G: paljonko perheesi bruttotulot/kk pitäisivät olla, että olisit tyytyväinen?

Vierailija

Siis realistisesti arvioituna!

Laita myös perheen koko ja lasten iät mukaan.

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

silloin ei tarvitsisi säästellä mistään ja jäiisi kuitenkin vielä säästöön "pahan päivän varalle"

Nyt perheemme pärjäilee 2000e/kk bruttotuloilla. Emme joudu lainailemaan muilta (esim vanhemmilta),mutta tinkimään joudumme

2 aik + 2 lasta (6v ja 1v)

Vierailija

2500-3000e olisin aivan huipputyytyväinen. Ei tarvitsisi kituuttaa, elämästä voisi nauttia, eikä olisi aina rahat loppu. Sillä summalla voisi myös maksaa vuokran kokonaan (kun ei saisi enää asumistukea), ja rahaa jäisi elämiseenkin.

Nyt n. 1200e/kk, kolme henkeä, eli minä ja kaksi kouluikäistä lasta. Käyn työssä, ja tuohon 1200e on laskettu mukaan myös lapsilisä ja elatustuki.

Vierailija

ja olisin tyytyväinen.

Meillä on kahden aikuisen (noin 40 v.) lisäksi 8 ja 7 v. lapset. ei kissoja eikä koiria.

Asutaan alueella, jossa asunnot suht koht edullisia, ainakin verrattuna pääkaupunkialueeseen.

Vuosi sitten tulot olivat 7700 €/kk (+2700 €/kk km korvauksia ja päivärahoja), mutta nyt toisen ollessa työttömänä noin 5500 €/kk.

Vierailija

Luulenpa että olisin ihan tyytyväinen, jos tienattaisiin 5000 euroa kuussa. Nyt tienataan enemmän, mutta saadaan ihan hyvin säästöönkin rahaa. Tuolla summalla eläisi ihan hyvää perusarkea.

Vierailija

Nyt bruttotulot on n. 6000-7000 €/kk. Rahat riittää hyvin kaikkeen mitä tarvitsemme ja jää myös säästöön. Lapsia kolme, 0-5 v.

Vierailija

Nyt ne ovat noin 6000 euroa, perheessä 2 aikuista ja kaksi päiväkoti- ikäistä lasta. Pärjätään, mutta asunto- ja autolainojen jälkeen ei kovin paljon jää säästöön.

Vierailija

[quote]

ja itse olenkin tyytyväinen. Täällä vaan vastauksissa on ko. tulojen kohdalla kommentteja tyyliin "eläisimme ruhtinaallista elämää", "olisi varaa kaikkeen ja säästöönkin jäisi" jne.

Meillä on tosiaankin rahaa riittävästi pääkaupunkiseudun asumiskuluihin (uudesta kerrostalo-osakkeesta), samoin päivähoitomaksuihin, vakuutuksiin, työpaikkaruokailuun, ýhteen autoon (joka ei ole uusi), ruoka- ja vaatekaupoista voin kohtuudella (!) ostaa tarvittavia keskihintaisia tuotteita. Ns. merkkivaatteita/-tuotteita meillä ei kuitenkaan juurikaan ole, emme myöskään matkustele.

Hauska lukea av:lta että tällainen peruselämä onkin yhtäkkiä tavoittelemisen arvoista...

[quote]

Me asumme Espoossa aso-asunnossa, kaksi alle kouluikäistä lasta päivähoidossa ja yksi auto. Bruttotulomme ovat tällä hetkellä n. 4100 e / kk + lapsilisät. Meillä ei ole minkäänlaisia rahahuolia. Säästöjä on jonkinverran, mutta niitä ei kuluteta. Jos tulomme olisivat 6000-7000 euroa, se kuulostaisi siltä että olisimme jo todella rikkaita. Tosin en tiedä paljonko siitä jäisi suhteessa enemmän käteen. Mutta kuitenkin. Eli tämä rahan tarve on todellakin subjektiivinen tunne.

Vierailija

Lainaus:

Jos vanhemmat tienaa 4000 + 4000, jää paljon enemmän käteen, kuin jos vanhemmat tienaa 8000 + 0.

Olen tyytyväinen bruttotuloihimme, 4650 + 4000 +210 = 8860.

Et ole ilm. kuulutkaan verovähennyksistä: esim. asuntolainan korot, eläkevakuutus, elarit, työmatkakulut, verotuksessa vähennettävät ammattikirjat, kotitalousvähennys, ateria/puhelin/autoetu yms.

Ellei näitä kaikkia ota huomioon, nettotulojen kysyminen on jokseenkin järjetöntä!

Vierailija

Tällä hetkellä bruttomme vajaa 4000€, ihan hyvin pärjäillään.

Minun palkkani ei siis paljoa tulotasoamme hetkauta, surkea on..

Supertyytyväinen olisin 6500€ bruttotuloihin, ja tämä olisikin ehkä mahdollista minun työpaikkaa vaihtamalla. Ehkä joskus vielä :)

Minä, mies, lapset 1,2 ja 6

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat