G: Montako ystävää sinulla on Fb:ssa?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Inttikavereita, koulukavereita, lapsia samalta suunnalta missä itse asui, tuttuja entisistä työpaikoista jne.

Sitä ei oltu tarkoitettu pienien piirien yksityisiksi ringeiksi, mutta kukin tavallaan. Kuitenkin ne joilla on satoja kavereita, eniten on sisäistäneet sen alkuperäisen ajatuksen.

Vierailija

Mutta kaverilistalta olisi periaatteessa tarkoitus löytyä "kaiken maailman tuttuja". Tämä alkuperäinen ajatus tuntuu joiltakuilta joutuvan hukkaan.

Vierailija

Mulla on tiukat yksityisyyskriteerit ja ystäviksi pyydän/otan vain sellaisia ihmisiä, joiden kanssa olen tekemisissä muutenkin.

Tähän tarkoitukseen Facebook on mielestäni oivallinen - kaveriporukan yhteinen kanava chattailla ja nähdä kuka menee milloin missäkin. Myös bilekutsut yms. on helppo väsätä feissarin kautta.

Ihmiset kai tutustuu uusiin tyyppeihin FB:n ryhmien kautta. Itse en ko. hommaa harrasta, mutta kuvittelisin, että esim. viininystävät keskustelevat keskenään Viini-ryhmässä ja siten tutustuvat toisiinsa.

Vierailija

En hyväksy ystäviksi tuttuja tai ihmisiä jotka "tiedän" (siis oltu esim. samassa koulussa mutta puhuttu korkeintaan pari sanaa jos sitäkään).

Hyväksyn vaan ystävät joiden ystävä olen oikeassakin elämässä.

Vierailija

Asetuksissa voi laittaa tapauskohtaisiakin rajoituksia.

Ystävähaut ei jää mihinkään näkyville, eikä niitä näe missään vaiheessa kuin sinä ja se ketä pyydät ystäväksi.

Julkiset keskustelut ryhmän "seinällä" jää tietenkin näkyviin, mutta omia kirjoituksiaan voi deletoida. Mutta privaatit keskustelut kannattaa tietysti käydä chatissa tai sitten sähköpostin välityksellä, jos haluaa ettei kukaan näe.

Vierailija

En "keräile" sieltä ihmisiä, enkä lähetä ystäväkutsuja esim joillekin vanhoille koulututuille tai tutuntutuille joiden kanssa ei muutenkaan ole missään tekemisissä. Tosin muutama tällainen on lähettänyt minulle ystäväkutsun enkä ole kehdannut jättää hyväksymättä. Minusta on hassua että ihmiset joiden kanssa minulla ei ole muuta yhteistä kuin että esim kävimme samaa ala-astetta 25 vuotta sitten voivat aina nähdä mitä puuhailen tms. Minusta fb on enemmän yhteydenpitoa varten ja siellä on siis sellaiset ihmise joihin muutenkin pitäisin yhteyttä. Toki joitain vanhoja koulu/opiskelukavereita on sieltä uudelleen löytynyt ja heihin tulee tämän ansiosta nykyään pidettyä jonkinlaisia yhteyksiä mikä on kivaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat