Valitanko turhasta? En millään jaksaisi harrastuskuskailuja! Työmatkoineen työpäivään menee

Vierailija

10 tuntia päivässä ja kolmena päivänä viikossa joku lapsista harrastaa. Perheessä on 2 koululaista ja 1 päiväkotilainen. Viikolla on maantantai- ja keskiviikkoiltaisin yksi harrastus ja lauantaina vielä iltapäivällä yksi. Meillä on sen verran matkaa että autolla pitää viedä. Huh.

Kommentit (12)

Vierailija

Ei tuo suinkaan ole vielä paha. Mutta odotas jokunen vuosi, jos joku lapsistasi tahtoo alkaa tiiviimmin harrastaa, niin yhden harrastuksen treenejä voi olla 5:kin päivänä viikossa + ympäri Suomen olevia kilpailuja tms!

Vierailija

Omia harrastuksiani olen yhdistänyt siten, että harrastan samassa paikassa/samaan aikaan, kun lapset ovat omissa harrastuksissa. Silloin voin kuskata sekä mennen tullen, hoidella omat harrastukseni samalla. Muina päivinä sitten muut hoitelevat.

Vierailija

vähän vielä harrastuskertoja 3 lapselle!! Normifutis/kiekko kuitenkin 2-4 treenit vkossaX3, laske siitä! Sitä n tulossa, valitettavasti!

Vierailija

Helpottaa ihan hirveästi arkea. Itse käyn omalla kuskausvuorollani pikaisesti keskustan kiinnostavimmat vaatekaupat läpi, joten kalliiksi tulisi jos joka ilta pitäisi shoppailla ;-)

Vierailija

Meillä ole autoa, mutta olemme mukana kimppakyydityksissä. Meidän vuorolla muksut kulkee tilataksilla. ensin luonnollisesti päiviteltiin hirveästi, mutta nyt muutama autollinenkin perhe on alkanut käyttää tilataksia omalla vuorollaan.

Ei oo paha hinta ja toimii hyvin.

Vierailija

Kyllä tuon ikäisille tekee jo oma harrastus hyvää. Eihän tuossa vielä ole paljoakaan.

Mitäs jos jonkun lapsen harrastaessa tekisit vaikka lenkin muiden lastesi kanssa? Tai kävisit ostoksilla? Näin tulisi tavallaan hyötykäyttöön se aika. Ja muut illat sitten leppoisasti kotosalla pääosin vai mitä!

Vierailija

meillä on jokaikinen ilta harrastuksia,muttei viitsi valittaa,lähinnä on vaan onnellinen aina vuodesta jolla päästään tämän murkkuiän ohi. 14v on edelleen innokas harrastuksissaan ja mielummin kuskaan kuin annan sen notkua tuolla kulmilla mikä aivan varmasti tapahtuisi jos "lorvailisi" kotona.

Vierailija

yrittää suhtautua toisin. Se on oikeasti erinomaista laatuaikaa lapsen kanssa. Varsinkin kun murrosikä lähestyy, voi kuskaamisista tulla niitä harvoja hetkiä, jolloin lapsi on valmis puhumaan kanssasi. Ja se on hetki, jolloin lapsi tietää, että olet saatavissa ja kuuntelet. Ei ollenkaan huonompi homma.

Vierailija

Mun työmatka 25 km, miehen 20 km. Lapsi koulussa 15 km: päässä, vanhimman lapsen harrastus 3 x vko myös 15 km: päässä. Kuskaamiseen ja ajeluun menee sekä aikaa että bensaa/rahaa.

Itse ratkaisimme asian verkostoitumalla ja olen tehnyt tosi toimivat kyytiringit. Aikaa siinä tosin ei säästä, tuntuu välillä siltä, sillä kyytien säätämiseen menee välillä niin tuhottomasti aikaa. Mutta säästää kyllä ison osuuden kuskaamalla lapsia kimppaan. Harrastuskuljetuksessa meitä on 4 perhettä kimpassa, koulukuljetuksessa 3 perhettä, 4 lasta.

Yksikin perhe ajaa yli 10 km extraa tuodakseen lastin kotiin, mutta toisaalta säästää sitten muina päivinä, kun ei tarvitse kuljetella. Usein nimittäin kuulee sanottavan, että "lähellä ei asu ketään muita". Ei meilläkään... ja silti olemme saaneet ringit toimimaan.

Helppottanut on myös se, että nyt vanhin lapsi on sen ikäinen, että silloin tällöin menee julkisilla harrastuksiin. Mutta iltaisin käymme aina hakemassa hänet (siis joku rinkiläisistä) kotiin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat