Miten kasvatan pojasta naista kunnioittavan, tasa-arvoisen miehen?

Vierailija

Pelottaa jos saan pojan, jos siitä tulee sellainen öykkäri ja pukki kuin useimmat miehet.

Kommentit (12)

Vierailija

mutta mistä saat hänelle miehenmallin ettei pojasta tule liian naismainen??? Se meinaan näkyy monen miehen elämässä että on kasvanut naisten ympäröimänä.

Miehen pitää olla myös sellainen ettei kaikkia naisten "kotkotuksia" ota vakavissaan eikä alistu ihan mihin sattuu..

Vierailija

lapsilla sentään on isovanhemmat tai edes joku miespuolinen tuttu ja turvallinen ihminen elämässä?

Ei millään pahalla, mutta kaatunutta maitoa on turha itkeä.

Vierailija

koska itseään kunnioittava ihminen osaa kunnioittaa muitakin.

Öykkäripukit voi olla itsekeskeisiä, mutta ei niillä ole oikeasti hyvää itsetuntoa eikä kunniaa.

Vierailija

Automaattisesti oletat, että olen surullinen kun olen yh? Päinvastoin, molemmat lapset ovat ihan suunniteltuja ja odotettuja. Isä on mukana tyttöni elämässä, mutta toisen lapsen isä on etäinen. Ainoa - ja korostan: AINOA - ongelma mulla on että miten kasvatan pojasta kunnon pojan naisten kansoittamassa kodissa.

6, etkö kärsi tilanteesta, kun mies ei osallistu? Tuoko hän edes palkan kotiin tms, ettei nyt ihan hotellissa ole?

Vinkkejä otetaan edelleen vastaan poikien äideiltä!

Ap

Vierailija

mutta kasvatuksen tuloksesta en voi vielä sanoa mitään, kun vanhin poika on 13. Mutta ensinnäkin kaikki lapset tekevät kotitöitä. Oman huoneen viikkosiivouksen lisäksi kukin tekee keittiövuoron, johon kuuluu astianpesukoneen tyhjennystä ja täyttöä, pöydän kattamista ja siistimistä. Purnaukseen "miksi meidän pitää kun ei KENENKÄÄN muunkaan pidä" olen vastannut, että haluan heidän oppivan tekemään kaikkia kotitöitä. Isä on kohtuullisen hyvä malli (erityisen hyvä ottaen huomioon oman kotinsa naisten työt/miesten työt mallin) kotitöiden tekemisessä ja erityisen hyvä naisten arvostamisessa. Hän on kohtelias ja huomaavainen (etenkin vieraille naisille...) Oma ajatukseni on ollut pyrkiä kasvattamaan lapsista terveen itsetunnon omaavia ihmisiä, jotka siten voivat arvostaa myös muita. Itse olen aika vahva nainen, ts. pyrin selviämään tilanteessa kuin tilanteessa ja olen aika monipuolinen, joskin enemmän feminiinisesti suuntautunut.

Vierailija

Mulla on kyllä ihan aviomies, ja avioliittokin on suht onnellinen, mutta tasa-arvo on tästä kaukana. Mies on just sellainen ensin äitinsä pilalle hemmottelema ja sitten erinäisten naisten (minä mukaanlukien) "huolehtiminen on rakkauden osoitus" -kohtelun lopullisesti pilaama, joka ei vielä kolmevitosenakaan hallitse mitään käytännön asioita.

En oikein tiedä mitä tässä pitäisi tehdä. Ruokahuollosta nautin itse paljon, joten miehen pakottaminen siihen tuntuisi vähän hölmöltä (se ei osaa laittaa ruokaa yhtään). Siivoamaan olen vuosikausia yrittänyt pakottaa, mutta turhaan.

Meillä on poika ja tyttö, ja pelottaa jo nyt että miten saan niille taottua päähän sekä sen että isä ja äiti ovat molemmat yhtäläisiä auktoriteetteja joita pitää totella, että sen että pitää toimia toisin kuin isä ja äiti ja jakaa kotityöt molempien kesken.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat