Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veroprosenttinne hoitovapaalla?

Vierailija

Mulla 20, eihän tästä jää käteen niin mitään :(

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Oletko maksanut koko vuonna lainkaan veroja vai miten ihmeessä 900€ mätkyt ovat edes mahdolliset?

Eikö missään vaiheessa tullut mieleen, että asiassa saattaisi olla jotain outoa?

Itseäni jaksaa aina hämmästyttää ihmisten tietämättömyys omista asioistaan.

Miksi se on niin vaikeaa ottaa asioista selvää? Kelan sivuilta saa tietoa Kelan asioista, veroviraston sivuilta veroasioista jne. Ihan turha itkeä mätkyistä, etuuksien takaisperinnästä tms kun se vika on yleensä ihan siellä omassa päässään.

Vierailija

Se on väärä tieto. Jos et hae erikseen korttia sosiaalietuuksia varten, niin sitten menee joko vähintään 20% tai sitten työtuloprosentti korotettuna 2%. Joka vuosi olen lasketuttanut hoitovapaan aikana veroprosentin erikseen ja pyytänyt lähettämään suoraan verotoimistosta uuden kortin Kelaan, veroprosentti on ollut alle 15%.

Vierailija

silti sain hoitovapaalta mätkyjä 900 euroa. Tiedä sitten mistä johtui.

Lainaus:

Kela ottaa sen verran mitä VEROKORTISSA lukee!!!!

Ei ole olemassa mitään sääntöä, että kaikilla hoitovapaalla olevilla veroprosentti olisi 20%.

Tuo 20% pidätetään MIKÄLI henkilö ei kykene toimittamaan uutta verokorttia Kelaan.

Jokainen järkevä ihminen osaa laskettaa itselleen OMIEN TULOJENSA MUKAISEN veroprosentin ja toimittaa Kelaan uuden kortin!

nim. viime vuosi hoitovapaalla ja veroprosentti 9 (kuten edellisenäkin vuonna) ja todennäköisesti saan TAAS palautusta...

Lainaus:

Kela ottaa kyllä aina vähintään sen 20% veroa, oli siellä kortissa mitä tahansa..

Vierailija

Kela ottaa tosiaankin sen, mitä verokortissa sanotaan, jos toimitat sen Kelaan. Muuten toimitaan Kelan sanojen mukaan näin

"Kotihoidon tuen ennakonpidätys toimitetaan verokortissa ilmoitetun, pääomatuloa varten määrätyn veroprosentin mukaan korotettuna kahdella prosenttiyksiköllä. Jos henkilö on oikeutettu alennettuun ennekonpidätysprosenttiin, hänen on itse haettava muutosta verotoimistosta ja toimitettava se Kelan toimistoon."

Ottakaa asioista selvää!

Vierailija

Aina olen saanut takaisin. Kerran laskivat veroprosentiksi 11%, mutta se oli minun mielestäni ihan liian pieni ja nostin sen itse 13%. Silloin sain hyvät veronpalautukset =)

Kannattaa kyllä olla tarkkana ja laskea tulot hiukan yläkanttiin, silloin välttyy ikäviltä yllätyksiltä.

T:8

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat