Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menetkö lapsen synttäreille ilman lahjaa?

Vierailija

Minulla on kaksoset ja molemmilla on siis syntymäpäivät samana päivänä. Kuitenkin jotkut kummeista huomioi vaan oman kummilapsensa synttärit ja "unohtavat", että tuolla toisellakin lapsella on synttärit. Harmittaa! En tarkoita, että molempien pitäisi saada kallis lahja vaan lahja voisi ihan hyvin olla yhteinen tai sitten toiselle voisi antaa kortin tai edes ne onnittelusanat!

Kommentit (11)

Vierailija

ei ole mitään velvollsiuutta ostaa lahjaa muille sisaruksille kuin vain kummilapselle...

JA näin teke kaikki muutkin ystäväni.

Mun kummilapsen siskolla myös synttärit yhtaikaaa vaikkakin nuorempi. Mutta kummit lahjoo vain senkummilapsensa.... Ei tulsi mieleenkään et joku odottais sille toisellekin sitä lahjaa....

Vierailija

monesti he käyvät juhlimassa eri päivinä. Olisi eri asia jos samana päivänä tulisi paljon vieraita ja lahjoja tulisi kuitenkin molemmille. Mutta kun jotkut käyvät eri päivänä ja molemmille lapsille on laitettu juhlavaatteet kun tulee synttärivieraita jne. ja sitten vaan toinen saa paketin ja onnittelut! :( Tuntuu todella kurjalta! Eikä sen muistamisen tarttis olla kuin vaikka pari hiuspinniä tytölle tai karkkiaski pojalle. Edes jotain pientä...

ap

Vierailija

Meillä sama tilanne: kaksi nuorinta ovat syntyneet niin lähekkäisinä kalenteripäivinä, että synttärit vietetään yhtäaikaa. Silti vanhemman lapsen kummit tuovat lahjan vain kummilapselleen. Kaikki muut vieraat huomioivat kummatkin lapset. Joo, tiedän näiden kummien olevan todella tarkkoja rahojensa suhteen, mutta kuitenkin. Vois sitä edes jotain ihan ihan pientä tuoda myös toiselle. Ei ne lapset sitä lahjan rahallista arvoa kuitenkaan ymmärrä, mutta sen ymmärtää, että toinen saa lahjan ja kortin, miksen minä mitään? Eikö ne tykkääkkään minusta?? :(

Vierailija

Meillä on tapana ollut pitää serkusten synttärit yhteisinä silloin kun olivat pieniä. Mulle ei tullut mieleenkään, että mun lapsen kummien olisi pitänyt antaa lahja myös sille serkulle. Saati sitten sisaruksille.

Eikä kukaan tuonutkaan.

Onnitella tietty pitää, se nyt on selvää.

Vierailija

Tai sitten yhteinen lahja, jos ei keksi erikseen lahjoja.

Itseasiassa oltiin vasta 2v täyttävien kaksosten synttäreillä. Olen toisen kummi ja mietin pitäisikö kummilasta muistaa paremmin, mutta päätin lopulta ostaa yhteiseksi duplo palikoita. Olivat mieluisia, kun niillä ei ennestään ollut ja onneksi kukaan muu ei ostanut niitä.

Kummit kyllä muisti sitä omaa kummilasta paremmin kuin toista sisarusta. Toiselle oli yleensä vain kortti ja ehkä karkkia lisäksi.

Vierailija

Meillä kutsutaan tuplien syntymäpäiville yhteisellä kutsulla, yleensä valokuvakortilla. Kyllä aina kaikki ovat kummeja myöden tuoneet lahjan kummallekin.

Viime vuonna tosin likan kummi, oli unohtanut et tietysti pojallakin on synttärit. Pahoitteli kovasti tapahtunutta, mutta sanoin ettei sillä väliä ole. Lapset oli tuolloin 3v, joten eivät juuri asiaa kommentoineet. Lisäksi tyttö sai lahjan, joka tuli kyllä ihan yhteiskäyttöön.

Vierailija

viettäviä sisaruksia! HYVIIN käytöstapoihin kuuluu viedä sille toisellekin lahja, vaikka pienempikin, mutta silti. Ne ovat pieniä lapsia, eivätkä erottele vieraita, kuka tuo mulle kuka tolle toiselle. Molemmille, jos osaa yhtään käyttäytyä. Mutta nää on näitä idiootteja av-mammoja, jotka on kasvaneet lähiöperheissä jurttien vanhempien kasvatuksessa.

Uusimmat

Suosituimmat