Vielä etelänlomasta ja lentokoneesta: voinko ottaa mukaan käsidesiä?

Vierailija

ja kannattaako ottaa? jos sillä ehkäisisi vatsataudit?

Kommentit (10)

Vierailija

meillä oli kanssa kaksi 100 ml:n pulloa mukana minigrippiin pakattuna. Käytämme käsidesiä kotosuomessakin, estää käsien kuivumista talvella kun ei tarvitsi koko ajan vedellä lutrata ja kun käy syömässä kesken shoppailureissun on huomattavasti helpompaa heittää käsidesit käsiin kuin käydä vessassa pesemässä kädet. Myös taaperomme käyttää sitä tottuneesti, lapselle saa laittaa jos katsoo ettei heti sen jälkeen pistä käsiä suuhun ennenkuin kuivuu. Ja olemme monet flunssat varmasti kiertäneet käsidesin ansiosta, itse olen ollut kipeä viimeksi monta vuotta sitten ja taaperollakin oli viime vuonna vain kaksi flunssaa.

Vierailija

Siellä mulla on aina käsidesiä käsilaukussa mukana, sellainen pieni geelipullo. Otan sen myös lentokoneeseen ja on ollut ihan ok, kun sen laittaa sellaiseen läpinäkyvään pussiin. Apteekista saa aika pieniäkin kokoja.

Tämä on Siperian opettama juttu. Töitä on huomattavasti hauskempi tehdä jos ei ole räjähtävä ripuli. Sama pätee varmaankin etelänmatkallakin. Joidenkin mielestä vouhotusta, minusta aika ok tapa vähän estää pöpöjä. Kyllähän sitä kotona sairastaa - onhan niitä pöpöjä täälläkin - mutta vatsatauti työmatkalla tai lasten kanssa lomamatkalla on vähän viheliäinen homma.

Vierailija

ei siitä suurikaan vaiva ole ja sillä voi kenties pelastaa lomapäiviä.

Käsimatkatavaroissa saa olla max. 100 ml nestettä ja senkin oltava Minigrip-pussiin pakattuna; käsidesi on kuitenkin tulenarkaa tavaraa, joten pakkaa se ruumaan menevään laukkuun (Minigrip-pussiin pakattuna).

Vierailija

kun luulin että samalla reissulla olevat tuttavatkin kinuaa sitä... :) Mutta ne pitikin turhana koko asiaa. Minä olin sitten ainoa joka ei kärsinyt ripulista. Joka tapauksessa, pieni pullo on kätsä pitää mukana ja on tosi riittoisa.

Vierailija

että käsidesi ei pysty kaikkiin vatsatautia aiheuttaviin pöpöihin mutta toki se suurimman osan tappaa.

Että ei kannata koko desiä pois heittää jos kuitenkin tulee vatsatauti matkan aikana...

T: Hoitsu

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat