Tuore äiti kysyy: miksi haalarit on niin tärkeät?

Vierailija

Voisiko joku selventää reilu kaksikuukautisen pojan äidille, miksi ne haalarit on niin tärkeä asia, että niistä jaksetaan joka päivä jauhaa av:lla? Ja joo, meidän pojalla on haalarit, äitiyspakkauksessa olleet, ja kaksi lahjaksi saatua (Travalle ja Giraf (?)). Ei mitään hajua, onko meillä nyt oikeat haalarit käytössä...

Kommentit (15)

Vierailija

ei ole vielä tähän mennessä yksinkertaisesti kiinnostanut ulkona kuralätäköissä istuminen,saati koirankakassa möyriminen :D

Ulkoillaan päivittäin,ja ennemmin rohkaisen tutustumaan uteliaammin ympäristöön,kuin estelisin lasta toteuttamasta itseään.

Sattuu vaan olemaan luonnostaan siisti lapsi,joka rakastaa puhtautta ja järjestystä,mm.siivoaa itse huoneensa (järjestää siis) nyt 2-vuotiaana,tänään jopa moppasi itse kun isältään lupaa siihen ensin kinusi =0)

Hyvin ollaan siis nämä reilut pari vuotta nyt pärjätty normaaleilla toppa/syyspuvuilla,vesikeleillä kurikset lisäksi siis.Tosin en olekaan sitä juorumammatyyppiä ensinkään,pyrin keskittymään vain ja ainoastaan lapsiin heidän kanssa aikaa viettäessäni.

Lainaus:

sitten siinä vesilätäkössä.

Jotenkin olen ihan eri mieltä kanssasi. Aikuisen tehtävä ei olekaan leikkiä koko ajan lapsen kanssa, vaan lapsen tulee saada tutustua itse vapaasti ympäristöönsä turvallisessa ympäristössä. Juuri vesilätäkössä läträäminen on taaperolle unelmien puuhaa. Jotenkin säälittää taapero, joka ei saa istua lätäkössä, vaan ylipirteä ja pihi (?) mamma pakottaa koko ajan johonkin omaan ohjelmanumeroonsa.

Vierailija

sisältyy mm. kuravesi ja koiranpaska, niin niillä haalareilla on aika helvetisti väli. Jos et halua, että lapsesi kököttää tönkkönä haalarissa, jonka päällä on kurikset, kannattaa harkita hyvää kosteussuojapukua. Tällöin sitten sillä puvun laadulla alkaa olla väliä. Kun pentusi istuu siinä kuralätäkössä, niin on aika oleellista, että se puku ei päästä vettä sisälle ja toisaalta hyvä, että hengittää, ettei lapsi hikoile.

Monet ovat sitten sitä mieltä, että Reimatec on paras. Itse olen ollut tyytyväinen Reimateceihin, mutta myös Joonataneihin. Muita ei vielä olla kokeiltukaan.

Vierailija

taaperoikään ja muksahtelee lätäköihin pitkin pituuttaa ja tykkää muutenkin niissä istua ja läträtä, niin varustuksella alkaa kummasti olla enemmän väli. You'll see.

Vierailija

Jotkut tavalliset kangashaalarit kastuu läpimäräksi heti kun lapsi on ehtinyt oleen ulkona vain hetken, ja esim. tarhassa alkaisi palelemaan. Niiden päälle tarvitsisi kurahousut. SItten on kosteussuojattuja haalareita jotka ei kastu, ja joita jotkut arvostaa. Sitten on porukka ihmisiä joita ärsyttää se minkä merkkisissä haalareissa naapurin lapsi kulkee (ja missä ammatissa tämän vanhemmat on) jne... tämä on loputon tie. Mutta jokainen kuitenkin valitsee itse haalarinsa, ja ostaa sellaiset mitkä haluaa

Vierailija

sitten siinä vesilätäkössä.

Jotenkin olen ihan eri mieltä kanssasi. Aikuisen tehtävä ei olekaan leikkiä koko ajan lapsen kanssa, vaan lapsen tulee saada tutustua itse vapaasti ympäristöönsä turvallisessa ympäristössä. Juuri vesilätäkössä läträäminen on taaperolle unelmien puuhaa. Jotenkin säälittää taapero, joka ei saa istua lätäkössä, vaan ylipirteä ja pihi (?) mamma pakottaa koko ajan johonkin omaan ohjelmanumeroonsa.

Vierailija

Vauvalle käy toki mikä vaan, mutta liikkuvalla lapsella sää, lapsen menevyys ja moni muu asia vaikuttaa paljon ulkonäköä unohtamatta. Meitä on moneksi eli älä vaan ota paineita muiden valinnoista! Äläkä ainakaan stressaa asialla vielä!

Vierailija

ja mikä tärkeintä,pitää lapsen lämpimänä!!

"oikeita" haalareita tuskin onkaan,mutta asuinpaikka ja kulutus määrittää sit isompana sen millainen haalari KANNATTAA ostaa.

Etelän vesitalvissa tärkeintä on tietysti naarmujen (kivet,sora) ja veden kesto ja Lapin lumisissa (vaikkakin yhä vähenemässä määrin) tärkeämpää on pakkasen kesto ja lumen.

Ja sitten se ikuisuusaihe on tietysti: voiko halvemmalla saada yhtä hyvän kulutuksen ja märän siedon kuin kalliimmalla? ;D

Vierailija

"lapsi istuu vesilätäkössä"- juttua..

Mun lapset eivät ole ikinä istuneet lätäkössä ja en kyllä annakkaan istua!

Hyppivät kyllä lätäköissä kumpparit jalassa, mutta muuten minä kyllä itse jaksan leikkiä lasteni kanssa ettei heidän tarvi kuralätäkössä istua. Meillä on kylpyamme sitä varten:D

Mutta ilmeisesti tää av on täynnä niitä juoruämmiä mitkä istuvat puiston penkillä ja turiset sen toisen täydellisen mamman kanssa kun ipana istuu lätäkössä reimatecit päällä. Joten kyllä tarvitset Reimatec haalarit jos et jaksa leikkiä lastesi kanssa.

Vierailija

mutta sitten kun lapset on isompia ja möyryää pihalla säässä kuin säässä niin olisi kauhean kiva että haalari

-pitäisi kosteutta ja olisi helposti pyyhkäistävissä puhtaaksi koska lätäköitä ja märkää mutaa lapset löytävät vuorenvarmasti sellaisellakin kelillä kun ei kuriksia muuten käyttäisi

-olisi niin kestävä että polvet ei ole heti puhki leikeissä eikä tarvitse ostaa monia haalareita yhdessä syksyssä ja vielä parempi jos sen voisi kierrättää seuraavallekin lapselle, koska nämä ovat aika kalliita.

Multa on turha kyllä kysyä, mikä haalari täyttää nämä vaatimukset parhaiten, koska omani ovat toistaiseksi saaneet kaiken halpishaalareista Reimateceihin rikki.

Vierailija

ihan sellainen käytännön juttu, joka mietityttää leikki-ikäisten äitejä samaan tapaan kuin ruokailu.

Suomessa ulkoiluvarusteet ei nyt vaan todellakaan ole samantekevä juttu. Vanhemmille, joille lasten ulkoilu on tärkeää, niin on ihan relevanttia pohdiskella, minkälaiset haalarit kannattaa hankkia ja tosiaan sitä, että onko tarpeellista maksaa vaikkapa 120 euroa haalareista. Mun ei onneksi ole hirveästi asiaa tarvinnut miettiä, koska saadaan aina isovanhemmilta haalarit, ja he suosivat Reimaa.

Vierailija

.. ja näillä perusteilla naiset sitten arvottavat itsensän ja ennenkaikkea toiset. Että kuka on kukakin. Kenen kanssa saa tai kannattaa olla.

.. myös äidin ulkonäkö on äärimmäisen tärkeä asia. Kuka nyt jonkun rumiluksen kanssa viitsisi rinnakkain huippuhienoja vaunuja lykkiä! kun itse näyttäää niiiin hyvältä ja trendikkäältä ja sitten siinä olisi joku itseään paljon paljon vanhempi hompssutukkainen ryysypekka joka kituutteelee pienillä tuloilla ja säästää omista menoista, ei köyhän kanssa kukaan viitsi olla, luulevat muut viellä että kaveraat sosiaalipummin kanssa.

.. äitien on oltava myös tietynlaisia perusluonteeltaan, ennenkuin kelpuutetaan joukkoon. Jotta ei itse joutuisi hyljeksityksi.

Äitien maailmassa pätee samat säännöt kuin pikkulasten hiekkalaatikolla ja ennenkaikkea samat pelisäännöt kuin koulussa tyttöjen kesken.

Ja ei, en ole katkera, olen INHOREALISTINEN ja puhun totta! joten ei tarvitse tulla tänne haukkumaan ja väittämään katkeroituneeksi vain siksi että olen totuuden torvi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat