Lapsen paras kaveri toi synttäreille liian kalliin lahjan.

Vierailija

Lapsen paras kaveri toi lapselleni 7v synttärilahjaksi Lego paketin, jonka hinta on alennuksessa ollut 25-29e, norm hinta 39e.

Tuon kaverin synttärit on ensi kuussa eikä minulla ole varaa (eikä halua) ostaa vieraalle lapselle noin kallista lahjaa.

Tuli ihan vaivaantunut olo, kun lapsi avasi pakettinsa.

Loukkaantuisitko sinä jos ostaisit lapsen kaverille kalliin lahjan ja saisitkin sitten vastaan jonkun 10e (ihan edoton max 15e) lahjan?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Siitä syystä, että synttäreitä on joka kuukausi ja joulua ennen jopa kerran viikossa! Ei meillä ole varaa laittaa enempää lahjoihin, siitähän tulee jo satoja euroja vuodessa jos pitäisi laittaa 15-20 euroa yhteen lahjaan! Lapset ei ymmärrä lahjan arvoa ja meidän lapsi osasi olla iloinen tarra-arkista, minkä juuri sai omaksi synttärilahjakseen yhdeltä kaverilta.

Nykyään tuntuu olevan todellakin vanhempien välistä kilpavarustelua tuo lahjojen antaminen, joka siihen halua lähteä mukaan niin lähtekööt, mutta minulla on ainakin sen verran vahva itsetunto etten kärsi vaikka joku ajattelisi että tulipas tuolta halpa lahja. So what! Ihan sama mitä muut ajattelee, ei ole mitään tarvetta pönkittää itsetuntoa rahalla. En myöskään loukkaannu, jos lapseni saa 29 euron arvoisen lahjan kaverilta. Jokainen ostakoot mihin on varaa. Silti veisin samalle kaverille 5 euron lahjan, koska meillä on se tapa.

Vierailija

niin ja en loukkaannu, mutta mieluummin halpa ja pieni laatulelu kuin joku näyttävä roska, joka hajoaa heti ja kuormittaa kaatopaikkoja viikon päästä

Vierailija

ellei nyt sit lähde kauppoja kieretlemään ja etsimään samanlaista. Enkä kyllä itse loukkaantuisi. Ainut on tietty jos lapseni saisi jonkun ihan älyttömän esim villasukat niin sit voisin ihmetellä.

Vierailija

Olen yh ja rahat tosi tiukilla ja ostin rikkaan kaverini pojalle noin 19€ lahjan, kun en kehdannut ostaa halvempaa. Kun sitten parin kuukauden päästä oli omat (täytin pyöreitä) ja poikani synttärit, poikani sai 4€ lahja ja minulle sanoi "piti käydä tullessa ostamassa sinulle kukkia, mutta unohdin" .Tuli kyllä loukkaantunut olo.

Minä ostaisin sinuna ainakin sen 15€ lahjan. Osta nyt alennusmyynnistä sellainen joka on tosihyvässä alessa voivathan luulla sitä kalliimmaksikin. Itse pidän rajana että kaverisynttäreille noin 5€, parhaalle kaverille, omien kavereiden ja sukulaisten lapsille noin 10-15€ lahja.

Vierailija

en loukkaantuisi, jos lapseni saisi halvemman lahjan. Todennäköisesti en edes muistaisi mitä itse oltiin annettu. Lapsetkaan ei ymmärrä arvon merkitystä, joten jättäisin mainitsematta jos huomaisinkin. Jos huomaisin, niin tuskin kuitenkaan seuraavalla kerralla ostaisin itse sen kalliimpaa, paitsi jos löytäisin jotakin ihanaa niin hyvällä hinnalla, että en malttais olla ostamatta... :-)

Vierailija

juuri ajatuksella valitut pikkulahjat. vaikka jääkaappimagneetti, jossa on juuri se prinsessa tai ötökkä, jonka tietää lahjansaajaa kiinnostavan. miksi ei vaikka kehystetty kymppikuva, jossa on lahjan antaja ja päivänsankari kivassa puuhassa? se kehys ei maksa kuin pari euroa, ja kuvan saa teetettyä muutamalla kymmenellä sentillä.

eiköhän meillä kaikilla ole ihan liikaa tavaraa pyörimässä nurkissa. mitä hyötyä tosiaan tavarasta, jolla leikitään uutuusarvon takia kahtena päivänä, jos niinkään kauan, siksi että synttäreiksi on saatu rekkakuormallinen tavaraa? jos haluaa antaa leluja, niin sitten loistavin lahja on mikä tahansa pikkulego tai joku muu keräilykohde, millä on hintaansa suurempi arvo kokoelman osana. pikkulegoista saa yhdistelemällä vaikka mitä, vaikka olisi jo kymmenen samanlaista.-

Vierailija

meidän pojat vei kaverilleen toinen lelun joka maksoi alessa 19€ mutta norm. hinnalla olis ollu 129€ ja toinen lelun joka maksoi 19€ mutta norm. hinnalla olis ollu 59€ eli yhteensä pojat vei 188€ arvosta lahjoja.

sit kun tuli meidän poikien juhlat niin lahjaksi tuli joku pilipali lelu joka meni rikki heti ts. niitä tarjoustalon tai tiimarin leluja jotka menee rikki heti:(

mielestäni on ihan turhaa ostella sellaisia p*** ja jos ei ole varaa ostaa mitään kunnollista, niin tuo sitten vaikka jonkun ihan pienen lego-jutun a' 3€ tai sitten vaikka karkkipussin. Niistäkin on iloa enemmän kuin jostain "valmiiksi risasta"

Eli siis älä ostaa paskaa halvalla, vaan osta mieluummin vaikka elokuvalippu ja karkkipussi, tai joku ns. laatulelu joka ei maksa paljon

Vierailija

Lapseni paras kaveri on tosi kiva tyttö, ja olen onnellinen, että lapseni saa viettää aikaa hänen kanssaan eikä jonkun tylsän ja ilkeän tytön :) 9-vuotiaista kyse.

Siitä ilosta hemmottelen usein tyttöjä, vien leffaan ym ja synttäriksi olen ostanut kivan ja kalliimman lahjan. Kaverin vanhemmat eivät vastavuoroisesti harrasta moista, vaikka ovat hyvätuloisia, mutta se ei haittaa, oikeasti.

Vierailija

Jos mielestäsi lahjalla on kattohinta, niin älä itse pistä överiksi. Kyllä ne vanhemmat muutamassa vuodessa sun kattohinnan ymmärtää. Ei kannata mennä ns. kilpailuun mukaan, vaan olla vaan omalla linjalla. Se on totta, että voi olla että oli jo saaneet saman lahjan ja antoivat turhan pois, tai sitten alesta löytäneet hienomman lahjan halvalla. Alet kannattaa hyödyntää ja ostaa lahjoja varastoon.

Olen kyllä edellisten kanssa samaa mieltä, että mieluummin pieni ja hyvälaatuinen lahja kuin iso romu. Eli elokuvalippu, lahjakortti heseen, tai johonkin urheilupeliin, kirja, koru, oma hajuvesi (tytölle), seinäkalenteri, palapeli, tms. Meidän tyttö sai hienot sukat joltakin, ja oli niistä ihan huippuiloinen, siis silloin oli 5v. Nyt kohta 7v, ja hienot paperit/kirjekuoret menee yli kaiken... Nää kaikki on sellasia että saa n. 10e ostettua. Ehkä tosin tytöille on helpompaa. Lapset kyllä yleensä tietää suunnilleen mistä kaverit tykkää, usein kysyn omaltani jos ostetaan lahjaa, että millä kaveri se mielellään leikkii ja joskus pyydän kysymään mitä sankari toivoo... siinä on tietenkin vaan se riski, että sanoovat jotakin kallista. ;-)

Itsekään en ole suurituloinen, mutta mua aina hermostuttaa kun joskus ihmiset tuo lahjaksi tai tuliaisiksi hurjan pussillisen tavaraa ja sitten paljastuu että kaikki on ns. "euronkaupasta." Mieluummin olis edes pieni paketti hyviä tusseja, pieni peli tai just joku pieni lego tai playmobil paketti, sellasia saa sillä 3-5eurolla mitä pussilliseen halpistavaraakin menee... No, eihän lahjoja saa arvostella, yritän aina ymmärtää antajaa, jollekin on oikeasti niin, että se määrä on tärkeämpää kuin laatu, mutta mulle on enemmän ideasta/laadusta kiinni kuin rahasta. Ja varsinkin kun on pienet tilat, niin mieluiten säilyttäis laatua ja kestävää kuin kasakaupalla huonohkoa tavaraa...

Vierailija

Siis oikeasti, 30 euron lahja vaan ON liian kallis luokkakaverille. Ja nyt ei myöskään ole kyse ale-korin tavarasta, lapsi ITSE mainosti, paljonko äiti oli maksanut siitä...

Tämän lapsen synttärilahjaa sitten tosiaan jouduin miettimään. Missään nimessä en tahtonut kilpavarusteluun lähteä, en myöskään 'näpäyttää' halpiksella. Päädyin kirjaan, jonka sain edullisella hinnalla (alle kymppi) , mutta jonka arvo taas oli suuri, kun tiesi lahjan saajan harrastuksen ja kiinnostuksen.

Vierailija

Lainaus:

mikä oli itsellä jo entuudestaan?

Meillekin nimittäin pukki toi kaksi samanlaista, ihan arvokasta lelua. Toinen niistä on nyt avaamattomana kaapissa odottelemassa jonkun lapsen kaverin synttäreitä...Samoin syksyllä tuli vietyä toisen lapsen tarhakaverille lahjaksi lelu, josta me maksoimme kaupassa 10 €, mutta joka lelukirjan mukaan olisi ovh:ltaan 30 €. (Ja me ostimme tuon lelun siis ihan normaalihintaisena ja silti siitä jäi kaupalle katetta!) Niin että jos lapsen vanhemmat ovat huomanneet lueskella samaa lelukirjaa, voivat vähän ihmetellä hekin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat