Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

mistä johtuu, että silmäni valkuaiset ovat keltaiset? Tytär tapitti silmiin ja sanoi: äiti sun silmät on ihan keltaset!

Kommentit (4)

Keltaisuus johtuu yleensä häiriöstä maksan toiminnassa. Onko ihosikin kellertävä? Onko muita oireita; kutinaa, väsymystä, pahoinvointia?

Käytän alkoholia noin kerran viikossa eivätkä silmäni ole keltaiset. Sulla voi olla jotain maksahäikkää. Mene lääkäriin, sanoisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aika hepatiitti A:n tarttumisesta ensioireisiin on 1550 vuorokautta. Hepatiitti A alkaa äkillisesti, ja yleensä ensimmäiset oireet ovat ruokahaluttomuus ja pahoinvointi. Sairastuneella on myös kuumetta ja vatsakipua. Iho ja silmän kovakalvot muuttuvat keltaisiksi muutaman päivän kuluttua ensioireista. Keltaisuus johtuu bilirubiinista, joka on hemoglobiinin hajoamistuote, ja jota tulehtunut maksa ei pysty hajottamaan edelleen. Pienillä lapsilla tauti on usein täysin oireeton. Vakavan maksatulehduksen riski lisääntyy iän kasvaessa; tauti johtaa kuitenkin erittäin harvoin kuolemaan.

Olen joutunut vaihtamaan kosteusvoiteen tosi rasvaiseksi. Olen pahantuulinen. Itse en näe silmien keltaisuutta. Verikokeeseenko pitäisi mennä? Kiitos vastauksista. t. ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat