Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ja tämäkö nyt on mun yh-elämäni suurin ongelma???

Vierailija

Siis se, etten pysty antamaan lapselleni hedelmiä? Kuulostaakin ihan naurettavalta, mutta asia vaivaa mua todella...

Mä olen itse hirvittävän- kammottavan- tappavan allerginen kaikille kasviksille ja hedelmille, tuoreina. Eli... pystyn kyllä laittamaan lapselleni sinällään hyvää ja ravitsevaa kotiruokaa, kun käytän kumihanskoja vihanneksia käsitellessäni, mutta...

Taaperolla on ilmeisesti rautavatsa, mikään ei aiheuta mitään oireita ja siksi tahtoisinkin antaa hänelle mahdollisimman paljon hedelmiä, jos vaikka jotenkin siedättyisi, eikä perisi tätä äidin taipumusta...

Käytännössä mahdotonta, kun mulla salpaa henki, jos kuorin omenaa... Silmät turpoavat umpeen, jos yritän persikkaa tai päärynää...

Banaania pystyn antamaan kaverille ja mandariineja pystyisin, jos ipana niitä söisi, taitavat olla hankalia pureskeltavia, kun eivät maistu, vaikka muuten on kaikkiruokainen.

Onko ne purkkihedelmät kaikki ihan kamalia sokerilitkuja? Vai voisiko niitä käyttää tuoreiden hedelmien sijaan? Eli säilykkeitä vai pilttiä?

Huoh... Naurakaa vaan, tämä saattaa kuulostaa todella huvittavalta, että joku kehittää tällaisen ongelman näin pienestä, mutta... noh, huolensa kullakin. Tahtoisin kuitenkin ruokkia lapseni hyvin, ilman että oma terveys (tai jopa henki) menee...

Kommentit (13)

Vierailija

Mutta älä ala omaa terveyttäsi uhmaamaan hedelmien vuoksi. Hedelmät on tietty monella tapaa terveellisiä, mutta niin on vihanneksetkin. Esimerkiksi parsakaalissa on julmetusti C-vitamiinia jopa appelsiiniin verrattuna ja lisäksi sataa muutakin hyvää ainetta.

Vierailija

kerran sitä pystyt antamaan, mikset syötä sitä paljon?

Piltti-soseet ovat myös terveellinen ja hyvä vaihtoehto...Ei siis säilykehedelmiä, vaan lasten hedelmäsoseita; niitähän syö monet aikuisetkin.

Ja viimeistään päivähoidossa lapsi saa sitten tuoreitakin hedelmiä säännöllisinä tuorepaloina.

Entä sukulaiset/ystävät? Etkö voi pyytää kaveria kyläillessään kuorimaan ja pilkkomaan lapselle hedelmää? Tapaako lapsi isäänsä; voithan pyytää tätä tarjoilemaan lapselle hedelmiä. Ei kai lapsi nyt aina ole vain ja ainoastaan sinun seurassasi?

Vierailija

mutta kasviksia ja marjoja sitäkin enemmän. Katsopas tämä linkki, missä c-vitamiini pitoisuudet suuruusjärjestyksessä. Jos siis c-vitamiinin vuoksi kiinnostaa..

http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2270&fuclass=all&specdiet=none&...

Ei ole montaa hedelmää kymmenen parhaan joukossa.. :D Kiivikö se vasta on eka eli 23.

Ja tuolta sivulta voit tutkia myös muita pitoisuuksiakin, -mikä nyt sattuu kaihertaan.

Vierailija

kaupassa myynnissä. Ennen ajattelin että onpa ihmiset nykyään uusavuttomia kun eivät itse omenoita jaksa kuoria ja paloitella, mutta olisivat vallan mainio ratkaisu teidän tapauksessanne.

Vierailija

Annat niitä hedelmiä mitä pystyt ja muuta antakoot muita. Mandariinista tuli mieleen, että jos kerran niitä pystyt käsittelemään niin kokeiles poistaa ne "kalvot". Paljon työtä tiedän, mutta näin meillä 1,5 -vuotiaskin pystyy syömään mandariinia. Entäs viinirypäleet, mango jne?

Vierailija

valmiiksi paloiteltuja tuoreita hedelmiä rasiassa, niiden kotikeittiössä tehtyjä, samassa missä on niiden kotiruuatkin, ei siis valmisruuat varsinaiset.

Vierailija

Siis tottakai, kaikki mahdolliset kyläilevät ihmiset "joutuvat" syöttämään lapsukaiselle hedelmiä, varsinkin isänsä.

Asumme kuitenkin kaukana isovanhemmista ja melko kaukana myös mun kavereista, joten välttämättä meillä ei kahteen viikkoon käy ketään, mutta sitten onkin joka päivälle vieras...

sekavasti ilmeisesti kirjoitin, mutta lapsi siis nimenomaan syö banaania. Mandariineja ei syö...

Tuo ravitsemusterapeutti taitaa olla hyvä idea :) Ehkä mä hypin seinille ihan turhaan, kun kaveri kuitenkin kasvaa ihan hyvin ja kaikki "arvot" on ihan kohdallaan.

Uusimmat

Suosituimmat