Löytääkö Thaimaasta ruokaa jos ei tykkää thaimaalaisesta ruuasta (mausteista)?

Vierailija

.

Kommentit (7)

Vierailija

Monet ravintolat tarjoavat länsimaalaista ruokaa. Eikä kaikki thaimaalainen ruoka ole tulista. Minäkään en pidä kauhean tulisesta ruoasta, mutta paikallisista herkuista itselleni eivät maistuneet ainoastaan currykastikkeet.

Vierailija

löytyykö sieltä ruokaa helposti, jos on kala-allergikko? Siis onko sitä osterikastiketta ihan joka paikassa ja tajutaanko siellä, jos selittää, ettei sitä voi syödä? Joskus Suomenkin thaikkupaikoissa on hankalaa tämän asian kanssa...

Ei jaksais olla paikallisessa Mäkkärissä vakivieraana koko viikkoa yhden perheenjäsenen allergian takia :/

Vierailija

Thaimaa on länimaalaistunut. Pizzaa, nakkeja, ranskalaisia, hampurilaisia löytää. Phuketissa KAron-peachilla ainakin on jopa suomalainen ravintola.

Itse olen mennyt Thaimaahan juuri ihanien kevyiden ja turvallisten keitettyjen ruokien vuoksi. Niistä ei tule vatsavaivoja ellei ole allerginen.

Suosikkini on Cashew-pähkinällä maustetut pehmeän makuiset (ei siis tuliset) kana-ja lihakastikkeet keitetyn riisin kera. Ihanaa ja maksaa vain 2-5e /annos.

Vierailija

Lainaus:

löytyykö sieltä ruokaa helposti, jos on kala-allergikko? Siis onko sitä osterikastiketta ihan joka paikassa ja tajutaanko siellä, jos selittää, ettei sitä voi syödä? Joskus Suomenkin thaikkupaikoissa on hankalaa tämän asian kanssa...

Ei jaksais olla paikallisessa Mäkkärissä vakivieraana koko viikkoa yhden perheenjäsenen allergian takia :/

Minulla on myös kala-allergia. Löysin netistä sellaisen palvelun, jossa voi listata kaikki allergiansa ja tulostaa sen haluamillaan kielillä. Pidin tuota thain- ja englanninkielistä lappua mukana kaikissa ravintoloissa ja näytin aina ennen tilauksen tekemistä tarjoilijalle. Suurimmassa osassa paikkoja toimi moitteettomasti, eli en saanut oireita.

Thaimaa vaan on vähän haastava maa sen vuoksi, että tarjoilijat haluavat olla ystävällisiä asiakkaalle ja palvella tätä hymyillen, vaikka eivät olisi oikeasti ymmärtäneet mitään. Joissakin paikoissa siis tarjoilija sanoi aina jees ja hymyili, vaikka ei olisi tajunnut mitään toiveistani. Lappu pelasti usein. Tarjoilija vei sen keittiöön ja joku siellä sitten osasi tulkita sitä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat