Karppaajat: kertoisitteko ateriavinkkejänne?

Vierailija

Olen harkinnut karppausta, nyt ensalkuun olen sokerittomalla ja vehnäjauhottomalla ruokavaliolla. En vaan millään keksi, mitä muuta karppaaja voi syödä kuin aamupalalla munakasta ja lämpöisenä ateriana sit jotain lihaa (pihvi, kanan rintafilee tms.) ja kasviksia. Eli mitä ihmettä te syötte? Lisäksi mulla ei oo mahdollisuutta syödä päivisin lämmintä ateriaa, vaan vasta illalla, ja ruuan pitäisi olla sellaista, että säilyy huoneenlämmössä aamusta lounasaikaan eli muutaman tunnin. Syömättä jättäminenkään ei oo vaihtoehto, tuun väsyneeksi ja kiukkuiseksi.

Kommentit (2)

Vierailija

Itse teen töissä useimmiten ruoaksi salaatin: revin ruukullisen salaattia, pilkon mukaan paprikaa ja tomaattia tms., ja lisään sekaan joko Vatajan lisäaineettomia nakkeja, tonnikalaa, pienittyä palvikinkkua tai jotain juustoa. Jälkiruoaksi juon kupillisen kahvia jossa on kermaa, ja (liian) ison annoksen leipäjuustoa. Pähkinöillä ja manteleilla saa myös helposti tukevuutta lounasruokaan.

Lämpimän ruoan vakio-osana on tietysti "normaalin" kokoinen pala lihaa tai kalaa. Kun lisukesalaatti tai höyrytetyt vihannekset alkaa tympäistä, tee muussia! Tosi hyvää tulee esimerkiksi pelkästä kukkakaalista tai sitten lantusta ja porkkanasta, kun ne keittää, soseuttaa, maustaa suolalla ja voilla sekä lantraa maidolla.

Hyvä on myös esimerkiksi karjalanpaisti, johon pannaan mukaan muhimaan paljon kaalisuikaleita, lanttua ja porkkanaa.

Muista lukea karppaus.infon reseptiosiota!

Vierailija

Kananmunaan sekoitat vehnä- tai kauraleseitä ja pellavansiemenrouhetta, vähän suolaa ja leivinjauhetta. Laita seos mikronkestävään jälkiruokakulhoon, anna turvota vähän aikaa ja sit mikroon ehkä 1,5 minuutiksi. Syödään kuten leipä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat