Miksi teillä on tai ei ole avioehtoa?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Meillä on useitakin syitä siihen, että on (on myös testamentti). Yksi tärkeimmistä on se, että on uusperhe, toinen on se, että on ollut parisuhteeseen ryhdyttäessä huomattava omaisuuden ero ja kolmanneksi se, että tulemme perimään hyvin eri verran omaisuutta, jollei testamentit tms. muuta tilannetta. Yksi syy taustalla on se, että mielestäni rahaa ja rakkautta ei pidä sotkea keskenään. Rakkaus ei vaadi toisen omaisuuden siirtämistä itselle, sen voi tehdä sitten toinen vapaasta tahdostaan, jos niin haluaa.

Vierailija

Kaikki omaisuus on siis yhdessä hankittua.

Minä tulen perimään ehkä hiukan enemmän kuin mieheni, mutta eroa ei siinäkään ole merkittävästi.

Vierailija

Meillä on avioehto eron varalle. Ero ei ole suunnitteilla, mutta ikinä ei tiedä mitä tapahtuu. Mitään omaisuuksia ei ennen liittoa ollut, joten tuossa ajatellaan lähinnä perintöjä. Kuoleman tapauksen varalle sitten keskinäinen testamentti.

Vierailija

ei ole mitään erityistä omaisuutta, eikä ero ole vaihtoehto meidän avioliitossa vaikka vaikeeta oiskin. Perintöä en ole edes ajatellut, mut nyt äkkiseltään veikattuna mies perii enemmän koska niitä sisaruksia on vähemmän kuin meitä. Kuoleman sattuessa mennään normaalien perimisoikeuksien mukaan, puolisolla osansa ja lapsille osansa jne.

terv. lesta

Vierailija

kai ymmärrätte, että vaikka tiedossa olisi saman suuruiset perinnöt, eivät ne todellakaan tule samaan aikaan... Eli jos toisen vanhemmat kuolee juuri ennen eroa, tämä omaisuus huomioidaan erossa ja voit joutua luovuttamaan puolet kesämökistä tulevalle ex-miehellesi.

Vierailija

Mies tulee aikanaan yksin perimään kotipaikkansa. Tuon paikan omistuksesta on ollut kovat sukuriidat ja nyrpeily/kettuilu jatkuu edelleen. Avioehdolla halusin (ja mies myös) sulkea mut tuon kettuilun ulkopuolelle. Ei tartte tulla kenenkään avautumaan, että olen vain "rahan" perässä. Eli ehto koskee vain tuota miehen tulevaa perintöä ei muuta hänen/meidän/mun omaisuutta...

Vierailija

Yhdessä ollaan tämä asunto maksettu, molemmilla omat autot, muuta omaisuutta ei ole. Minä olen saanut jo pienen perinnön isäni kuoltua ja se raha on mennyt yhteiseen hyvään, äidin kuoltua ei tule juuri mitään. Mies saa neljänneksen perintöä omien vanhempiensa omaisuudesta heidän kuoltua eli omakotitalosta. Mitään mökkejä, metsää eikä muutakaan rahasampoa ei ole.

Lapset saavat ilman muuta periä osuutesa jumman kumman kuoltua, leskellä on kuitenkin oikeus tähän asuntoon jossa asumme. Missään tapauksessa emme tekisi testamenttia puolisolle, mistä menisi verot ja hänen kuoltuaan lapset maksaisivat taas siitä verot.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat