Vieläkö yrittäisit vauvaa 37v tässä tilanteessa?

Vierailija

Olen ollut 5 vuotta kotona 2 lapsen kanssa, töihin pitäisi palata kuukauden päästä. Miehelle sopisi niin monta lasta kuin on tullakseen, itselle 2 on ainakin aiemmin ollut ihan ehdoton maximimäärä.

Esikoisemme bestis sai pikkuveljen ja nyt esikoinen on alkanut kinuamaan meille vauvaa. Nuorimmainen tietenkin toistaa papukaijana esikoisen juttuja ymmärtämättä mitä oikeasti puhuu.

Mulla ei ole koskaan ollut vauvakuumetta. Nyt kuitenkin on alkanut ajatus kyteä, kun kotijoukot tavallaan prässäävät asialla. Mietin vaan, että onko tässä pohjimmiltaan kyse siitä, että pelottaa töihin palaaminen pitkän poissaolon jälkeen todella vaativiin asiantuntijatehtäviin. Nousukiidossa olleen uralleni näin pitkään kotona olo on ollut aivan varmasti kuoli-isku. Vai voiko tässä olla kyse ihka ekan kerran vauvakuumeesta? Olisiko vaan biologisen kellon tikitystä, kun kuitenkin ikää alkaa olla ja aika saada lapsia käy vähiin?

Kommentit (10)

Vierailija

että vielä muutama vuosi kotona ja työelämälle (ainakaan toivomallesi sellaiselle) voi olla sanottu hyvästit. Esim. äitiysloma tai perhevapaakaan ei takaa työpaikkaa, jos firma menee konkkaan tai lakkautetaan. Ja jos 6-7 vuoden ajalta ei ole muuta kokemusta kuin lastenhoito ja ikää on yli 40, ei ammattimielessä ole ehkä kovin ruusuinen tulevaisuus (ja eläke ym.) tiedossa, koska työnhaku muualtakin voi olla vaikeaa. En toki tiedä alaasi enkä työllisyystilannetta lähivuosina (jos nyt kukaan sitä pystyy luotettavasti arvioimaan) mutta mieti tarkkaan, mitä haluat tulevaisuudeltasi. Menisikö esikoisen (ja sinun) vauvakuume ohi esim. lemmikin hankinnalla...?!

Vierailija

eli ei kai kukaan voi puolestasi vastata. Minä yrittäisin, sisarukset ovat tosi tärkeitä toisilleen eikä heitä lasten mielestä voi koskaan liikaa olla. Elämän pisin ja tärkein ihmissuhde, sanotaan. Loistava saumahan sulla olisi, töissä ehdit kyllä vielä puurtamaan...

Vierailija

Nyt on kaksi lasta, esikoinen pian seitsemän ja tämä pieni ihmeemme 3 kk. En stressaa työasioilla ollenkaan, olen tullut itse siihen tulokseen, että vaikka kuinka raataisin ja pakertaisin töissä, ei sitä "kultaista kruunua" kukaan päähän laita. Kyllä se perhe on se tärkein juttu kuitenkin...Ja töitä kerkeän vielä tekemään ihan uuvuksiin asti, jos niikseen tulee.

Eli anna ihmeessä mahdollisuus vielä yhdelle uudelle elämälle. En usko, että sitä päätöstä tulet katumaan.

Vierailija

Tuskin alat sitten 40v enää tekemään. Itse täytän tässäkuussa 37 ja kolmannelle vaan tervetuloa.... Minullakin 2 lasta, nuorempi 3kk :D

Vierailija

Olen hieman sinua nuorempi mutta muuten asetelma melko samantyylinen. Kuuntele sydäntäsi (niin minäkin YRITÄN tehdä) ja jos faktoja haluaa, niin todellakin sinulla on nyt ne viimeiset vuodet lasten hankkimiseen. Ei mikään kiire mutta kannattaa miettiä tarkkaan tulevaa.

Olen itsekin miettinyt asiaa lasten kannalta, tuskin kukaan toivoisi, että sisaruksia olisi vähemmän. Minäkin haluaisin 3. lapsen pitkälti lasten kannalta, toki ollaan miehen kanssa itsekin lapsirakkaita.

Ja samoin minulla myös työ varmaan kärsinyt 4 vuoden poissaolosta. Mutta...töitä ehtii tekemään ja rakentamaan uraa myös hieman myöhemmin.

Toivottavasti löydät ratkaisun, onnea!

Vierailija

Kuulun vissiin siihen vähemmistöön, jonka mielestä naisen on luonnollista ja "hyvä ikä" lisääntyä siinä noin 18-42 -vuotiaana. Eikä nämäkään rajat ole tarkat.

Mutta noin muuten, sinun täytyy miettiä asiaa ihan itseksesi. Älä mieti iän kannalta, tuo on ihan hyvä ikä, mieti muuten tahdotko kolmannen lapsen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat