Alkoholinkäytöstä kysymyksia..

Vierailija

Mikä on mielestänne normaalia alkoholinkäyttöä?

Silloin tällöin reilusti jos on jokin syy juhlia vai pieni määrä lähes joka ilta vai molemmat? Ja mikä mielestänne on pieni määrä?

Itse olen alkoholistiperheen lapsi, joten en aina tiedä olenko liian nipo mieheni alkoholinkäytön suhteen. Mies joka ennen joi ehkä neljä siideriä joka toinen viikonloppu, on lisännyt alkoholinkäyttöään rajusti. Nyt saattaa mennä usean kerran viikossa kolmisen mukia terävää tai kolmisen lasia viiniä (joskus koko pullo) tai n.3 siideritölkkiä. Ja mua häiritsee tuo että usean kerran viikossa pitäisi jotain alkoholia saada. Silloin tällöin vetää ihan kunnon kännit kotonakin)... Mies sanoo että tarvitsee sitä rentoutuakseen (yrittäjä jolla mukamas paljon mietittävää...)

Olen aina inhonnut kotitaustani takia turhaa viinan litkimistä ilman syytä (biletys kaveriden kanssa tmv)... Miehenikin tietää mielipiteeni mutta pitää minua turhan nipona eikä välitä vaikka kuinka esitän toiveen että naukkailisi vähän harvemmin.

Kommentit (3)

Vierailija

viiniä menee n. pari litraa viikossa, tasaiseen tahtiin lipitetään iltaisin, kun lapset on menneet nukkumaan. Monen mielestä juodaan varmaan liikaa, mutta ei koskaan humalaan, eikä juominen hallitse mitenkään kummankaan elämää.

Vierailija

Määriä on nimittäin todella vaikea arvioida. Toleranssi, eli alkoholin sietokyky kasvaa aika nopeasti.

Silti sanoisin, että viikolla juominen on jollain tavalla oire jostakin, ellei nyt kyse ole tyyliin lasillisesta viiniä ruoan kanssa - joka sitten ihan oikeasti jää siihen yhteen lasilliseen.

Mielestäni me juomme mieheni kanssa liikaa tällä hetkellä. En halua sanoa mitään määriä, koska meille todellakin on käynyt noin, että kestämme aika isonkin määrän alkoholia. Pullo viiniä puoliksi ei tunnu oikeastaan missään. Nyt vuoden alussa olemme päättäneet vähentää huomattavasti alkoholin kulutusta ja homma alkoi tipattomalla tammikuulla. Olimme jo kaikki joulun pyhät olimme omalla tasollamme ihan minimissä ; aattona oli pullo punaviiniä juustojen kanssa ja uuden vuoden aattona 2 pulloa kuohuviiniä koko iltana.

Itselläni stressi oireilee siten, että tekee mieli ottaa se relaksoiva tai parikin. Sitten kostona uni taas on huonoa ja olo väsynyt töissä. Tästä syytä tingimme jo aikoja sitten kaikesta alkoholista viikolla tai jos seuraavana päivänä on töitä.

Voin kuitenkin vannoa ja vakuuttaa, että lapset on taatusti aina hoidettu viimeisen päälle ja todella harvoin olemme kunnolla humalassa, silloinkin vasta lasten jo nukkuessa (tyhmää silti. tiedän!)

Vierailija

Itse saatan ottaa siiderin tai kaksi silloin tällöin illalla.

Joskus (kerran pari vuodessa) lähden sitten rilluttelemaan "isommin".

Mies ottaa todella harvoin, mutta silloin kun ottaa niin ottaa "kunnolla" :P.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat