Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lentäminen riski raskauden 0-6vk aikana?

Vierailija

Tuossa vaiheessa, jos raskaus on mennäkseen kesken se menee kesken, vaikka makaisit kotisohvalla.

Kommentit (13)

Vierailija

Sn takia siis laitoin, että uskomuksia/oletuksia jne. ja sanoin, että googlaa.

Viestini tarkoitus oli siis kertoa, että olen ainakin aiheeseen törmännyt, kun moni tuntui nauravan ja pitävän ihan sun hysteeristyytenä koko asiaa.

Eli netistä varmasti löytyy jotakin, kun viitsit etsiä.

-10-

Vierailija

Lainaus:

Missään ei ole pidetty lentämistä riskinä varhaisilla viikoilla, mutta kukin tekee tietysti itse ratkaisunsa. Mutta mistä tiedät, jos sinulla on rv 0-2? Aiotko jättää kaikki lennot väliin raskaaksi yrittämisen aikana?

Viikoilla 0-4 et edes tiedä olevasi raskaana, mikään ehkäisy ei ole täysin varma eli etkö aio lentää ollenkaan ennen vaihdevuosi-ikää, mikäli olet parisuhteessa tai harrastat seksiä?

Osa tekee testinkin vasta viikolla 5 tai 6.

Vierailija

törmäsin ensimmäisen kerran tähän asiaan. Löytyi tietoa/oletusta/väitämä, että on riski lentää ihan alkuraskaudessa.

En kyllä enää muista miksi. Ja en tiedä kuinka otta tämä on, mutta varmaan googlailemalla saatat löytää jotain uskomusta asiasta.

Vierailija

Tottakai voi lentää! Mä ainakin olen lentänyt ja monesti. Loppuvaiheessa en enää lentäisi, ettei vain synnytys käynnistyisi koneeseen, mutta lentäminen on turvallista, vaikka laskettuna päivänäkin, jos vaan itse uskaltaa.

Vierailija

Riippuu lennon pituudesta eli kuinka korkealla lentokone lentää. Avaruussäteilyn määrä kasvaa korkeammalla, mutta sätelyähän saamme jatkuvasti myös maan pinnalla pienempänä määränä.

Vierailija

Siis löytämäsi riski liittyi lentämiseen sinänsä vai siihen mainittuun avaruussäteilyyn vai johonkin muuhun? Löysitkö tiedon netistä luotettavalta siteltä vai jostain keskustelupalstalta? Varmistitko tietoa keneltäkään asiantuntijalta?

Vierailija

mutta tietysti altistus pitkällä lennolla on pidempi. Missään ei ole pidetty lentämistä riskinä varhaisilla viikoilla, mutta kukin tekee tietysti itse ratkaisunsa. Mutta mistä tiedät, jos sinulla on rv 0-2? Aiotko jättää kaikki lennot väliin raskaaksi yrittämisen aikana?

Lentoemännillä on ihan yhtä terveitä lapsia kuin muillakin naisilla ja he siirtyvät maatöihin vasta myöhemmässä vaiheessa raskautta ja altistuvat avaruussäteilylle koko työhistoriansa ajan. ( Säteilyn riski liittyy geenimutaatioihin enimmäkseen, ei aiheuta keskenmenoa suoranaisesti)

Voit ottaa yhteyttä Finnairin ilmailulääkäriin jos asia kovasti askarruttaa. Yhteystiedot on Finnairin nettisivulla.

Uusimmat

Suosituimmat