Päiväkoti lapsella c ja b hepatiitti, kuinka tarttuva se teistä on? pelkäisitkö lapsesi puolesta?

Vierailija

ottaisitko lapsesi pois ko. päiväkodista ja ryhmästä? Olisiko se sinusta ei salattava asia?

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Vastaava riski on varmasti ollut myös aikaisemmin, puistossa, sisäleikkipaikoissa ym.

Lainaus:

Kuulin, että tarttuu veri- sekä limakalvokontakteissa.

Ehkäpä jonkun mielestä hysteriaa pitää lasta kotona kunnes saa suojan (rokotteesta), mutta kukapa haluaa tieten tahtoen saattaa lapsensa alttiiksi taudille, mihin ei oo lääkettä/hoitoa, ja mikä pahimmillaan aiheuttaa maksakirroosin ja kuoleman.

Miksi siis vaieta asiasta? En ymmärrä.

Vierailija

Työntekijöillä on vaitiolovelvollisuus ja ilman vanhemman (kirjallista)lupaa asiasta ei saa kertoa. Henkilökunta varmaankin tietää asiasta tai ainakin heidän pitäisi. Henkilökunnan pitäisi myös tietää miten toimia, jos a-,b- tai c-hepatiittia sairatava lapsi puree toista, niin että verta vuotaa.

Kannattaa googlettaa hepatiitti.

Vierailija

niin näistä taudeista ei saa puhua leimaantumisen pelossa. lähes kaikilla ulkomaalaistaustaisilla on hepa tai muuvasataava.

Itse olen ratkaissut asian niin etten ole laittanut lastani sellaseen hoitop tai luokalle missä on mamuja tai narkkareiden lapsia.

tällä salailulla vai levitetään tauteja. Kalliiksi tulee unohtamatta inhimillisiä kärsimyksiä ja ennen aikasia kuolemia.

Siskoni kysyi lapsensa mamu kaverin vanhemmalta, että onko teillä hepaa. Kun oli niin rokotutti lapsensa ja asia ok. Ihana perhe muutenkin

Vierailija

Siirrä vaan toiseen päiväkotiin sehän se tilanteen ratkaisee. Etkö yhtään ajattele että siellä toisessa päiväkodissa jollakin / joillakin lapsilla voi olla hiv, a-,b,- ja c-hepatiitti. Eikä sitä tarvitse kertoa edes henkilökunnalle juuri tuollaisten tapausten vuoksi kuin sinä.

Minä suojaan lapseni rokottamalla heidät mahdollisimman varhain, mahdollisimman monta sairautta vastaan!

Vierailija

hepatiitti ym. Joten kaikkin puremiin ym. pitää suhtautua samalla tavalla. Milloin viimeksi käytit itsesi / lapsesi hiv ja hepatiitti testeissä? Ne ovat muuten ilmaisia terveyskeskuksessa.

Lainaus:

Työntekijöillä on vaitiolovelvollisuus ja ilman vanhemman (kirjallista)lupaa asiasta ei saa kertoa. Henkilökunta varmaankin tietää asiasta tai ainakin heidän pitäisi. Henkilökunnan pitäisi myös tietää miten toimia, jos a-,b- tai c-hepatiittia sairatava lapsi puree toista, niin että verta vuotaa.

Kannattaa googlettaa hepatiitti.

Vierailija

meidän lasten päiväkodissa oli toisen lapsen ryhmässä b-hepatiitti tapaus.

Järjestivät tuon ryhmän lasten vanhemmille tiedotustilaisuuden, jossa oli epidemiologi ja päivähoidon johtoa selittämässä miten suojautua.

Kaupungin piikkiin vanhemmat käyttivät kukin lapsensa b-hepatiitti piikeillä (3 pistosta).

Ja kyllä, kyllä pelkäsin :(

Meidän lapsi on vilkas ja aikaansaava tapaus, jolle sattuu ja tapahtuu.

On ärhäkkä pitämään puoliaan, raapien ja purren kun tarpeeksi tulistuu.

Pidimme lasta muutaman viikon poissa päiväkodista, jotta sai ekasta rokotteesta edes jonkinmoisen suojan.

Päiväkodin toiminta yllätti sikäli, että tiedottivat vain tuon ko. ryhmän lasten vanhemmille, vaikka pk:ssa monta muutakin ryhmää, ja yhdessähän esim. ulkoilevat + muitakin yhteisiä tuokioita on.

No, enpä asiaa sen enempää miettinyt, käytimme toisenkin lapsen piikeillä (omaan laskuun), suojataksemme hänetkin.

Minusta se ei ole salattava asia, päinvastoin.

Ymmärrän sen, ettei kerrota välttämättä kenestä lapsesta on kyse, eikä osotella sormella ketään.

Mutta miksi saattaa isoa lapsiryhmää alttiiksi tartunnalle, kun sen voi estääkin?

Sitä ihmettelen, että tämä tautia kantava lapsi sai jatkaa aivan normaalisti ryhmässä, eikä joutunut olemaan poissa sitä aikaa, että muut lapset saavat suojan.

Kuulin, että tarttuu veri- sekä limakalvokontakteissa.

Ehkäpä jonkun mielestä hysteriaa pitää lasta kotona kunnes saa suojan (rokotteesta), mutta kukapa haluaa tieten tahtoen saattaa lapsensa alttiiksi taudille, mihin ei oo lääkettä/hoitoa, ja mikä pahimmillaan aiheuttaa maksakirroosin ja kuoleman.

Miksi siis vaieta asiasta? En ymmärrä.

Vierailija

Lainaus:

ei ole kysymys mamuista. Siis olen itse töissä toisessa päiväkodissa, ja kuulin ko. asiasta vahingossa. Oma lapseni on ko. päiväkodissa hoidossa. Itse olen pohtinut asiaa ja ihmetellyt miksi asiasta ei yleisesti puhuta koskaan ei lasten vanhempien keskuudessa, mutta ei myöskään meidän hoitajien kesken, ns. tabu. Siis ihan oikeasti kysyn kuinka helposti tarttuu esim. jos lapsi puree, tai haavan kautta?

pk:n henkilökuntaa koskee vaitio-olovelvollisuus. Eihän ole tapana, että muistakaan lasten kroon. sairauksista tiedotetaan muiden lasten vanhemmille!

Jos koko henkilökunta tietää asiasta, varmaankin pitävät huolta, ettei verikontaktia pääse syntymään, ja jos niin kävisi, tiedottaisin purrun yms. lapsen vanhemmille, että hankkivat "pikaestolääkityksen".

Mielenkiintoista, että sait tietää sattumalta! Jos sana kiirii, taitaa joku saada potkut ko. pk:sta. Mehukkaista juoruista yleensä joku maksaa aina.

Vierailija

hankittavaksi twinrix-rokote. Ilmaiseksi olisi saanut vauvalle b-hepatiittirokotteen, mutta kysyivät, jos maksaisi muutaman kympin lisää, niin saisi tuon a:nkin ja niin otettiin sillekin tuplarokotus. Joten meillä on se kaikilla nyt hankittuna. 10 vuotta on voimassa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat