Duunarien ja teiniäitien lapsilla Reimatec-vaatteita!

Vierailija

Olen tässä syksyn ja talven aikana tarkkaillut lapseni koulukavereiden vaatetusta ja hämmästykseni huomasin, että nuorten duunariäitien kakaroilla on kalliit Reimatec-vaatteet, näitä vaatteita tavataan lähes poikkeuksetta myös mm. somaleiden kakaroilla (sossun maksarilla hankitut). Vuokra-asuntoalueiden pihoissa teiniäitien kakarat juoksevat upouusissa Reimateceissä.

Omalla asuinalueella asuu korkeasti koulutettuja ja akateemisia vanhempia, ja yllätys yllätys meidän lapsilla on ihan kippareilta ostettuja ulkovaatteita ja halvempien suomalaisten valmistajien vaatteita.

Kai sitä köyhän pitää koreilla sitten jollakin tavalla!

Sivut

Kommentit (71)

Vierailija

Miksi lasten vaatteisiin ei saisi panostaa? Eikä se Reimatec niin kallis ole. Ja duunari ei todennäköisesti ole sama asia kuin köyhä.

Vierailija

koitan satsata sellaisiin vaatteisiin ja tarvikkeisiin, jotka ovat paljon käytössä ja näkyvillä eli juuri haalareihin, kenkiin, rattaisiin jne. Reimatecit ovat mukavimmat käytössä ja lapset pitävät niistä, ainoa miinus on, että eivät kestä yleensä kuin yhdellä lapsella (paitsi Reimatec+ ). Jos äiti saisi valita pelkästää ulkonäön perusteella haalarit, niin meillä olisi Ticketiä tai Po.P:ia.

Vierailija

Mitä hemmetin väliä sillä on missä haalarissa joku kulkee?

Ja jos Reimatecillä on joku ihme maine niin se tasan tarkkaan johtuu siitä että persaukiset mammat kun saavat hommattua sellaisen niin sitä pitää kailottaa kaikille. Joillekin se Reimatec on tavan tuotemerkki siinä missä muutkin... mutta ei näemmä kaikille, esim ap:lle... :p

Vierailija

Yhdelläkään ns. "kulttuurikodin" kasvatilla en Reimateciä ole päällä nähnyt. Uusirikkailla voi näitä Reimoja ollakin, koska joillekin Reimatec merkitsee varakkuuden symbolia, vähän kuin citymaasturi tai vuosittainen etelänmatka...

Olen päässyt läheltä tarkkailemaan vuokrataloasukkaiden käyttäytymistä, kun sellainen "kylä" lähellä sijaitsee. Olen siis päässyt tarkemminkin tutkailemaan vuokratalossa asuvien lapsien "leikkikulttuuria", mikä joskus lähentelee mielestäni eläinten käytöstä: yksi kakara on ns. johtajahahmo; juostaan ja eletään kuin pellossa; syödään sieltä mistä ruoka löydetään....

Vierailija

eihän sitä omistusasuntojen pihalla noin leikitä, kun siellä on lapsilla pikkurillit jo hieman koholla ja kulmien alta jo pienestä pitäen kytätään mitä muut tekevät

Vierailija

Just kuule eilen ostin lapselleni Timberlandin talvikengät, olivat tosin alessa vaan 76€, mutta edelliset oli Clarksit 140€. Mä en ikinä osta muuta kuin merkkireleitä muksuilleni, jossain GinaTrigot - HM -vetimissä meillä ei kuljeta.

Ja tietenkin paikkaan tällä huonoa itsetuntoa kun olen ihan vaan siivooja, tosin viime vuoden tulot oli lähes 40 000€.

Vierailija

Erinomaista, että teinien ja duunarien lapsilla on kunnon vaatteet (mitä on toki muitakin kuin Reimatecit), lapsista pidetään hyvää huolta!

Vierailija

mieheni duunari, minä hoitovapalla, jonka jälkee opiskelen. on kokeiltu lassiet, ticket to heavenin, kaikenmaailman joonatanit, ja ainoa mikä kestää, on helppohoitoinen ja varmasti lapselle lämmin, on reimatec. meillä pienimmälläkin on reimat (1,5v), ja sisaruksilta saa hyvänä pysyneet samanmerkkiset, kunhan vain kasvaa. oltiin ulkona uudenvuodenpäivänä, kun tuuli myrskysi 27m sekunnissa. lapsilla oli hauskaa, mutteipä päästäneet muiden äidit lapsiaan ulos, ei kuulemma tarkene.... ei niillä vanuhaalareilla tarkene=). jos haalari maksaa 100e on se mun mielestä pieni raha siihen verrattuna, että pitäisi sisällä kyykkiä ja olla niin mimosaa, ettei talvikeliä kestä... ja osaan hyödyntää alennuksetkin. emme tingi myöskään muista vaateista, lasten tai omista. köyhän ei kannata ostaa halpaa.

Vierailija

Lainaus:

Voi sinä opiskelija raukka, Lassie haalari olisi ollut ihan yhtä hyvä. Ny maksat monta kuukautta yhtä toppapukua ja sitten pitääkin jo ostaa uusi.

Vierailija

rikkaiden rahat menee omiin harrastuksiin, asuntoon, autoon, matkailuun ja omiin muotivaatteisiin. Sillä eihän lapselle kannata ostaa kovin kallista vaatetta, kun se jää niin nopeasti pieneksi.

Vierailija

ihmisillä, oli koulutus tai tulotaso mitä tahansa, ehkei kuitenkaan ihan alhaisimmassa tuloluokassa. Asumismuodollakaan ei ole väliä. Sama juttu muiden perusmerkkien kanssa.

Vierailija

lapsilla? Kodinsisustus? Auto? Isompi asuntolaina? Juhliminen? Omat merkkivaatteet?

Lainaus:

Jos vertaan omia kulutustottumuksia 2-kymppisenä verrattuna tähän päivään (30-v), niin aika paljon on muuttunut.

Nyt on enemmän vaatimuksia auton, asunnon ja muiden asioiden suhteen ja elämässä pitää olla muutenkin enemmän sellaista arjen luxusta. 2-kymppisenä monet asiat, mitkä ovat tänä päivänä minulle tärkeitä ja mihin olen valmis satsaamaan, ei silloin kiinnostaneet. Silloin olisin varmasti ostanut lapselle Reimateciä ja ottanut sen rahan jostain muualta. Tänä päivänä en suostu ostamaan niin kallista, vaan ostan halvemman ja laitan erotuksen mieluummin johonkin muuhun kivaan.

No, en tiedä tuliko pointti selväksi :D

Vierailija

minä olen korkeakoulutettu, 38-vuotias äiti, poikani kulkee näissä kuuluisissa haalareissa ihan sen vuoksi, että ne ovat minusta hyvät. plussana myös, että lapsen/tätien päiväkodissa ei tarvitse pukea kuriksia enää päälle.

köyhäily on toki in meidänkin piireissä, ja siksipä ostan itsekin aina lasten tecit puoleen hintaan, niinkuin tänäkin syksynä. jos löydän hyvät kirppikseltä, ostan sitten sieltä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat