Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten suusta ketju!

Vierailija

Jakakaa omienne hassuja laushduksia, olisi kiva lueskella jotain kevyttä välillä..

Oma 4,5v poikani ei jäänyt pitämään ovea auki minulle ja sisarelleen, jonka jälkeen luennoin hänelle pitkät pätkät herrasmiehistä ja käyttäytymisestä, johon poika sitten tokaisi: " En minä ole herrasmies, minä olen palomies".

Eikä mennyt niin väärin tämä tokaisu, isänsä on nimittäin palomies ja lopun voittekin sitten päätellä...

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Kun lapsilta tulee mukavia juttuja, ei niitä ehkä muista kauaa. joten olen alkanut pitää kynää ja paperia lähettyvillä, että saan tuoreen jutun muistiin. Voi sitten joskus naureskella niillä.

Tätä en laittanut muistiin, mutta jotenkin muistan pojan lausahduksen varmaan pitkään.

Päiväkodissa kerroin halukkaille lapsille mm. maailman kausista. Millaista maapallolla on ollut kauan, kauan aikaa sitten jne. Minulla oli näyttää museosta ostamiani fossiileja, kuten trilobiitti, joista viimeisimmät kuolivat n. 252 mvs. sukupuuttoon. 4-vuotiaan pojan ihastellessa sitä käsissään kerroin taas, kuinka trilobiittien eläessä silloin kauan, kauan sitten ei ollut mm. ihmisiä, autoja jne. jolloin poika lausahti nopeasti."Niin, paitsi sä!" Poika kai arveli minun olleen jo silloin olemassa koska omistin fossiilin.

Kotona toistin 4-vuotiaale tytölle pyynön, etä keräisi lelut.

Kun mitään ei tapahtunut ja vielä jouduin sanomaan uudelleen: "Miksi leikit vielä, nyt lelut paikoilleen!" Tytöltä tuli vastaus: "En leiki, vaan luen miten siivotaan."

Muavia sanoja joissain yhteyksissä,

-paraskin sanoja

-mä ymmärrän tästä kaiken ja sillä sipuli

-kerätään yhteistyössä

-tässä tapauksessa

Vierailija

Ihmettelin, kun 4v poikani oli todella hiljainen, vaikka yleensä juttelee paljon. Pihassa oli paljon myyränaukkoja, poika katseli niitä ja sanoi kohta: "Äiti mennään heti pois täältä eikä tulla ikinä takaisin"

Minä sitten ihmettelemään, että miksi ja mummokin jo melkein pahoitti mielensä...

Poika jatkoi "Täällä ei ole turvallista, kun täällä on niin paljon noita tulivuoria"

Vierailija

Tässä siis vain muutamia. Hän on möläytellyt vaikka mitä, mutta nyt kun niitä pitäisi jakaa, niin ei tietenkään tule mieleen.

3-vuotiaana

"äiti mitä on ruokana?"

"sellaista kanakiusausta"

"ai onko se sellaista missä ne kanat kiusaa?"

3-vuotiaana

"äiti minä jään kotiin"

"ai kun äiti lähtee kouluun?"

"niin, en mene päiväkotiin"

"mutta ei äiti oikein voi sinua yksinkään kotiin jättää, kun olet niin pieni"

"niin, jos aikuinen jättää lapsen yksin kotiin, niin tulee hammaspeikko"

4½-vuotiaana

Leikki mummolassa isänsä pikkulegoilla ja käteen sattui tyttölego ja moottoripyörä.

"äiti, voiko tytöt ajaa moottoripyörällä?"

"höh, no tottakai voi! Tytöt voi kuule tehdä ihan samoja juttuja kuin pojatkin, olla poliisina, ajaa moottoripyörää jne."

"ai onko tytöilläkin pippeli?"

huoh

3v.

"olen tyhmä ja väsynyt"

3v.

"olen iloinen ja pettynyt"

3v.

"kun tulen aikuiseksi, menen sinne naimisiin ja minun mekko muuttuu isoksi"

Eli minulla asuu pieni sovinisti täällä! :D Noita oli muitakin, mutta en nyt millään muista.. Palaan jatkamaan, jos tulee mieleen!

Vierailija

"Äiti, ketä sitä vauvaa tulee sitten sinne sairaalaan katsomaan?" sanoin että, empä tiedä tuleeko kukaan jos äiti pääsee nopeasti kotiin. Lapsi mietti hetken ja katseli käsivarttaan ja sanoi: "Niin ja sitten jos se onkin ihan tumma kun mehän ollaan ihan vaaleita":) Hehheh kyllä Isänkin naama venähti:D

Vierailija

mutta kerron silti, kun se on minusta niin hauska:

Oltiin perheen kanssa saunan suihkussu, ja sisko oli semmoinen jo seisova ja jonkun sanan sanova, mutten tarkkaan muista ikää. Hän seisoi siinä isän jalkojen juuressa, ja katseli ylöspäin. Kurotti kättään, otti isän pippelistä kiinni pienillä sormillaan pinsettiotteella ja sanoi pohtivalla äänellä "pyllymakkara".

:)

Vierailija

Tyttö: "onko sullakin äiti pimppi?"

minä: "on"

Tyttö. "onko isällä pimppi?"

minä: "ei ole"

Tyttö: "voiii... harmittaako isää kovasti?"

Vierailija

Siskoni on hyvin usein todella äreä ja huonotuulinen. Ei tietenkään lapselleni, mutta meille aikuisille.

Siskoni kysyi 5v pojaltani, (katsellessaan Prinssi Williamin kuvaa lehdestä), että "tulisiko minusta hyvä kuningatar?".

Poikani vastasi: "No ei, kun sinusta tulisi lohikäärme!".

Sanomattakin selvää, että minua ja äitiä nauratti aivan älyttömästi ja siskokin taisi tajuta tahattoman piikin... =DDD

Terveisiä siskolle, olet silti kiva. <3

Vierailija

oli ilmeisesti riittävästi kehuttu hienoksi pojaksi ja isoksi mieheksi. Eräänä päivänä hän sitten tanssahteli edestakaisin ja lallatteli mennessään, musta tulee poikamies...

Vierailija

Tytöllä (3v.) oli taskulamppu ja mä sanoin "Näytä tietä, näytä tietä". Hetken kuluttua tyttö sanoi huokaisten "Mutta mähän näytin kieltä"

Vierailija

Minä en äkkiseltään keksinyt mitään tyhjentävää määritelmää (hänellä on yleensä aikaa kuunnella n. kahden sanan kuvaukset), joten sanoin puolihuolimattomasti, että "joo niin ne aivot toimii". Poika totesi, että eikun silloin kun on mielikuvitusta, niin silloin ne aivot EI toimi.

Minä en tajunnut tätä näkökulmaa (tietenkään), ja poika selitti tollolle: No kun jos aivot ei toimi, niin sitten paska ja perkele ja saatana tulee heti mieleen, mutta jos aivot toimii, ne aivot sanoo että ei saa tulla.

Tämän pojan kanssa on siis aiemmin vähän keskusteltu siitä, että jos vaikka mieleen juolahtaakin jotain sanoja, niin ei tarvitse kuitenkaan aina höläyttää ilmoille. Yritystä on siis ollut:)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat