Onko muita, joiden mielestä kiisseli on vähän vanhanaikainen juttu?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

ruokia tuolla akselilla vanhanaikainen - moderni ruoka. Mutta joo, kun nyt mainitset, niin taitaa kiisseli olla vanhanaikaista. Itse teen sitä aika usein. Lapsi tykkää siitä iltapalalla ja välipalaksi. On hyvä keino saada marjoja ja omenasosetta kulumaan pakkasesta.

Vierailija

Mutta kyllä ne marjat on terveellisempää syödä sellaisenaan, vaikka pari marjaa puuron seassa.

Meillä lapset ei tykkää kiisselistä. Syövät marjoja muuten mielellään.

Vierailija

Aika harvoin tosin tulee tehtyä.

Mutta sitä en ymmärrä, kun anoppilassa on aina jälkiruokana kiisseliä. Siis ihan juhlaruoan (esim. jouluateria) jälkeenkin on aina se pakollinen kiisselikippo syötävä. Musta kiisseli on aika arkiruokaa eikä todellakaan hyvän ruoan päälle tee mieli enää syödä sitä.

Muutenkaan en itse harrasta jälkiruokia, tai jos joskus on jälkkkäri niin se on joku tosi pieni ja tosi nami juttu. :) Esim. pala hyvää suklaata ja kuppi kahvia... Mutta taitaa olla nuo jokapäiväiset jälkiruoat vähän vanhemman kansan juttu?

Vierailija

Teen kiisselit itse, koska kaupan valmiskiisselit ja -keitot on täynnä lisäaineita yms. Lapsemme tykkäävät tosi paljon kiisseleistä ja vähintään kerran kahdessa viikossa teen kiisseliä 2 litran satsin, josta koko perhe syö puuron kanssa 3-4 kertaa. Lapsemme eivät ole päivähoidossa, mutta kokemuksesta tiedän, että siellä tosiaan on kiisseliä välipalalla varmaan 3 krt/vko ja joskus myös aamupalalla, joten ymmärrän, jos pk-lapsi ei halua enää kotona syödä kiisseliä.

Vierailija

nyt koko joulun ajan. Mukava syödä muutakin kuin aina näitä samoja juustokakkuja, mousseja ja muita.

Miksi ne olisivat vanha (epätrendikäs?) juttu?

Millaisista jälkiruoista itse pidät? Mikä on muuten nyt in?

Vierailija

Varsinkin, jos ei mitään suuria kermaruusukkeita niiden päälle käy pursottamaan. Meillä tehdään paljonkin. Ja jämät voi sitten laittaa vaikka lapsen aamupuuroon. Teen aika vähäsokerista kiisseliä ja usein vielä hedelmäsokerilla. Ne kauppojen kiisselit on ihan eri tavaraa. Niihin on suorastaan mätetty sokeria.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat