Listataanko tähän kaikki halvat ruuat, joita lapsenne + miehenne syövät

Vierailija

mielihyvin (tai lievän marmatuksen jälkeen)? Tyyliin 5 e/ruoka neljälle hengelle.

Meillä esim. makaronilaatikko, kanapasta, nakkikeitto, lohivuoka jne.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Makaronilaatikko (siitä ainakin kolme variaatiota)

Kanakiusaus

Nakkikeitto

Nakkikastike

Lasagne

Riisipuuro

Kasvissosekeitto ja sämpylät

Kalapuikot ja perunamuuusi

Kanakastike ja riisi

Uunilohi ja perunat

Pitsa

Makaroni-tonnikalasalaatti

Hitsi, näitähän löytyy yllättävän paljon kun alkaa listaamaan. Ja lisää varmasti on, tässä vain nää ekana mieleen tulleet.

Vierailija

Siis noita ruokia on kyllä pilvin pimein, jotka on edullisia (mutta itse en onnistuisi kyllä millään esim. lasagnea tekemään alle 5e/4hlö, joskus ennen ruokien hintojen nousua laskin, että 10e on lähempänä totuutta - tai ehkä jokun valmislasagnemössön voi saada halvemmalla.

Niin mutta tässä jotain tosi edullisia:

kasvissosekeitto

tonnikalamakaronilaatikko

perunapannari

saiturin pasta

makaronivelli

ohrauunipuuro

pitsapannari

useat keitot (aika vaikea päästä kalliimaksi, kivoja esim. amerikkalainen hernekeitto ja intiaanikeitto)

useat padat (esim. possun lapaa olen ostanut syksyllä useita kertoja alle 4 e kilo ja alle vaan ihania kotimaisia juureksia ja nam)

maksalaatikko

kinkkukiusaus

janssoninkiusaus

porkkana- tai pinaattiohukaiset

erilaiset jauheliharuuat melko monet

Vierailija

Keitän makaroneja runsaassa suolalla maustetussa vedessä puolikypsiksi. Tämän jälkeen kaadan melkein kaiken veden pois ja lisään maitoa niin, että makaronit peittyvät reilusti. Lisään suolaa ja keittelen kunnes makaronit täysin kypsiä ja maito hieman saostunut.

Suolaa täytyy tässä ruoassa olla mielestäni aika reilusti, että maistuu hyvältä. Tarjoillaan hieman jäähtyneenä ja ripotellaan omiin annoksiin hienoa sokeria mielensä mukaan.

Tärkeää on siis se, ettei nauti liian kuumana (ei maistu niin makoisalta).

Taidankin tehdä huomenna kun herahti vesi kielelle :)

Vierailija

Tuohan tarkoittaisi että sitä olisi yli puoli KILOA per pizza... Ei pizza ole sellaista Italiassa. Ehkä jossain Jenkeissä?

Meillä muuten ainakin minä olen meistä se vaativaisin, mies ja lapset jotka eivät itse osaa laittaa ruokaa ovat hyvinkin helposti innoissaan kaikesta mitä saavat.

Vierailija

Haudutetut juurespadat.

Puolukka-vispipuuro.

Kanaa ja riisiä ja juureksia padassa haudutettuna. (riisiä ei mene paljon, kanaa on usein tarjouksessa K-kaupassa, ostan silloin pakstimeen)

Esimerkiksi tuli mieleen. Mies ei kyllä ikinä marmata mun ruuista ja lapsetkin syövät, vaikka ensikommentti periaatteesta tuppaa olemaan "en tykkää".

Vierailija

tonnikalasoosi ja pasta

broilersuikalekeitto

kananmunakastike ja perunat, oli muuten jo lapsena mun lemppariruokaa

pyttipannua, eli vanhatkeitetyt perunat nakit yms joukkoon

jauhelihapullat joko naudan tai broilerinjauhelihasta ja muussia kasviksia

Vierailija

Hernekeitto

Kalakeitto (seistä menettelee, mieluummin pakastetusta kalasekoituksesta tai tuoreesta kalasta, joka ylittää ketjun budjetin)

Jauhelihaspaghetti

Kalakastike (seistä): paistettu, paljon sitruunaa (valmis mehutiiviste käy), porkkanaraastetta, tilliä (myös kuivattu käy), ruokakermaa + perunat.

Broilersuikalekastike + riisi

Jauhemaksapihvit (perunaa, sipulia, jauhemaksaa) ja perunoita.

Nämä nyt ainakin tulee mieleen.

Ei niin terveellisistä tulee mieleen uunimakkara ja ranskalaiset :)

Vierailija

Ruuankulutus on yksinkertaisesti niin suurta, että on pakko syödä edullista.

Kyllähän kaikki tavalliset keitot, kastikkeet, laatikot jne saa tehtyä alle vitosella neljälle hengelle. Huomenna taitaa kyllä mennä jopa 6-7 euroa, kun syödään kassleria ja juureksia.

Vierailija

Lainaus:

Keitän makaroneja runsaassa suolalla maustetussa vedessä puolikypsiksi. Tämän jälkeen kaadan melkein kaiken veden pois ja lisään maitoa niin, että makaronit peittyvät reilusti. Lisään suolaa ja keittelen kunnes makaronit täysin kypsiä ja maito hieman saostunut.

Suolaa täytyy tässä ruoassa olla mielestäni aika reilusti, että maistuu hyvältä. Tarjoillaan hieman jäähtyneenä ja ripotellaan omiin annoksiin hienoa sokeria mielensä mukaan.

Tärkeää on siis se, ettei nauti liian kuumana (ei maistu niin makoisalta).

Taidankin tehdä huomenna kun herahti vesi kielelle :)

Tosin meillä ei ole laitettu sokeria, mutta voita nokare kylläkin!

t:14

Vierailija

Lainaus:

Kun juustokin maksaa jo sen?

laita koko pakettia yhteen pitsaan? Oletan siis, että kyse on itse raastetusta juustosta.

Kyllä 5 euron pintaan pitsassakin pääsee, kun laittaa esim. tonnikalaa pari purkkiä tai jauhelihaa/kinkkusuikalieta, päälle tomaatteja, mausteita ja juustoraastetta.

Jos taas käyttää tuoretta rucolaa, parmankinkkua, tuoretta mozzarellaa ja kapriksia, tulee luonnoll. kalliimmaksi.

Vierailija

perunavelli

kasviskeitot

makkarakeitto

makaronilaatikko

kalakeitto (seitä, ei lohta)

munakas (lisukkeet vaihtelee, kinkku, nakit, tomaatti, sipuli...)

puurot

leipäressu (siis kuivaa ruisleipää kiehuvaan maitoon + nokare voita)

makaronivelli, kauravelli

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat