Miksi sellaisia naisia, joilla on ollut paljon seksikumppaneita, halveksitaan?

Vierailija

Olen pohtinut tätä asiaa viime aikoina, koska vapauduin sinkkumarkkinoille pari kk sitten. On paljon ollut puhetta ystävien kanssa seksikumppanien määrästä, ja olen saanut kyllä tuntea itseni suhteellisen moraalittomaksi ja jotenkin kieroutuneeksi..

Osaisiko joku selventää, että miksi vielä nykyaikanakin dissataan naisia, joilla on esim. viikoittain uusi seksikumppani? Siis tietysti olettaen, että kyse on sinkkunaisesta, pettämistä en hyväksy. Kyllähän sinkunkin on se seksinsä jostain haettava, ja jos ei parisuhdetta halua tai halua olla selibaatissa. Eikö?

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Ei se välttämättä kerro ihmisestä muuta kuin sen että hänellä on ainakin ollut hauskaa ;). Esim. kaksi sinkkua ystävää sekstaavat keskenään ihan kokeilun vuoksi.

Ennen minäkin ajattelin että jakorasioita ovat sellaiset jotka koko ajan makaavat uuden ihmisen kanssa, mutta eihän se pillu/kulli käytöstä kulu! Ainakaan niin pahasti että perusterve siitä kärsisi :D. Niin kauan kuin pettämistä tms. moraalitonta ei ole kuvioissa kummaltakaan osapuolelta, seksi on mielestäni hyvä ja iloinen asia!

Vierailija

vaihtuu viikottain, ei ole ihan kunnossa, psyykeeltään tai moraaliltaan.

Seksi on arvokas asia, ja kuuluu parisuhteeseen. Irtosuhteet rikkovat aina, vaikka sitä voi olla välillä vaikea hahmottaa. Ehkä omien rajojen suojaamisessa on ongelmia, jos ei lainkaan vaivaannu jatkuvasti vaihtuvista seksikumppaneista.

Vierailija

Ylempänä joku kirjoitti että jatkuvasti muita paneva ihminen on epätasapainoinen jne.

Tämä käsityshän on vain meidän kulttuurimme luoma illuusio; miksi sellainen asia kuin seksi tekisi kenestäkään sen parempaa/huonompaa? Kaikki kun eivät liitä seksiin sellaista "pyhää" merkitystä mitä todella moni pitää oletuksena (koska yhteiskuntamme niin tekee).

Vierailija

Sekin tietty vaikuttaa, mikä määrä kumppaneita on kenellekin paljon.. Itse oon nyt ollut 2,5 vuotta sinkkuna ja kumppaneita on tuona aikana ollut 2, joista toinen 5kk kestänyt tapailu suhde.. nyt tuntuu että voisin pikkuhiljaa kartuttaa määrää, suhdetta en mitenkään kaipaa. Sopivia tyyppejä ei vain oo helppoo löytää, en ikinä pystyisi harrastamaan mitään semmosen tyypin kanssa jossa edes pienikin juttu mättäis.. :)

Mutta mä en paheksu useita kumppaneita (vaikka itellä ei niitä hirveesti ookkaan) enkä osaa vastata miksi jotkut niin tekee.. Voisko se liittyä siihen, että ei hyväksytä erilaisuutta, siis jos ite ei harrasteta irosuhteita.. tai voisko olla että ajatellaan ettei ihmiset huolehdi itsestään koska oletetaan että useita partnereita omaavat ei suojaudu.. en tiedä.

Vierailija

Olen nuori ja nätti ja ollut sinkkuna reilun vuoden. Ja seksiä olen harrastanut ehkä vähän yli 20 kanssa. Näistä ehkä yksi tai kaksi olisi saanut jäädä kokematta mutta kaikki muut ovat olleet aivan ihania ja loistavia kokemuskia. Kaikkia olen tapaillut muutenkin, siis ei vaan ja ainostaan seksiä ja kaikki, uskomaton tuuri, on ollut hyvännäköisiä, mukavia, hauskoja ihania miehiä:) Mutta valitettavasti ihastumiset eivät ole lopulta kohdanneet ja olen saanut itsekin kokea karvaita pettymyksiä;( Mutta itse seksi on ollut aivan ihanaa (tosi tauteja pelkään hulluna...) nyt viikon aikana minulla on ollut 3 eri miestä....enkä häpeä tai kadu ollenkaan, tai haikaile sitä pitkää parisuhdetta missä seksi ei toiminut... mutta silti haluisin kyllä toimivan parisuhteen, jossa seksikin toimisi loistavasti... ja voisin sanoaa, että olisin itse miljoona kertaa parempi ja rakastaisin seksiä aivan toisella tavalla, kuin se kokematon nuori nainen, joka sitoutui ensimmäiseen mieheen.

Vierailija

Ei se ole jokaiselle vastaan tulevalle jakamista, ainakaan mulla. Valkkaan aina miellyttävän ihmisen, en kelpuuta sänkyyni ketä vain. Mutta niitä miellyttäviä ihmisiä on maailmassa paljon, yllättävänkin paljon. Ja varattujenkaan matkaan ei oo tarvinnut lähteä (tai ainakin sanovat sinkkuja olevansa). Käytän AINA kondomia, myös suuseksissä, testeissä käyn siltikin säännöllisesti.

Koko elämäni aikana mulla on ollut vain yksi mies, jota en kyllä varmaan panis uudelleen, jos vastaan kävelis. Ja tämäkään ei johdu siitä, että mies olisi mielestäni ollut jotenkin ruma, tyhmä, tms.

Älkääkä nyt ottako näitä mun juttuja provoamisena. Haluaisin vain oppia ymmärtämään tässä muitakin, eli sitä tarvetta hiljaisesti tuomita elämäni.

ap

Vierailija

ovat seksuaalisuudeltaan vioittuneita. Käytettiinkö sua kenties lapsena tai nuorena seksuaalisesti hyväksi? Nyt sitten yrität korjata tilannetta ja pönkittää vioittunutta itsetuntoasi?

Vierailija

Kyseessä on mielestäni sitoutumiskyvytön ja siten kumppanikseni kelpaamaton yksilö. Näin ajattelen miehistä. Luulen miesten ajattelevan myös monia sukupuolikumppaneita omaavista naisista samalla tavalla. Lisäksi omalla kohdallani ajattelen, että miehellä on todennäköisesti joku sukupuolitauti, jota en todellakaan halua. Uskon miestenkin ajattelevan omaa terveyttään.

Vierailija

Siis myönnän että elämäni on aikamoisen hurjastelua nytten, a toivottavasti siitä en joudu kärsimään myöhemmin (taudit, joita kyllä ehkäisen, vahinkoraskaus, jota siis myös tietenkin ehkäisen), mutta siis että aikuiset naiset haukkuvat meitä sinkkuja, jotka nauttivat elämästään, niin on jotenkin aivan uskomatonta!!! Vaikka minulla on ollut viikon sisällä 3 miestä, niin minua ei todellakaan ole käytettyhyväksi tai että oisin "jakanut" heille, jotenkin aivan huvittavaa ajatellakaan!!! He kaikki ovat aivan loistotyyppejä, ja nyt vain satuin heidän kaikkien kanssa tapaamaan ja hyvin usein se johtaa seksiin (oikeastaan aina kyllä;) koska MOLEMMAT haluavat ja himoitsevat sitä ja se on aivan mielettömän kivaa ja ihanaa:) Tottakait oisi ihanaa jos löytäisin sen täydellisen miehen, myös sängyssä, onneksi nämä nykyajan miehet ovatkin hyvin hyvin hyviä sängyssä;) niin unohtaisin kaikki muuta heti, ja nauttisin vain sen miehen kanssa. Mutta niin ei ole vielä käynyt, joten minusta on ihanaa tapailla näitä mukavia ja komeita miehiä (ja olen erittäin erittäin kranttu) ja pitää hauskaa ja nauttia seksistä, kosketuksesta, huumorista, juttelusta, huomiosta, läheisyydestä, naurusta, ihailusta ja kaikesta ihanasta mitä liittyy miehen ja naisen välille, mitä te saatte siinä suhteessanne...

se tytönheitukka, oiskos ollut 20

Vierailija

Mulla on yksi ap:n tyylinen ystävä, enkä ole kyllä ikinä hänen käytöstään paheksunut. Se huono puoli hänen aktiivisuudessaan on, että joskus se tuntuu ajavan kaiken muun edelle. Esim. jos lähdemme viettämään kivaa iltaa tyttöporukassa, kaveri viettää kaiken ajan munasta puhumisessa tai sen jahtaamisessa. Silloin ärsyttää. :(

Lisäksi kun kyseinen kaveri saa poikaystävän, se on so long kaverisuhde vuodeksi tai pariksi. Mihinkään ei voi mennä eikä mitään tehdä ilman miestä, ja silloinkin sen pitää nuoleskella jossain nurkassa suurin osa ajasta. Ja kyseessä on siis erittäin fiksu, urasuuntautunut, akateeminen kolmekymppinen, ei mikään teini. Eli en paheksu kaverin seksiviettiä, mutta kylläkin sen lieveilmiöitä, jotka vaikeuttavat meidän ystävyyttä.

Toisaalta oma mieheni on ennen minua kerännyt aika liudan lovia sängynlaitaansa, enkä sitäkään osannut pitää erityisen kamalana asiana. Mies osaa hommansa, voin sen sanoa! ;) Sen sijaan en varmaan lähtisi sinkkuna sellaisen miehen matkaan, joka ei ole ollut seksihurjastelujensa välillä pidemmissä suhteissa, vaan kaikki kokemukset ovat sitä samaa yhden illan juttua. Pitäisin miestä jotenkin viallisena, kykenemättömänä sitoutumaan.

Vierailija

Tai no, en tuota mainosta miehille tai nykyisellekään en ole kertonut, että 10 vuoden ikäerosta huolimatta mulla on 4-kertainen määrä seksikumppaneita takana... Mutta kaverit tietää, enkä siitä koskaan ole paheksuntaa saanut mistään.

Vierailija

Se oli 90-luvun ja 2000-luvun taite, jolloin sinkkuus oli kovassa nosteessa. Sen jälkeen on tullut tutkimuksia, jotka eivät anna niin hohdokasta kuvaa ko. elämäntavasta kuin vaikkapa tv-sarjat. Nyt jyrää ydinperhe.

Vierailija

on siis se, jos kerran (ehkä jopa KAKSI kertaa) viikossa harrastaa seksiä? Mä ainakin harrastin parisuhteessa jopa useammin (hyijyi), ja uskon että niin myös monet teistä tekevät nytkin.

Mutta kyllä, ongelmiin kannattaa hakea apua (kiitos fanny). Vaan entäs jos tämä nyt ei olekaan mikään ongelma, mistä pitäisi parantua? Kunnes sinkkuus tai normaalit himot määritellään sairaudeksi, niin näinhän ei ole.

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat