*** Elokuiset Leijonanpennut vko 2 ***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Auringonkukka81 - 5.1.2009 09:12 (ID 1214457) 32/34

Ilmoittaudun mukaan minäkin...

Täällä hiukan epäuskoisena edelleen odotellaan esikoista. Viikkoja on menkoista laskettuna 7+6 ja varhaisultrassakin kävin viime viikolla ja kaiken pitäisi sen puolesta olla OK. Jotenkin sitä on vaan niin kovin epäileväinen edelleen, enkä uskalla kunnolla vielä iloita ja innostua. Oireitakaan ei pahemmin ole, rinnat ovat turvonneet ja hieman arat ja satunnaista ällötystä on, mutta ei pahasti. Nyt on viime päivinä aivan alavatsaa hieman poltellut, toivottavasti ei ole merkki mistään ikävästä.

Tässä vielä taustatietoja minusta:

Olen 27-vuotias ja asun Varsinais-Suomessa aviomiehen ja kahden kissan kanssa. Esikoista tosiaan odotellaan ja siksikin kaikki on hieman hämmentävää vielä.

Täytyy miettiä tuota Yahoo -listalle liittymistä, mielelläni luen keskusteluja mutta itse en ole kovin aktiivinen kirjoittelemaan. Tosin voihan tässä inoutua vaikka mihin ;)

Terkuin Auringonkukka

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Floora_ - 5.1.2009 15:56 (ID 1217212) 33/34

mukaan myös

Täällä vielä yksi, jolla la elokuussa. Meillä olisi tulossa toinen, esikoinen syntyi 1/08. Ainakin Tolleroisen muistan edellisen raskauden ajoilta täältä?

Kamalaa pahoinvointia ja väsymystä ollut ihan alusta asti. Jatkuva syöminen auttaa jonkun verran. Siis kun vaan väkisin syö, vaikka olis kuinka oaha olo, ei pääse oksu yllättämään niin helposti. Viime raskaudessa oksensinkin viikolle 20 asti, toivottavasti nyt pääsee helpommalla =)

Maha on alkanut jo turpoamaan. Vaikka edelleen onneks sentään omat housut menee päälle. Mutta kun tottunut pitämään aika istuvia vaatteita, pitää varmaan siirtyä hiukan eri mallisiin, jos aikoo vielä peitellä enemmiltä ihmisiltä.

Floora 8+4 ja poju 1v

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tolleroinen - 5.1.2009 22:13 (ID 1219701) 34/34

kuulumisia..

Ihanaa että uusia tulee vieläkin mukaan! Meitähän on jo melkoinen joukko. Liekö kukaan pistänyt tarkemmin ylös...

Flooran muistan hämärästi viime vuoden tammimammoista, teillä onkin ollut jo 1v synttärit :) onnea pojulle. Meillä tyttö päätti syntyä 40+4 ja meni helmikuun alkuun joten synttärit on vielä edessä päin.

Ja täällä taitaa olla useampi nyt, jotka odottavat sisarusta pienellä ikäerolla, jos en väärin muista niin ainakin neljä tai viisi? Meillä tulee tosiaan 1v6kk ikäeroksi.

Olen odotellut, että milloin viime raskaudesta tuttu hullu salaatin ja tuoreiden kasvisten himo oikein herää, ja nyt näyttäisi olevan niitä merkkejä ilmassa, jee :) mukavampihan se niin on, kuin että tekisi mieli vedellä pitsaa ja jäätelöä jatkuvasti. Näillä viikoilla se taisi viimeksikin alkaa. Tällä hetkellä on aika vaikeaa saada syötyä enempää mitään, tuntuu että kaikki ruuat vähän tökkii. Mutta kurkku, tomaatti ym vaikuttaisi maistuvan. Kerran olen oksentanut ja toisen kerran käynyt sylkemässä pönttöön varmaan pari litraa (joo heheh), mut silloin ei tullut onneksi oksua.

Ja mahan turvotus on tätä päivää täälläkin :) aamulla kun herää, olo on hoikka ja ihana :) ja illalla olo kuin tynnyrillä. Tulis se vauvamaha vaan äkkiä näkyviin :D

Noniin, mukavaa loppiaista vain kaikille! Pitäisi kait tuo kuusi riisua koristeistaan ja veivata pihalle.

Tolleroinen 8+2 ja tytsy kohta 1v

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

..minäkin kirjoittelen. Olen kyllä lueskellut pinoa aktiivisesti.

Luin juuri tuon listeriaa koskeva aloitukse...kyllä se sai hieman miettimän mitä suuhunsa laittaa. Olen kyllä savu- ja graavilohta syönyt hieman ja parit medium pihvit. Täytyy toivoa ettei mitään peruuttamatonta ole tapahtunut.

Mulla on ensimmäinen neuvola vasta ens keskiviikkona. Yököttävä/kuvottava olo on vielä. Vatsa on tosi turvonnut välillä. Äitiys housuja on pakko käyttää kun tavalliset farkut painaa vatsaa ikävästi.

Meille on nyt siis tulossa kolmas...anoppi tuumas että suurperhe tulossa..No ite en ihan niin ajattele.

No eipä tässä muuta. Neuvola kuulumisia seuraavaksi.

Meri rv 10+3

Vierailija

Minä olen ihmeen hyvin vielä tähän saakka välttynyt pahoilta oireilta.

Mitä nyt rinnat on arat ja matkapahoinvointi on kaikista hirveintä - oksenna en, mutta huono olo!

Pizza on mulle inhokki - en voi kuvitellakaan, että suhuni sitä laittaisin...ennen pizza oli herkkua, mutta eipä tuo pahaa tee. Omenatuoremehu maistuu vähän liiankin hyvälle : ).

Kovasti kyllä odottelen, että vauvamaha alkais näkyä, mutta toisaalta saa pitempään piettyä salassa : ).

Paula rv 8+1

Vierailija

Minäkin tänne uskaltaudun.. Tänään olin ultrassa ja siellä pieni näkyi ja sydän sykki! Tosi onnellinen ja helpottunut olo.. Laskettu aika sama kuin Eve83, 21.8., minäkin 7+6 tällä hetkellä.

Plussasin 16.12. muuten mennyt ihan hyvin, pahoinvointi on välillä tuskaa, samoin töissäolo mutta pakko jaksaa ja nieleskellä kun pahanolon aalto iskee kun kellekään vielä viitsi siellä kertoa. Raittiissa ilmassa kävely ja hedelmät auttavat minua ja niin paljon unta vaan kuin mahdollista! :) Huomenna neuvolaan j mies tulee mukaan, ehkä alkaa tuntua hänellekin todellisemmalta että meille pieni on tulossa!

-Maikkis

Vierailija

Liisa:

Jospa se kierto tosiaan venyi kun pillerit jäi pois. No hyvä kun sulla on nyt yks ultra mittaus takana ja seuraava taas vertailuksi tulossa. Voihan se olla vaikka tolta ja väliltä se seuraava ultra. ;)

jeela ja menninkäinen 7+1

Vierailija

Meilläkin tuleee 1v6kk ikäeroa, huh! Imetän vielä vauvaa, ja yritän sitä pikku hiljaa lopetella.

Aika hulinaa syksyllä tulee meillä olemaan, esikoinen lähtee kouluun, seuraava eskariin, äiti synnyttää.. ja sitten on vielä yksi pieni, joka tarvii syliä.

Nyt on jo jotain oireita havaittavissa, outoja ruoka himoja ja -ällötyksiä (esim.suklaa ja karkit ei uppoo) väsymystä, huonovointisuuta ym.

Ihanaa kun tuo joulu on nyt virallisesti ohi, ja arki taas alkaa. Huomenna taas pitää aikaisin herätä ja viedä esikoinen eskariin.

tamam 7+2

Vierailija

Kai täällä vielä jotkut käyvät kirjoittelemassa. Kävin itsekkin liittymässä tuonne yahoo-ryhmään, mutta en tunne sitä omaksi. Johtunee varmaan siitä, että siellä on paljon aktiivisia kirjoittajia ja itse en kuitenkaan ole ihan niin aktiivinen, enkä sitten jaksa lukea kaikkea mitä on kirjoitettu. Joten taidan pysytellä mielummin täällä mikäli tämä pino täällä säilyy elossa.

Aina kun olen lueskellut näitä pinoja on useampi kuin yksi menossa varhaisultraan. Eikös nuo ultrat ole kuitenkin aika hinnakkaita noin yksityisellä? Itsellä ei kyllä todellakaan ole varaa pistää mitään isoja ylimääräisiä summia, kun on kaikki lainat ja muut. Tuntuu välillä että olen ainoa joka ei raaski maksaa ylimääräisistä tutkimuksista. On ihan tarpeeksi kun joutuu noihin sikiöseulontoihin, nekin maksaa jo ylimääräistä. Ensi viikolla pitääkin soittaa nkl:lle ja varata aikoja. Ja eka neuvola on tulossa 2 vkon päästä.

Täällä on voitu suht hyvin. Tosin olen nyt puolessa välissä vkon sairaslomaa. Sain väsymyksen takia kun nukahdin töissä pöytäni ääreen (vähän epävarmaolo tuli että uskaltaako sitä ajaa aamuin illoin 50 km töihin ja takaisin). Jotenkin vain uupumus on ollut ihan totaalista. En jaksanut tehdä edes pakollisia kotitöitä. Nyt on jaksanut hieman paremmin kun on saanut levätä rauhassa. Myös ajoittan tuleva tosi voimakas etova olo vetää olon veltoksi.

No mutta pitää mennä laittamaan jätkä nukkumaan, että pääsee sitten itsekkin.

Pihlis + neppajymy, rv 7+5

Vierailija

Heipähei!

Viime viikon perjantaina tuli vahva plussa tikkuun. Useita keskenmenoja ja tuulimunaraskauksia kokeneena kuitenkin epäröin ilmoittautua vielä tässä vaiheessa, mutta täällä sitä ollaan... ;)

LA olisi menkkojen mukaan vasta syyskuussa, eli 5.9. mutta oman sairauden takia ovat aiemmat lapset syntyneet rv 36+4 ja 35+2, joten hyvin suurella todennäköisyydellä tämä kolmonenkin syntyisi jo elokuussa, jos kaikki vain menee hyvin.

Edelliset lapset ovat molemmat poikia, syntyneet 06/03 ja 01/08, eli Tolleroinen ja Floora ovat entuudestaan tuttuja. Flooralle myös onnea plussasta! Tolleroista ehdin jo edellisessä ryhmässä onnitellakin.

Oireista: En tiedä onko psykopsomaattista, mutta heti plussausta seuraavana päivänä meinasi ykä lentää kun oltiin kaverin kanssa sisustuskaupan kynttiläosastolla... olipa kamala haju! Väsyttää myös ja rintoja kihelmöi ja välillä aristaa.

Edellisen lapsen kasvukontrolli neuvolassa olisi 19.1. ja silloin ajattelin th:lta samalla pyytää lähetettä naistenklinikalle, jos kaikki vielä silloin vaikuttaa normaalilta. Edellistä yrittäessä tosiaan tuli useampi varhaisraskauden keskenmeno ja tuulimunaraskauskin koettua, joten yritän hissukseen vielä tässä vaiheessa olla.

Kovasti toivon teille kaikille onnistunutta ja mukavaa raskausaikaa!

T: Emem

Vierailija

Liisa06 täällä taas! Kirjoitan pitkästä aikaa. Nyt jos tämä leijonan pennut alkaisi juosta joka viikko omana pinona. =)

Omaa napaa: Minä kävin viime viikon keskiviikkona alkuraskauden ultrassa. Silloin menkkojen mukaan viikkoja piti olla 7+3. Kun lääkäri ultrasi niin siellä näkyi alkio ja pieni sydämmen lyönti. Kokoa oli sillä korkeintaa 4mm ja lääkärin mukaan viikoja oli se 6+0. Että aika omituista. Lääkärin mukaan se olisi hedelmöittynyt 5pv joulukuuta ja minä sain kuitenkin plussan 12pv joulukuuta.

Pelottaa vain että onko nyt jokin vinossa vai onko se oikeasti hedelmöittynyt myöhemmin. Ensi keskiviikkona on omassa neuvolassa ultra, jossa varmistetaan raskaus. Väsymystä ei ole enää niin, mutta koko aja on etova olo, en tiedä pitäiskö syödä vai ei??. Rinnat tuntuu jotenkin "uhkeilta"...=) Mahahan on illasta kuin jalkapallo..... Aamulla suht normaali.

Liisa06 rv 7+0 tai 8+3....

Vierailija

Mulla oli viimeiset menkat 09.11.2008. Mutta kierrosta en mene sanomaan mitään, koska ne oli ekat ja viimeiset luomu menkat pillereiden jälkeen. Mutta kierto on aina ollut se 28pv pillereidenkin aikaan. Että ota tästä nyt selvää.... Itse vain googletin hakusanalla: koko ei vastaa viikkoja, niin löytyi paljon juttuja että menee varmaan kesken yms.... Nyt harmittaa kun piti edes etsiä sillä hakusanalla..... =( Nyt turhaan itse miettii onko kaikki hyvin. Mut ensi viikon keskiviikkona olisi ultra, niin sittenhän se nähdään. =) ja tarkentuu nuo viikotkin.

Inhottavaa tämä jatkuvä ällötys... Kun tuntuu että ihan kun pitäisi syödä, mutta kun syö niin ei maistu.

Mutta nyt töihin.

Liisa06

Vierailija

Mulla jäi LIISA06 mietityttämään sun viikon ero lasketussa. Itsellä ovulaatio oli 3.12 -4.12 ja sain haalean plussan jo 15.12 eli ei paljoa heittänyt sun yhtälöstä. Millainen kierto, koska vikat menkat? Mulla 19.11 ja kierto aikalailla selvästi 28, koska ovisplussa kp 14 eli 2.12 .

Siis ehkä samoissa menevä

Jeela 7+0

Vierailija

Kova väsymys, kuvotus, mikään ei okein maistu mutta on pakko syödä koko ajan jotain muuten pyörryn. Aivan kamala olo!!! Huomenna on ultra-aika lääkärille. Soitin neuvolaan tänään ja halusin varata ajan hoitajalle, mutta kun hän kyseli vointiani, niin lähetti suoraan ultraan huomiseksi. Samanlainen olo minulla oli raskaudessa, jossa poikani menehtyi kohtuu rv:lla 33+3. Syytä kuolemaan ei löytynyt. Nyt kyllä alkaa pelottaa, ettei taas käy huonosti.

Mutta hyvää uutta vuotta teille kaikille ja hyvää vointia!

Sofia rv 9+5, 4 elävä lasta ja yksi enkeli poitsu.

Vierailija

Ultrassa yksityisellä käyty täälläkin ja pieni siellä köllötti ja sydän vispoi vimmatusti :) Kaikki vaikutti hyvältä tähän asti ja alkio oli pienempi kuin kuukautisista laskettuna. Tänään viikkoja kasassa tasan 8+0.

Kyllä tuo alkuraskauden ultra on itselleni ihan ehdoton juttu, ei pää kestä pohtia np-ultraan asti että onko siellä ylipäätään yhtään ketään. Kaikkeahan voi tapahtua missä vaiheessa vaan, mutta rauhoitti tuo itseäni kovasti näissä alkukohinoissa.

Öklöoloa ja väsymystä yhä vaan, mulla siihen ei auta mikään muu kuin tasainen syöminen. Hedelmät ja mehu on hyviä, mutta eivät pidä ainaista näläntunnetta poissa. Kunnon ruokaa pitää syödä vähintään 3 kertaa päivässä. Kiva kun puntari näyttää jo ekalla neuvolakäynnillä tonnin.

Pitäisi käydä katsastamassa miten tuo Yahoo-homma toimii.. Toivottavasti ei ole vaikeaa?

Ememille vilkutuksia :)

Penne ja pieni rv 8+0

Vierailija

Nyt uskaltaudun kirjoittamaan. Olen lukenut leijonanpentuja jo muutaman viikon. Meille on tulossa toinen leijonalapsi, ensimmäinen on vuosimallia 06. Kävin ei varhaisultrassa ja siellä pikkudysän sykki ja tyyppi liikkui. (Lääkäri ei ollut ennen nähnyt noin pienen liikkuvan!)

Raskaus on tulosta IVF-hoidoista eli laskettuaika on tarkka 17.8. eli viikkoja nyt 8 + 1.

Raskausoireita on ollut jo ennen testausta: pahoinvointia, joka alkaa puolilta päivin ja kestää iltaan, nännit ovat tummentuneet ja kasvaneet ja napakin on muuttanut muotoaan ja koko mahakin on jo kasvanut. Ihan uskomatonta, että jo näillä viikoilla joutuu pitämään normaalia löysempiä vaatteita, ettei paljastu.

Oikein hyvin ja onnellisia raskausaikoja teille kaikille!

Onnesta sekaisin oleva Puppe

Vierailija

Ultrassa käyty eilen ja siellähän se pikkuinen köllötteli ja sykekin näkyi selvästi. Koko vastasi viikkoja eli 21.8 olisi sitten laskettu aika. Kätilö kertoi, että hyvät oltavat näytti pikkuisella olevan, iso raskuaispussi ja paksut limakalvot ympärillä. Kyllä nyt vierähti kivi sydämeltä ja alan vain keskittymään tähän pikkuiseen ja sen hyvin vointiin.

Np-ultra ois sitten 9.10, joten sitä saa sitten vielä odotella.

Mulla voimistui pahoinvointi ihan järkyttäväksi. Tänään olen jo pariin otteeseen joutunut pönttöä halaileen ja ei meinaa ohi mennä. Töissä vähän hankalaa.

Ei kellään ois hyviä vinkkejä pahanolon taltuttamiseksi? Hedelmät auttaa jonkin verran.

Voisi tosiaan vähän listata meitä kun on aika paljon porukkaa ja pitäs vissiin opetella käyttämään tuota yahoota.

-Eve- ja napero rv 7+6

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat