Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko joskus antanut kampaajallesi täysin vapaat kädet?

Vierailija

Olen antanut näinä kotivuosina hiusteni kasvaa täysin ulos kaikista malleista ja suht pitkiksi (lapaluihin saakka). Värikin on jo aika maantienvärinen. On siis tullut aika lähteä vihdoin ja viimein kampaajalle.

Itselläni on ideat aivan hukassa siitä, mitä edes haluaisin näille tehtävän. Oletko siis joskus antanut kampaajallesi täysin vapaat kädet sekä leikkauksen että värin suhteen? Olitko tyytyväinen?

Mikäli täältä löytyy kampaajia kuulisin mielelläni myös heidän mielipiteitään tällaisiin vapaat kädet antaviin asiakkaisiin?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

2 ekaa kertaa ideoin itse, mutta kampaaja ehdotti pieniä mutoksia. Hyvä, että kuuntelin! Todella mielettömän taitava ja luova kampaaja, hiukseni saavat jatkuvasti aitoja kehuja.

Kieltämättä mulla oli paha ennakkoasenne kampaajaa kohtaan ja kauhuni oli suuri, kun ekalla kerralla tajusin "joutuvani" juuri muuttamani tuppukylä ainoa riikinkukkomaisen homppeliäijän käsittelyyn.

Vierailija

(harmi et muutti sit toiselle paikkakunnalle)

Muuten en antaisi koska ei se vieras kampaaja kuitenkaan voi tietää esim tykkäätkö värkätä tunnin hiuksiasi vai sutaista valmista 5 minuutissa jne

Jos olisin sinä ostaisin marketissa myytäviä hiusalan lehtiä (hiustrendit yms) pari kpl ja leikkelisin sieltä muutaman kuvan jotka sopisi sinun makuusi kauniista hiuksista ja niiden kanssa sit kampaajalle rohkeasti vaan :D

Vierailija

ja ihan uusillekin kampaajille. Olen kuitenkin yrittänyt löytää nuoren ja "näkevän" kampaajan, jottei ihan mitä tahansa tätitukkaa tulisi. Hyvin on onnistunut melkein joka kerta.

Yhdessä vaiheessa oli ns. luottokampaaja, joka onnistui pari kertaa upeasti - teki aika radikaaleja leikkauksia ja värjäyksiä, mutta nähtävästi oli sen verran rahapulassa, että jatkossa värjäsi aina vaan enemmän, vaikka menin värjäyttämään vain tyvikasvun. Rahaa paloi. Sitten lopulta kun suostuin hänen "muutamaan" punaiseen raitaansa ja kävelin kampaamosta tulipunaisten hiusten kanssa ulos, en ole takaisin mennyt....

Vierailija

väriä päähän ja aja toista puolta päästä luovan villisti kaljuksi, vaikka vapaat kädet antaisi! Asiakas sitten päättää onko idea hyvä vai tehdäänkö muuta.

Lainaus:

Minä olen antanut kampaajalleni vapaat kädet siinä mielessä, että olen kertonut hänelle haluavani muutosta ja kuulevani mielelläni hänen ehdotuksiaan. Kuitenkin siis niin, että hän etukäteen kertoo minulle, millaista mallia ja väriä ajattelee. Vapaita käsiä en tosiaan antaisi kenelle tahansa kampaajalle - jokuhan voi hyvinkin olla sellainen, ettei hänellä ala yhtään raksuttaa ja että hän ei innostu haasteesta ollenkaan ja tekee "jotain vaan" miettimättä tai osaamatta nähdä, sopiiko se asiakkaalle ollenkaan. Jotkut kampaajat tuntuvat taas olevan ihan kikseissä sellaisista asiakkaista, joiden kanssa pääsee luomaan.

Vierailija

eikä hän ole aina edes tainnut etukäteen kertoa, mitä niihin suunnittelee. Mutta mä olenkin mahdollisimman surkea noiden asioiden suunnittelussa - tyytyväinen olen ollut aina. Ja hiukset on just ne, joiden kanssa uskaltaa ottaa vaikka mitä riskejä. Parin kuukauden välein kun niitä melkein muutenkin muutellaan ja uusiutuvasta luonnonvarasta on kyse. Mulla ainakin roikkuu olkapäillä jo muutaman kuukauden jälkeen, vaikka kuinka lyhyestäkin mallista antaisi kasvaa.

Vierailija

toi mun luottokampaaja ei kyllä kertonut silloin kun annoin vapaat kädet :D

Mut se olikin niin hyvä kampaaja-asiakassuhde et muuta saa hakea :)

Silloin mulle tuli oranssinpunaiset/kupariset hiukset lyhyinä :D mutta olin tyytyväinen :D

6

Vierailija

Anna kampaajalle jotain ideoita, esim. uutta väriä ja kerrostusta.

Minä olen huomannut, että harvan kanssa täysin synkkaa. Pitää siis antaa "raamit", esim tiettyjä mittoja ei saa alittaa, jne.

Vierailija

oliko nyt tyylitalossa kokeilla itselleen erilaisia hiusmalleja ja värejä, kun syöttää oman kuvansa sinne. Juuri tein siellä itselle pari kivaa vaihtoehtoa ja menin niiden kanssa eilen kampaajalle, hyvä tuli. Osa malleista ja väreistä on aika karseita mutta saa niistä jotian suuntaa. Mulla esim. otsis nyt ekaa kertaa aikuisena! Itsellä ei kokemusta vapaiden käsien antamisesta, joten sitä en voi kommentoida.

Vierailija

Minä olen antanut kampaajalleni vapaat kädet siinä mielessä, että olen kertonut hänelle haluavani muutosta ja kuulevani mielelläni hänen ehdotuksiaan. Kuitenkin siis niin, että hän etukäteen kertoo minulle, millaista mallia ja väriä ajattelee. Vapaita käsiä en tosiaan antaisi kenelle tahansa kampaajalle - jokuhan voi hyvinkin olla sellainen, ettei hänellä ala yhtään raksuttaa ja että hän ei innostu haasteesta ollenkaan ja tekee "jotain vaan" miettimättä tai osaamatta nähdä, sopiiko se asiakkaalle ollenkaan. Jotkut kampaajat tuntuvat taas olevan ihan kikseissä sellaisista asiakkaista, joiden kanssa pääsee luomaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat