Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

<3 <3 Kesäkeijujen vko 2 <3 <3

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta vaan taas kaikille:)

Huomasimpa, että vihdoin jengi on aktivoitunut, oli tullut paljon kirjotuksia viime pinoon:))

Ajattelinpa nyt tässä tiistai-aamun kunniaksi aloittaa uuden viikkopinon, niin ei tuu sitten tosta liian pitkä et joutuu monien sivujen päästä käydä lueskelemassa kuulumisia...

Jos joku vaan viittis sit laittaa sen linkin sinne viime keskusteluun, ei oo meinaan tää tyttö viel oppin sitä taitoa...heh!!

Joo mä oon muuten samaa mieltä, et kaikesta saa mun puolesta kirjotella vapaasti, sairauksista, huolista, murheista, iloista...ihan kaikesta...

Mietinpä vaan taas et oisko kivempi kirjotella tollasista vähän yksityisemmin?? Jossain suljetulla sivulla?? yahoo.groups:ei oon huomannut et on monilla yhteisöjä, mutta mä oon niin huono koneiden kanssa, et en kyl osaa sellasta väsää....hmmm...mut mitä mieltä muut?!

Täällä olo jatkuu samanlaisena...ei mitään erikoista oikeestaan...! Liikkeitä on tuntunut ja jotenkin sellanen tunne et varsinkin syömisen jälkeen enemmän muljahtelis.. :) Perjantaita odottelen malttamattomasti...tahtois jo päästä kuuntelee sydänääniä:))

Mitä muille kuuluu?!!

Haleja!!

Anneh ja pikkunen 15+2

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Kirjoitin äsken pitkän romaanin tänne mutta kaikki hävis taivaan tuuliin. Yritän nyt muistella mitä kirjoitin.

En ole pitkään aikaan käynyt täällä kun olen ollut niin lomalla etten edes tietokoneeseen juuri ole koskenut. Nyt kun olen taas töissä niin on aikaa käydä täällä kirjoittelemassa.

Onnea Helmille kihlautumisesta. Ompa sulla romanttinen mies.

Tonttis ja Meevi voitte ihan rauhassa keskustella sairauksista. minulla itsellänikin ärtynyt paksusuoli joten ymmärrän tilanteenne. nyt raskauden aikana on ollut parempi kun ei ole ollut rajuja ripulointi kohtauksia eli täytyy nauttia tästä ajasta.

Muuten en ole kauheasti kerennyt nauttimaan raskaudesta kun hampaita särkee niin vietävästi. Saldona on nyt siis joulukuun alusta kaksi epäonnistunutta juurihoitoa näiden mätien hampaiden hoito ja viisauden hampaanpoisto. Tähän on leikkaus aika varattu kun on juuret niin kippurat. Hammaslääkärikin nauroi että taitaa tulla masulapsosesta hammaslääkäri kun on jo ennen syntymäänsä käynyt näin usein hammashoitolassa ja tottunut poran ääneen. Yksi työkaverini sanoi että selkesti tyttö tulossa kun kaksi naista ei kuulemma mahdu samaan kroppaan ja aiheuttaa näin vaivoja äidille. Toinen työkaveri sanoi että tyttö tulossa kun haluaa olla kauniimpi kuin äitinsä jo syntyessään..äiti kun on kohta hampaaton. No itse kyllä näin unta toissa yönä että minulla oli sisäreisissä isoja sieniluomia. Yksi luomista oli ihan pikkupojan vehkeitten näköinen joten voisiko tulokas ollakin poika??!! No varasin jo 4d ultraan ajan 20.1 päivälle joten sittenhän sen tietää. Täällä hämeessä kun ei saa kuin yhden ultran niin päätimme että pulitetaan tuo 100€ nyt sitten 4d ultrasta.

Meevi muistaakseni kysyi vyötärön ympärystää. Minulla oli 104 kun tuollaisella kankealla metalli mitalla mittasin(töissä ei satu muita mittoja olemaan)eli vähän voi heittää kyseinen lukema. Minun lähtötilanteeni ei tietysti mikään kauhean pieni ollutkaan mutta on noin kymmenen senttiä tullut lisää.

Nyt olisi 12 päivä neuvola. Pääsee kuuntelemaan neuvolantädin paasausta painosta. minulla on nyt paino pudonnut ja lisää pudotusta tuli jouluna. Saankohan taas kuulla että ruokavalion muutos on tehnyt hyvää painolleni yms. nyt kun vaan ei ruoka maistu niin painokaan ei pääse nousemaan. olin niin ylipainoinen hänen mielestä lähtötilanteessa että on nyt helpottuneempi kun ei painonouse. Sehän myös viimeksi väitti että supistukseni ovat liitoskipuja eikä siis oikeuta sairaslomaan. Näin toisen lapsen odottajana kuitenkin jo tiedän millaiset liitoskivut ovat ja millaiset ovat kivuliaat supistukset.

No joo saas nähdä mistä maanantaina saan kuulla.

Palaillaan

t. tr02 19+1

Vierailija

pinoa...on taas ollut hiljaisia kirjoittelijoita;) Mut joo...täällä ei kummallisempaa, nautittu viikonlopusta tekemättä mitään, ihanaa:)) Huomenna taas arki koittaa!!

Mukavaa sunnuntai-iltaa toivottelevat

Anneh ja pikkunen 16+0 (jeejee 17. raskausviikko käynnisty=))

Vierailija

Täälläkin ollaan edelleen kuvioissa mukana vaikka ei tulekaan kovin usein kirjoiteltua. Varsinkaan kun ei ole mitään uutta kerrottavaa. Vointi on suhteellisen hyvä, mitä nyt tuntuu että väsyttää taas töiden alettua enemmän. Lomalla kun sai ottaa vähän rennommin.

Paino on mulla noussut vähän turhankin reipasta tahtia, tähän mennessä on tullut jo melkein 10 kg. Sen suhteen mennään kuitenkin täsmälleen samoilla käyrillä kuin esikoista odottaessa. Silloinkin paino nousi alussa suht reippaasti, mutta tasoittui sitten loppua kohti. Nyt odottelen jo innolla 2 viikon päästä olevaa rakenneultraa. Pääsee taas näkemään masuasukin. Ja siitä viikon päästä on sitten seuraava neuvola. Tulikin pitkä neuvolatauko tässä välissä, 6 viikkoa. Mutta mitäpä tuosta kun vointi on hyvä,

Pitäis vissiin ryhtyä töihin. Hyvää loppuviikkoa kaikille.

Heinäminkki + kaveri rv 18+3

Vierailija

"kesäkeijut viikko 4" keskusteluun. Menee tälleen viikkojen mukaan, siis kun nyt on 4. viikko menossa kalenterin mukaan. Siis vuoden 4. viikko.. :D

Mutta kiva kun löytyy uusia kesäkeijuja! :) Menepä sinne kirjottelemaan!

-Meevi ja pikkuinen 21+4-

Vierailija

Täällä nuha/räkätauti jatkunut jo kuukauden päivät....nyt lievempää kun silloin alussa, mutta edelleen joko nokka tukkeessa tai räkä valuu :( No kai tää joskus loppuu!!

Nyt sitten vihdoinkin niitä neuvolakuulumisia...=) Viime kerrastahan on aikaa jo miltei 2kk.

Paino oli tippunut 300g kahdes kuukaudes,

verenpaine 124/91 (terkkari sano et ihan ok, ja lääkäri motkotti alapaineesta...no sehän on vähän koholla!),

pissa ok, hemoglobiinia ei edes otettu kun oli viimeksi 164.

Ja lääkäri kuunteli ekaa kertaa nyt sitten sydänääniä...voi ihanuus sitä tunnetta kun se jumputus kuului sieltä masusta<3 Taas tuli sellainen tunne et vitsi kyllä se pieni siellä kasvaa ja elää!!:) Sykkeet oli 155-156 krt/min. Eli neuvolassa kaikki ok. Seuraavan kerran meenkin neuvolaan jo parin viikon päästä, jee=) Ja kuukauden päästä sitten rakenneultraan...sitä odotan kyllä kun kuuta nousevaa!!!;)

Sokerirasituksen yhteydessä n. viikoilla 26-28 otetaan myöskin sitten veriryhmän määritys uudelleen ja vielä joku 4vkoa ennen laskettua aikaa...mulla on O rh- veri, niin ne kattoo ettei niitä vasta-aineita ala kehittymään...Joutuukos joku muu käydä tossa seurannassa? Tai onko kellään kokemusta/tutulla ollut ongelmia O rh- veren kanssa, et ois alkanut muodostaa niit vasta-aineita?!

Meevi: Mä en tiedä myöskään noista hammaslääkäreistä, mutta ajattelin soitella ensi viikolla aikaa hammaslääkäriin, jotta pääsis tarkastuttamaan hampaat! Työkaverit sanoivat ainakin, että raskaana olevilla ois "etuajo-oikeus" eli et pääsisivät jonon ohi hammashoitoon, mutta en tiedä.... Mut jos täällä (pk-seudulla) ei pääs silleen nopeesti hammaslääkärille, niin aattelin sitten käydä yksityisellä!!

Jeps, jeps...mut eiköhän täs nyt ollut tarinoita yhdelle kerralle:))Palaillaan taas:))

Haliterkuin, Anneh kera pikkunen 15+6 <3

Vierailija

Oli ihan pakko tulla pikaisesti käväseen sivuilla...

Äsken kun istahdin teelle, niin sain tuntea ensimmäsiet ihan varmat potkut massusta :D

Vitsit miten pian sitä ehtiikään unohtaa sen tunteen, minkä ne herättää. Itkettää ja naurattaa...

Aiemmissa raskauksissa eka liikkeet olen tuntenut vasta lähemmäs rv20, joten en todella edes odottanut niitä vielä... Mut oih ja voih :)

Tällä jaksaa taas pitkälle!

Seuraavaan neuvolaanki on vielä reilut pari viikkoa ja rakenneultraan vielä enemmän, joten ihana, kun saa tällain kotoisasti ilmoituksia siitä, että massussa kaikki etenee aikataulussa... :)

Näihin tunnelmiin, Luuk@ ja Oiva 16+0

Vierailija

Kirjoitanpas minäkin kun tyttö nukkuu ja voi kerrankin rauhassa koneella istuskella.

Meillä olis huomenna neuvola joten sitten taas pääsee kuunteleen pikkuista, siitä onkin jo aikaa kun oli ultra (joulun välipäivinä).

Hilehileellä (meniköhän nimi oikein?) sama LA kun meilläkin eli tuo 11.6

Onko meillä muuten esittelypinoa? Olisi kiva hieman katsella että keitä täällä on.

Sitten vielä piti noista -veristä laittaa, mun kaverilla on myös rh- ja kun sitä häneltä utelin että mitä käytännössä tarkoittaa niin sano vaan että lykkäävät synnytyksen yhteydessä jonkun vasta-ainepiikin. Ei hän ainakaan sanonut että olisi sen kummemmin tarkasteltu myöhemmin, kun siinä kai on vaarana jos ei tuota piikkiä anneta synnytyksessä niin saattaa seuraava raskaus olla mahdoton kun keho hylkii sikiötä.

Nyt koska en puhu omasta puolestani niin viisaammat valistakoon jos olen kovin väärässä.

-Ruu- rv18+ jotain, nyt ei jaksa miettiä mitä tuo jotain tänään on =)

Vierailija

Täällä uusi äiti ilmoittautuu kesämammoihin. Esikoiseni on 2vuotta ja toinen syntyy 10.6.

Eilen oli rakenneultra, ja kaikki ihan hyvin. Sekä vaavi on hyvin kasvanu. Sain jopa tietooni kun kysyin, että kumpi on, eli toinen poika sieltä tulloo :)

Toivottavasti nyt kirjotin oikeeseen keskusteluun...?? :o

2viikkoa sitten noin rekisteröidyin tänne enkä vieläkään oikein osaa/ ymmärrä tätä juttua.. =/ mut jooh, kai se tästä.

Vierailija

Taitaa tosiaan olla niin, että kun ei ole ollut oikein mitään kertomista, niin jäänyt kirjoittelukin vähemmälle.Mutta eiköhän sekin tasaannu loppua kohden jokaisen kohdalta:)

Täällä neukkulassa käyty.

Rv 18+5

painon nousu +400g viikko,kiitos joulun ja suklaa konvehtien!

Paineet aamulla 142/74

Pissa puhdas

Sykkeet ++ 148

Liikkeet +

Hb 125

SF-mitta oli 16

Ja mikä ihaninta, niin sain ylimääräisen ultrauksen :)

Kun oltiin kuuntelemassa sydänääniä ,niin th kysäisi yhtäkkiä että haluatko että ultrataan samalla,minä et tietenkin:)) Hyvin vilkas kaveri siellä masussa potkiskeli kovin.Aika jännä et tämän neljännen kohdalla olen tuntenut liikkeet huonoiten,mutta istukka onkin suoraan edessä ja vauva meni ultratessakin sen taakse mieleellään piiloon ja potkiskeli suoraan istukkaa vasten.

Tari rv 18+5

Vierailija

Minä joudun myös noihin veriryhmän määrityksiin, mulla A- veriryhmä. Terkkari sanoi että aika harvinaista on että mitään ongelmia on, mutta seuraavat sitä varmuudelta.

Vierailija

Hahaa, kieroutunut minä iskee ;o) tulin just lasten kans ulkoo värjöttelemästä ja taidanpa lähtee kohta hakee "ukkelin" ulkoo, on jo nyt -20 mittarissa joten oikeesti kylmä yö tulossa. Ukkeli on siis lasten ranskanluppis, sille on enempi rangaistus joutua yöksi sisälle lämpöseen mut saapahan ite nukutuks ku tietää et pupella kaikki hyvin. Ukkelilla on lämpöeristetty koppi suuren häkkitilan kera tuolla ulkosalla, eipä se juuri koskaan kopissa oo vaan aina maisemia tiirailee lumella mäjöttäen...ihme jannu :o)

Toivottelin tervetulleeks yhden kesäkuisen lisää, en osaa vaan linkittää minäkään joten toivottavasti löytää mukaan kesisten jorinoihin!!!!

Lapsellisille kysymys: minkä ikäisen ootte siirtäny pois pinniksestä? Mä oon aina välillä murehtinu tota tulevaa sänkyongelmaa. Kun tuo meirän kuopus on Papun syntyessä "vasta" 1v9kk niin tuntuu kovin aikaiselta siirtää tavis-sänkyyn. Toisaalta toisen pinniksen hankintakin tuntuu typerältä kun tuo junnu kuitenkaan ei enää vuositolkulla pinniksessäkään makaa. Syntymä-murehtija minä ;o)

Mulla on huono omatunto kun salaa toivon vauvan olevan poika...tyttö on ihan yhtä rakas mut tuntuu haljulta ääneen esittää haaveita, se tekee tytöstä jotenkin vähäarvoisemman... oishan neljän tytön sarja tietysti ihan näyttävä jengi!!!! Eikä tarviis hankkia ensimmäisten vuosien aikana MITÄÄN....

Kunhan tuas porisen :o)

t. tonttis ja papu rv 19+

Vierailija

Täälläkin ihan kamala räkätauti, ja aivastuttaa koko ajan. Keltaista paksua limaa tulee koko ajan.. Masu tulee hieman kipeeks ku joutuu koko ajan niistämään ja aivastelemaan. Kun just sopivasti on alkanut noi mahan kasvukivut taas hurjaa vauhtia. Potkuja on tuntunut joka päivä, aina vain tuntuu kovemmilta potkuilta. Usein iltaisin ne tuntee jo kädellä selvästi. :)

Nyt varmaan on eka kilo tullut lisää painoa, ainakin näin kotipuntari väittää.

Ensi maanantaina on täynnä tasan 20 viikkoa, ja silloin myös se ultra, ihanaa. :)

Toivottavasti kaikki paranee räkätaudeista ym. vaivoista!

Millos noita hammaslääkäreitä suositellaan käytäväks raskauden aikana?? Työntääkö ne neuvolasta sinne vai pitääkö se itse varata?

-Meevi ja pikkuinen 19+4- (viimeks laitoinkin väärät viikot :D)

Vierailija

Täällä just tultiin saunasta ja laitoin omatekemän pellilisen pizzaa juuri uuniin. mmm.. :)

Mulla vaan on tiukassa tää nuha, kurkku on kamalan kipeä. Kuumetta ei ole, joten en ole jaksanut lääkärillä käydä turhaan mitään panadolia hakemassa.. :D

Tänään oli ihan hirmuiset mahan kasvukivut heti aamusta, mutta se on vain ihanaa! Mä olen ainakin ihan liekeissä kun tiedän, että pikkuinen siellä kasvaa. Paino kun ei vieläkään ole noussut, niin vähän helpottaa huolta.

Ei oikeastaan tässä kummempia, pitää mennä pelastamaan tuo pizza uunista, ennen ku ukot tulee saunasta (mies ja sen kaveri joka on kylässä).

Paljon hyviä vointeja kaikille, toivottavasti vältätte tän räkänuhan!

-Meevi ja pikkuinen 19+4-

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat