Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä vihaan tätä lapsiperheen arjen oravanpyörää, miten pääsen siitä pois?

Vierailija

Masentaa eikä kiinnosta pätkääkään taas huomenna aloittaa samaa saatanan tylsää arkista pyöritystä. Päiväkoti-työ-päiväkoti-koti

Vituttaa jo valmiiksi huomisaamu ja kaikki tulevat aamut sen jälkeen

Kommentit (11)

Vierailija

Lainaus:

oli pakko laittaa herätyskello yölläkin soimaan ja tukkia maitopullo lapsen suuhun ettei sen verensokerit pääse laskemaan liikaa.

Perusterve vauva kyllä tietää, milloin on nälkä ja pitää kyllä huolen, että saa ruokaa.

Esim. meillä molemmat lapset ovat nukkuneet 3 - 5kk iästä 9-12 tuntia putkeen yöllä, ja ihan normaaleja noista on tullut ja kasvu ollut tasaista.

Vierailija

sairaasti vauvan kuolemaa jos en noussut 3 tunnin välein tarkastamaan hengittikö se ja jos ei vielä itkenyt nälkäänsä, tökin lapsen hereille ja annoin maitoa

Vierailija

aloittaa taas sitä saatanan kellon kyttäämistä ruoka- ja nukkuma-aikojen kanssa ja yöheräilyt vituttavat jo nyt aivan saatanasti.

Tämä lapsiperhe-elämä on helvettiä, minä haluan olla etävanhempi, mutta kun ei ole sitä lähivanhempaa kenelle lapsen voisi lykätä ja itse tavata vaan satunnaisesti muutaman tunnin.

Vierailija

Sinuna hakisin apua ja äkkiä mielenterveystoimistosta.Tämä ei ole vitsi. TArvitsisit lisäksi kotiapua. Kysy sitäkin samasta paikasta. Lapsillasi on suuri riski sairastua myös psyykkisesti jos et hoidata itseäsi. Masentunut äiti ei sensijaan sairastuta lapsiaan,jos hoidattaa itseään ja vastaa lapsen läheisyyden ja hellyyden tarpeisiin ja kohtelee tätä hyvin masennuksestaan huolimatta. Asetu lapsiesi asemaan:miltä sinusta tuntuisi syntyä tähän maailmaan ja aloittaa elämä,jos äitisi suhtautuisi syntymääsi negatiivisesti ja siihen,että "pitää hoitaa sinua".

Lapsi ansaitsee kaiken rakkauden. Kun saat apua,niin jaksat taas hoivata ja rakastaa.

Vierailija

monessa aerpbicissa on lapsiparkki

- tai hanki lapsille harrastus ja kuljeta lapsia-

illat sujuu rattoisasti lasten edistymistä ja kehitystä seuraten

t. arjen yh, joka kuskaa lapsia työpv:n jälkeen harrastuksiin 3 iltaa/ vk ja kivaa on

Vierailija

käytössä?

Kokemuksesta tiedän, että synnytyksenjälk. masenus (tai masennus ylipäätänsä) vääristää monella tapaa ajatusmaailmaa ja kaikki jaksaminen on niin heikoilla, että suosittelen asian puheeksi ottamista ja lääkityksen aloittamista mahdoll. pian.

Vierailija

Itsellä oli ihan samat mietteet, ja suunnittelin mm. seuraavia:

-palkaton loma

-saldovapaat (tunteja sisään ja sitten lomapäiviä)

-osittainen hoitovapaa

Nyt olen jäämässä pian äitiyslomalle ja on ihanaa, että 2,5 vuoden työputki on vihdoin päätöksessä. Meillä lapset 3 ja 4 ja keväällä saapuu vauva.

Uusimmat

Suosituimmat