne. Mukavia pelihetkiä!

Vierailija

Jos Texas hold'emia, niin liity facebookkiin ja sieltä etsit ko pelin ja eikun pelaamaan. Siellä sitä oppii ja ei mene oikeeta rahaa :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat