Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

lähäreitä ja siivojia? Vai olisiko kuitenkin niin, että siitä omasta lapsesta toivotaan lääkäriä?

Kertokaa.

Sivut

Kommentit (82)

Pääasia on että he ovat yritteliäitä, tekevät töitä rahansa eteen, ovat onnellisia ja iloitsevat omasta työstä, asemastaa ja elämästään.

En toivo lapsestani siivoojaa enkä lääkäriä... Toivon että lapseni itse löytää sen alan joka häntä kiinnostaa ja tähtää siihen. En ole koskaan ymmärtänyt sitä että vanhemmat yrittävät vaikuttaa lasten valintoihin. Kyse on kuitenkin heidän elämästään.

EI KUKAAN, mutta on paljon todennäköisempää, että akateemisten lapsista tulee itsekin akateemisia kuin se, että duunarien lapsista tulee akateemisia ja siihen vaikuttaa niin geenit kuin elinympäristökin.

Se, ettei kaikista tule vanhempiensa kaltaisia, ei muuta tätä tosiasiaa mitenkään. Jos et ole koskaan kuullut niin "poikkeus vahvistaa säännön."

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja kuulemma sitten kirjoittaa myös kirjoja, keskimäinen poika pelaa ammatikseen jääkiekkoa ja kuopuspojasta tulee kuulemma ViiksiVallu :) Toivo tässä niistä sitten jotakin!

Yksi lapsista on insinööri, toinen kävi ammiksen ja tekee raskasta ruumiillista työtä, kolmas mennee yliopistoon ja neljännestä ei vielä tiedä. Mulle ei koulutuksella ole mitään merkitystä, enemmän sillä miten elää muuten. Itse olemme molemmat ylempiä toimihlöitä (ei akat.).

Helpompi vastata, mitä ammattia en toivo lapsilleni: en mitään hoitoalan/sosiaalialan ammattia, en myöskään toivo heistä lääkäreitä enkä opettajia.

Toivon heille ammattia, jossa he voivat toteuttaa itseään ja taipumuksiaan.

Näitä meidän pojat ovat toivoneet ja äitikin on innoissaan tuosta lentäjän ammatista.

POjat eivät vielä koulussa, joten uskon että koulun myötä selviää paljon mihin ovat kykeneväisiä.Voin olla tyytyväinen jos käyvät vaikka LVI alaa amiksessa ja työllistyvät hyväksi siinä niin olen tyytyväinen. Mutta jos äö on tod. hyvä niin miksei tuo lentäjäkin olisi mielenkiintoinen ammatti, pääsisi mumma ja paappa sitten halvemmalla ulkomaille.

Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia :)

mun molemmat vanhemmat on akateemisia ja menestyneitä, mä en siihen halunnut, en viitti ammattiani sanoa kun on sen verran erikoinen :) mutta tyytyväinen olen ja mun lapset saa kuulkaa ihan itse miettiä sitten aikanaan :) toivottavasti keksivät jotain tosi itselleen sopivaa kuten mä :)

Lainaus:

Helpompi vastata, mitä ammattia en toivo lapsilleni: en mitään hoitoalan/sosiaalialan ammattia, en myöskään toivo heistä lääkäreitä enkä opettajia.

Toivon heille ammattia, jossa he voivat toteuttaa itseään ja taipumuksiaan.

tämän siis kirjoitti sairaanhoitaja

toivon lapselleni jonkinlaista yrittäjän ammattia, jossa voisi käyttää kädentaitojaan ja työllistää itse itsensä, esim. kampaaja, puuseppä ym. Ei tarvitse mielistellä proffaa ja anoa apurahoja, vaan voi rehellisesti pärjätä omilla taidoillaan. Vapaa-ajallaan saavat sitten sivistää itseään, lukea kirjoja ja harrastaa musiikkia.

Pistää oikein silmään, kuin kaikille muille lapsille olet valinnut aika korkealentoisia ammatteja ja tälle toiseksi nuorimmaiselle sitten ....JOKU KONTTORIROTTA TAI LASTENHOITAJA ??? Miksi ihmeessä näin?

Tässä mun toiveammatit lapsilleni

Pojasta lennonjohtaja, kielenkääntäjä, proviisori tai pelitutkija, vanhimmasta tytöstä lentoemäntä, toimittaja, näyttelijä lavastaja tai dramaturgi, keskimmäisestä floristi, puutarhuri, verhoilija, kokkki, pukuompelija tai vaatesuunnittelija, toiseksi nuorimmaisesta joku konttorirotta tai lastenhoitaja, nuorimmaisesta taitelija, joko kuvataiteilija tai kirjailija, taipumuksia on tässä vaiheessa kumpaankin.

lapseni lähteävät akateemiselle uralle. Osittain siksi, että ei-akateemisuus on minulle niin vierasta, koska itse olen kolmannen polven akateeminen. Myös 1909 syntynyt isoäitini oli akateeminen.

Toivon heidän alkavan lukea alaa, josta työllistyy hyvin. Filosofia ja taiteet voivat jäädä toissijalle... Tyydyttäköön näitä tarpeita harrastusmuodossa.

jos se vaan olisi niin mustavalkoista ;-)

Äitini ei jaksa kouluja käydä ja hän on koko minun elämäni ajan muistuttanut minua, että kouluttaudu hyvä lapsi, niin monet ovet avautuvat hyvän koulutuksen kautta. Ja tottahan se monissa tapauksiss

että hän voi tulevaisuudessa valita ammattinsa taloudellisia seikkoja miettimättä, mikä on melko onnellinen tilanne.

Varmaan kuitenkin hienovaraisesti ohjaamme häntä akateemiselle tielle, kaksi ekonomia kun on vanhempina.

Uskon, että tulevaisuudessa kädentaidot nousevat vielä suurempaan arvoon, mutta meidän geeneillä lapsestakaan tuskin tulee esim. puuseppää...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat